Forandring fryder

Annonse

Dette innlegget har jeg gledet meg til å dele med dere! Jeg har pimpet veggene i leiligheten med noen nye posters fra pictureit denne uken, og disse føler jeg har gjort hele hjemmet mitt hakket mer personlig. Syv søte plakater dumpet ned i postkassen min før helgen, og jeg kunne ikke annet enn å smile fra øre til øre da jeg så hvor koselige bildene ble i rammene på stueveggen.

For dere som ikke har fulgt meg helt siden jeg startet opp denne bloggen, så ble jeg altså født i Stavanger by! Jeg har hele familien min boende der, og tilbrakte faktisk mine første tolv år i et nabolag på “Tasta”, stappfullt av bestevenninner. Det var først da jeg fylte 12 år jeg gråtkvalt flyttet fra familie og venner til Kristiansand fordi moderen hadde funnet kjærligheten der.
 
-Men toppen to måneder tok det før jeg forelsket meg i denne byen også, og nå.. nesten tretten år senere kunne jeg ikke tenke meg å flytte tilbake til vestlandet. Jeg har skiftet dialekt, kjenner til ethvert sørlandsk ordtak og føler meg i grunn som en ekte sørlending selv! -Så hva passet vel bedre enn noen posters med begge favorittbyene på veggen? -Og noen kjente ordtak som hører til hvert av stedene?


– New Posters For My Walls –

Nei, jeg synes rett og slett dette var superkoselig! -Så er det deilig med en liten forandring på veggene også i blant? Spesielt nå i sesongskifte! Er det ikke nå man er i full gang med vårvask av leilighet og kjøp av nye, lysere gardiner, pynteputer, og annet interiørdill? Pictureit har så innmari mange søte varianter at jeg brukte en liten evighet på å plukke meg ut bare syv favoritter. De har også posters som passer helt perfekt som en personlig gave til besteforeldre, mor, far, søsken eller venninner, og disse må dere gjerne ta en titt på HER.

Noen “yrkes-plakater” har pictureit også på nettsiden sin, og gjett én gang hvem som ble overlykkelig over å se at “sykepleier” var en av disse variantene! Hihi, det var aldri noe tvil om at den plakaten skulle klikkes hjem. Jeg er kanskje ikke sykepleier riktig enda, men fader heller.. Det er snart bare to år igjen til jeg stolt kan gå rundt og bære den tittelen. Hehe! Sykepleierbildet finner dere HER og resten av yrkesplakatene finner dere HER.

Det er forresten ikke bare Kristiansand og Stavanger-plakater Pictureit har å by på! De har mange mange flere byer med koselige ordtak til dersom du kunne tenke deg en plakat fra et helt annet sted. Ta gjerne en titt på alle variantene HERDere får nå 15% rabatt på deres første bestilling ved å ta i bruk rabattkoden “Marthe15” når dere betaler i kassen!

Ble det ikke lekkert? Alle mine syv posters finner dere samlet på ett sted HER.
Rabattkoden Marthe15 gir altså 15% rabatt på din første bestilling!

22 kommentarer
    1. Litt random kommentar detta, men har du fått fiksa opp kameraet ditt? Tviler iallefall sterkt på at det er selve huset det er noe galt med, men objektivet du bruker. Kun der du kan stille inn fokusen.
      Du leste sikkert kommentaren jeg skreiv på “Uka som gikk” innlegget ditt, men jeg sier det igjen likevel..Om du ikke har fiksa det enda, så lever kameraet ditt til nærmeste fotoforhandler og sjekk feilen. Godt mulig det er objektivet ditt som har tulla med deg..Hvis det er fokusen som er hovedproblemet.

    2. Så mange fine plakater 🙂 Skal lagre denne siden til jeg skal flytte ut om to år 🙂 Ønsker deg en fantastisk søndag kveld videre <3

    3. Hei:) jeg forstår godt at det bare er for veggpryd og at man ikke skal ta sånne plakater helt seriøst. Er bare det at jeg synes det er litt synd å fremstille sykepleiere som engler med varme hender.
      Jeg synes yrket bør komme frem akkurat slik det er! Masse prosedyrer, full fart, viktige medisinske beslutninger og observasjoner. Er klar over at jeg setter det på spissen altså,
      Men jeg synes jevnt over at media skal ha det til at vi er noen hvite engler.

