– Forslag til ukesmeny –

God morgen, og hallo mandag! Tenk nå er det bare rett over en uke til selveste 17. mai. -Og jeg som følte jeg gliste over 1. mai i går. Huff, kan dagene gå litt saktere? Jeg elsker denne årstiden, og vil helst at den skal vare evig! Jeg må vel begynne å kjede meg mer da. Hehe, kanskje i morgen. -For i dag har jeg masse hygge på planen! Et besøk på klinikk Nova venter nå hvert øyeblikk, og så drar jeg hjem for å lese litt ute på plenen i 15 varmegrader før det er klart for en bedre middag på fiskebrygga. Gresset ble klippet utenfor soveromsvinduet mitt i går, så i dag våknet jeg opp med knallrøde, rennende øyne. Haha, gud… Den pollen tar visst knekken på oss alle om dagen. MÅ få tak i noen øyedråper og i dag.

– Fiskegrateng –
En av mine favoritter under fisk-kategorien! Jeg er veldig glad i ferdig kjøpe-grateng også faktisk, men det er selvfølgelig ingenting som slår en ordentlig god hjemmelaget. I oppskriften som er lenket i bildet av retten, har jeg brukt torskefileter i, men det aller aller beste synes jeg er laks eller grovhakkede fiskeboller. Det burde dere virkelig prøve altså. Bare følg oppskriften slavisk, og bytt torsken ut med laks foreksempel. HELT nydelig.



– Bakt vegetarpotet –
Ukens vegetarvennlige variant! Nei, bakt potet duger ikke bare som nattmat etter en hard kveld på byen. Jeg lager meg det titt og ofte til middag, og denne varianten uten kjøtt er full av gode meksikanske smaker.



– Ovnsbakt laks med ananas –
Min aller siste middagsoppskrift. En frisk og lett vår-variant med laks og hint av lime og ananas. Akkurat her synes jeg det beste tilbehøret å bruke er villris, men du kan og bruke pasta eller sprø båtpoteter om du foretrekker det. Mmm! 


– Carbonara Pizza –
Jepp! En utradisjonell pizza hvor tomatsausen er erstattet med hvit carbonarasaus. Gode GUD så digg! Jeg hadde også på litt biffstrimler, baconterninger og ferdig kokte pastaskruer. Woah! Suuuperdigg.



– Burger med coleslaw i pitabrød –
Det er lite som slår en hjemmelaget burger i hjemmebakt pitabrød en varm sommerdag. Kanskje noen av dere har fått opp grillen også alt og kan erstatte stedepanna med den en ettermiddag denne uken? Disse ptabrødene er forresten laget på 20 minutt, og er så enkle at det rett og slett skal være umulig å feile. -Så kan de ikke engang sammenlignes med frysevariantene man får på butikken. Usj!


– Fish & Crisp –
Nok en rask og ordentlig GOD fiskevariant. Sprø torsk som kan minne litt om fiskepinne-smaken i en hjemmelaget sur/søt saus med litt paprika og ananas. Dette og frityrstekt rødspette er noe av det diggeste jeg vet om når vi snakker fisk. Like godt som en saftig biff spør du meg.



– Biff stroganoff –
Også en av mine nyeste oppskrifter som er laget på et blunk i en hektisk hverdag. Dette får alle til! Bare ikke dropp pommes fritesen, for det beste av alt er å dyppe den i den deilige stroganoff-sausen. Nom nom nom! 

Håper dere finner dere noe som frister!
For å komme til oppskriftene, klikker dere på bildene.

9 kommentarer
    1. Så mange fristende oppskrifter! Fikk lyst til å prøve fiskegratengen blant annet! 🙂 Ellers må jeg virkelig rose deg for at du deler oppskrifter som er enkle og gode i tillegg til at man finner alle ingrediensene i vanlig matbutikk(har gått lei bloggere som deler oppskrifter hvor man ikke har hørt om halvparten av ingrediensene og man må bruke masse penger på helsekostbutikken) 🙂
      Stå på videre fine deg <3

    2. Alt så nydelig ut! Kunne du tenke deg å prøve å finne noen sunne/litt mer kalorifattige oppskrifter og prøve deg på og dele på bloggen? Er så vanskelig å finne gode, sunne oppskrifter som ikke er altfor vansklige!

    3. Ris og poteter i samme rett? Sparer ikke på godsakene du Marthe! Blir dessverre endel for mye karbo for meg i de fleste av disse oppskriftene, men mye som så fantastisk godt ut, så mulig jeg forsøker dem, men på en litt modifisert variant – hehe. Takk for inspirasjon 🙂

    4. Nora: Hehe, nei til middag spiser jeg akkurat hva jeg vil 🙂 Hadde ris og poteter lagt seg på magen så skulle jeg nok ha rullet for lengs. Hehe! Bare hyggelig!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg