P.R.E.P.A.R.A.T.I.O.N.S

Tenk at en tykk kjole med sølv, sjal, hatt, og gammeldagse broderier fremdeles sees på som det hotteste å bære 17. mai! Jeg er så glad for at jeg er eier av en bunad. Jeg ville nok ha vært sjeleglad over å ha en hvilken som helst hengende i skapet, men jeg må si jeg går litt ekstra stolt rundt i denne Rogalandsvarianten. Det er min egen pappa som har laget den, og husker jeg riktig så var det farmor som valgte det dus rosa stoffet til vesten for meg. Har dere sett en finere farge i hele deres liv? Jeg blir helt varm i sjela hver gang jeg drar den frem, for jeg synes den er så innmari lekker!

Jeg kjøpte med meg hjem hele to blomsterbuketter fra byen i dag, og brukte en liten halvtime på å eksperimentere med litt blomsterfrisyrer. Tenkte det kunne bli fint med noen roser eller brudeslør-blomster i samme farge som bunadsvesten min! Resultatet ga jeg dere en sniktitt på i en video på snapchat, men fremgangsmåten kan dere se i en youtube-snutt HER om dere vil. Jeg hadde krøller i mitt hår fra før, så for meg tok oppsettet bare 10 minutt å få ferdig med blomster og det hele. Supergreit når jeg 17. mai morgenen har litt baking og styre med i tillegg til jålingen!

 I kveld er det pussing av sølvtøy som står på min plan, samt vasking av bunadsskjorte. Den ser ikke ut fra fjorårets konfirmasjonsfeiring så den tør jeg ikke engang vise frem på bloggen enda. Ikke vet jeg hva jeg har bedrevet i konfirmasjon, men farmor ville ha fått spasmer. Det er ihvertfall helt sikkert!

Håper dere har en nydelig mandag. Her har vi faktisk fått sol og femten grader ute i dag! Hadde det ikke vært for en helsikkes vind så ville jeg ha tilbrakt ettermiddagen min ute i hagen med pensumbøker og vannmelon, men sommeren må vi visst vente på i enda noen dager. Kanskje kommer den til helgen.. *Fingers crossed*

Ønsker du deg bunad, bunadsskjorte, sølv, belte, veske eller annet tilbehør til neste 17. mai, så kan du bestille akkurat samme variant som jeg har med valgfri farge på vesten ved å maile min kjære pappa på [email protected]. Farmor og farfar åpner opp det fine hjemmet sitt for alle som ønsker å komme på måling og prøving i Stavanger, og min kjære onkel åpner opp sitt for måling og prøving i Bergen by. Skikkelig familie team work <3 Kanskje åpner jeg opp mitt også etterhvert. -For å ta imot de som bor i sør. -Men det får bli når jeg er ferdig med prosjekt-utdannelse!

Akkurat nå har jeg visst nok med å ta vare på mitt eget utstyr!

18 kommentarer

Siste innlegg