    4. Kan ikke huske at du har nevnt noe særlig om moren din på bloggen, har du no kontakt med henne? Beklager om det er et sensitivt tema!

    5. Så fine de var. Det hadde passet å kombinert med de fra design by odd hvor en ser byene geografisk og med bydelene 🙂 designbyodd.no/collections/stavanger

    6. Hei! Jeg må bare fortelle deg at du er så super motiverende. Jeg er selv sykepleierstudent, men har bestemt meg for å hoppe av til sommeren og heller satse på fysioterapi. Jeg har fått meg jobb på en sykehjem og jeg gruer meg ofte til å dra på jobb. Jeg gruer meg til å gjøre feil, få kjeft av sure medarbeidere og sure pasienter. Men når jeg leser bloggen din så blir jeg så mye mer positiv. Jeg blir så glad av å lese bloggen din, og det virker som om du er real jente som sprer positivitet. Jeg er en veldig utadvendt person, men jeg er veldig forsiktig av meg og tåler dårlig å få kjeft. Men hvis jeg står i en situasjon der jeg er ukomfortabel tenker jeg bare på deg, og da prøver jeg bare å ta situasjonen med et smil og lukke ørene.
      Du kommer til å bli en fantastisk sykepleier, og om jeg noen gang legges inn på et sykehus håper jeg at jeg møter en sykepleier som er som deg.

    7. Sara Katrin: Nei jeg har ikke fått vært innom Japan Foto med det enda, men det er helt sant som du sier! Det er ikke noe fokusknapp på selve kamerahuset, så det burde jo absolutt ha vært selve linsen problemet ligger i, men når begge linsene klikker samtidig og det er fokus-systemet som slutter å fungere på begge to så må det vel ligge noe i selve kamerahuset likevel? :/

    8. Julie: Hei Julie! Det kunne sikkert ha stått noen flere viktige ord på denne plakaten, men det er vanskelig å få frem absolutt alt i sykepleieyrket på et lite bilde. Synes nå at det som står det passer veldig godt i forhold til det jeg har fått erfare så langt i “arbeidslivet” 🙂 Det er masse prosedyrer, fullfart, viktige beslutninger og observasjoner i tillegg, men dette med gode samtaler og holding av hender er minst like viktig 🙂

    9. Anonym: Å <3 For en herlig kommentar! Hjelp, nå ble jeg glad! :') Så hyggelig å høre at du tenker på meg når du befinner deg i en eller annen litt ekkel situasjon. Feil kan man gjøre selv etter at man er ferdig utdannet, og ferdig utlært tror jeg egentlig aldri man blir på et sykehjem eller i helsevesenet generelt 🙂 Noen dager vil også alltid være tyngre enn andre, men så lenge vi gjør så godt vi kan, så er det mer enn bra nok <3 Håper du kommer til å trives innen fysioterapi da. Spennende å satse på noe helt annet også! -Og hvem vet, kanskje ender du opp som fysioterapaut på sykehjem en gang i fremtiden? 😀 Det er jo behov for dem der også 🙂

      Tusen takk for noen nydelige ord! Du er jammen god! <3

    10. Det var merkelig ja. Men få det sjekket opp med forhandleren før du investerer i noe nytt. Og husk at hvis du har sånn idiotforsikring, så kan du dekke nytt utstyr uansett hva det er.
      Jeg skal få meg forsikring sjøl når jeg er ferdig med skolen. Har nemlig ikke forsikring på kameraet mitt jeg heller, så det må jeg fikse.

    11. Så utrolig fine, har sett etter noen posters til leiligheten 🙂 Du er så inspirerende, er herlig å titte innom bloggen din på slutten av en travel dag, føler jeg endelig kan puste ut. Går 1.året på medisin,håper de får en plakat med lege hehe!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg