Jeg har fått jobb!

Hurra! I dag startet min dag i praksis med et jobbtilbud! JAAY! Jeg har jo allerede fortalt dere om tankene mine rundt sommerjobb. For første gang siden jeg var 17 år gammel har jeg ikke en eneste reise på planen, og ettersom jeg stortrives på praksisstedet mitt, og verken har mann eller familie i Kristiansand denne sommeren, tenkte jeg at jeg like godt kunne jobbe og tjene litt ekstra erfaring! Så får jeg opprettholdt kunnskapen som jeg tilegner meg nå, og gjort meg enda bedre rustet til høstens sykehus-praksis!


Jeg trenger all erfaring jeg kan få, og når venninnene heller ikke har fri til å dra på stranden med meg hver eneste solskinnsdag, kan jeg like gjerne jobbe litt <3 Ikke bare har jeg takket ja til å jobbe 75% seks uker i strekk fra juni til august, men også etter sommeren kommer jeg til å fortsette i en fast helgestilling som er min helt til studiene mine er over! Har dere hørt? Herregud, så fornøyd <3 Føler meg som en ekte sykepleier jeg i dag. Haha!

– Sunn sjokoladesnacks til kvelder i hverdagen –

Nå skal jeg hive meg i dusjen, ta på pysjen og legge meg til å sove. Jepp! Jeg fikk ikke lagt meg før ett i natt heller, så nå er øynene mine helt rødsprengte her jeg sitter. Ville bare dele ukens cravings med dere før jeg hopper i bingen! -Et lite tips til noe sunt og superdigg en kan unne seg med god samvittighet selv på en onsdagskveld. Kanskje dere har smakt disse sjokolade-lunsjpuddingene allerede? De er relativt nye i Norge, men jeg vet de fås kjøpt på både Kiwi og Meny blant annet? Rundt 30 kroner koster én boks og ikke bare smaker det dritgod sjokoladepudding, men boksen er full av proteiner! Sukkerfri er den også, så med litt sukkerfri vanlijesaus til og noen ferske, hakkede jordbær smaker dette rett og slett som ordentlig kvalitets-lørdagsgodt. Heeelt nydelig med et ørlite dryss salt på toppen også. Sjokolade og salt vet dere… HIMMELSK kombinasjon.

Kan dere ha en fortsatt fin kveld? Det skal ihvertfall jeg og tulipanene ha. Startet påsken i går jeg!

47 kommentarer
    1. så flott Marthe! Holder selv på med avsluttende oppgave i min sykepleierutdanning, og min jobb i hjemmesykepleien har hvert gull verdt gjennom studiene 🙂
      lykke til i ny jobb 🙂

    2. Hei 🙂 burde ikke dette egentlig vært merket som reklame? Blir så forvirret over hva som er reklame og ikke rundt om kring 😛

    3. Gratulerer så mye, Marthe! <3 Vel fortjent! Du har bare skrytt masse av praksisplassen din, og det har virket som du trives veldig godt ut fra det du har skrevet 😀 Helt fantastiske nyheter! <3 Jeg fikk selv læreplass, i går vel og merke, men da har vi god grunn til å feire i helgen 😀 <3

    4. de fleste på sykepleieren får tilbud av praksis om å få faste helgestillinger eller ekstavakter.. så ja

    5. Gratulerer så mye med jobb og så flott at du trives så godt! Jeg begynner selv i første praksis som sykepleierstudent etter påskeuken, gleder meg! Ha en fin kveld☺

    6. Får du noen bonus når du binder deg til å jobbe 6 uker i sommer og helger i studietiden? Vet mange kommuner gir stipend og bonus til sykepleierstudenter om de binder seg til å jobbe minst 6 uker om sommeren og hver tredje helg i studietiden.

    7. Gratulerer så mye, vell fortjent så hardt som du jobber og står på! 🙂 Må si at jeg blir veldig misunnelig på ProPudsa, spiste en daglig i hele januar måned, så det er høyst savnet nå som jeg er ute og reiser 😛 <3

    8. Janne Bodin: Du er gull <3 Hihi, har de vært solgt helt siden januar? Og jeg har ikke oppdaget dem før nå? Hjelp.... Du får se om det finnes noe lignende i matbutikkene der! De pleier av og til nesten å ha mer digg i utenlandske matbutikker! 😀

    9. Kathrine: Ja det gjør jeg 🙂 Jeg får en bonus utbetalt i september for sommerens seks uker. -Men helgestillingen min tror jeg ikke det er noe bonus på 🙂

    10. Helene: Hva er det til høsten da? 🙂 Psykiatrien er ihvertfall ikke til høsten, og nå er vi jo snart ferdige med geriatrien. Kanskje vi skal være på forskjellige poster på sykehuset både høst og vår? 🙂

    11. Amalie: Tusen takk! Å da må du ha masse lykke til Amalie. Får du en tipptopp veileder så går ukene som en lek 😀 Det kan jeg skrive under på! Tiden bare flyr avgårde, så nyt hver dag og grip enhver sjanse du får til å lære deg noe nytt <3 Det er nok av prosedyrer du skal komme deg igjennom!

    12. Anonym: Hei hei! 🙂 Nei, du merker bare innlegg med “reklame” dersom de er betalt. Jeg har ikke fått verken sponset yoghurt eller betalt for å skrive om den og da er det ingenting som skal merkes 🙂

    13. marlene: Tusen takk! Heldig du er som snart er ferdig alt 😀 Hjemmesykepleien får vanvittig mye skryt fra sykepleierne der jeg holder til i praksis, så de har jeg fått inntrykk av gjør en iherdig jobb! Gleder meg til å få litt erfaring der selv også 🙂 Masse lykke til må du også ha med oppgaveskrivingen. You can do it 😀

    14. Nei så utrolig gøy å lese Marthe, nå ble jeg ordentlig glad på dine vegne! Gratulerer så mye, velfortjent! Jeg ønsker deg en super torsdag!

    15. Forresten, du har helt rett Marthe! Det er sykehuspraksis til høsten – man skal gjennom både kirurgisk og medisinsk praksis på sykehus

    16. Gratulerer så mye med jobbtilbudet da 😀 Veldig sprekt gjort av deg å jobbe så mye i sommer, jeg er helt sikker på at du kommer til å sitte igjen med mye god erfaring 🙂 Godt å ha litt ekstra inntekt også 🙂
      Ha en fin dag 😀

    17. Tror det bare er teori. Bor sammen med noen som går andre året og de har sykehus praksis nå. Tror det bare er teori til høsten. Tror det er 3 året vi har noe praksis på høsten 🙂

    18. Må si jeg er imponert over deg og din stå på vilje! Og lykke til i jobben! (Tror flere bloggere kunne hatt denne innsatsviljen.) Hva er planen din når du er ferdig utdannet, dvs hva ønsker du helst å jobbe med som sykepleier? Sykdom, pleietrengende eller skjønnhet?( sykepleierutdannede som jobber på klinikker som setter restylane og botox) Har du vurdert hva du kunne tenke deg?

    19. Sånn det fungerer på UiA (jeg går kullet over deg), så er det sykehjemspraksis 1. året. 2. året blir du enten plassert på medisinsk og kriurgisk avdeling på sykehuset (Jeg hadde akuttmottak som kirurgisk i 8 uker og så 2A medisinsk i 8 uker). Til høsten skal jeg ha psykiatri og hjemmesykepleie. Om du får sykehuspraksis eller psyk/hjem først er litt tilfeldig 🙂

    20. Først å fremst, gratulerer så mye med jobb <3 gull med ekstra læring ved siden av studie. Også MÅ jeg bare kommentere at nei, langt i fra nesten alle får tilbud om jobb fra praksis plassen. De spørr de som er dyktig og har potensial, og det har nok du Marthe <3

    21. Anonym: Tusen takk for det! Så hyggelig å høre :’) Jeg tenker at jeg må gjennom alle disse praksis-periodene og prøve meg på litt ulike steder før jeg bestemmer meg for hvor jeg vil søke jobb etter studiene, men skjønnhet blir det ikke. Det kan jeg si ganske sikkert allerede nå 🙂 Det blir noe innen sykdom og pleietrengende i første omgang ihvertfall! 🙂

    22. Er også sånn på Uia at du ikke skal ut i praksis igjen før til våren. Så høsten 2.året går til sykdomslære og klinisk sykepleie 🙂

    23. Gratulerer nydeligste du -så fint at du fant noe du trives med -helt fantastisk
      Og at du fikk sommer og helgejobb er jo rent magisk….utrolig bra for deg <3

    24. Propud er så godt! Men ville bare minne deg på at de er uten tilsatt sukker, ikke sukkerfrie. Lett å bli lurt, men det er jo likevel et sunnere alternativ 🙂 God påske

    25. Fantastisk! Gratulerer så mye med jobb 🙂 Du er veldig flink, og jeg tror du kommer til å bli en utrolig flott sykepleier. Stå på videre! Du stråler.
      Varme klemmer fra “nytudannet” sykepleier (var ferdig i juni. Du har masse å glede deg til!)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg