– Preparing for summer –

– By Upgrading My Bikini Wardrobe – 

De har så mange lekre bikini i butikkene om dagen! Jeg ser nesten ikke et klesplagg jeg liker lengre, men bikini-kolleksjonene… Wow! I år har de visst endelig skjønt det! Hehe, å handle nye bikinier er noe av det verste jeg vet om. Det er jo ingen som sitter noe særlig greit på! Vel, en gang i forrige uke fant jeg meg hele tre nye varianter som ikke bare var fine på hengeren, men faktisk på også. Digger spesielt denne oransje saken som ser ut som den er sydd inn i et fiskegarn. For en genial idé! -For ikke å snakke om fresh farge?

Både den og den søte badedrakten fant jeg altså på Gina. Nå husker jeg ikke eksakt pris på bikinien, men drakten kostet ihvertfall 249kr, og er åpen i ryggen med knyting så du kan stramme den litt etter kroppsformen din.

Den hvite saken på første bilde, fant jeg på Bikbok, og den finnes også i rød og sort om jeg husker rett! Tenkte bare jeg skulle tipse dere med litt siste nytt til bikinisesongen. Jeg er klar over at vi bare er i april måned, og at dere i nord enda har snø, men nå er det jo dessverre gjerne sånn at bikinier dominerer i butikkene i april, mens høstklær preger hyllene i juni. Derfor kan det være lurt å slå til med et kupp og to nå, før alle godbitene forsvinner!

Så det så! Nå drar jeg avgårde på ukens tredje og nest siste vakt. Jeg stooortrives fremdeles, men akkurat denne uken kjenner jeg har tatt litt på, så nå skal det snart bli godt med en ukes påskeferie. Elsker at studiet vårt faktisk har alle disse feriene som videregående og ungdomskolene har! 

Ha en super lille-lørdag så lenge!

28 kommentarer
    1. Hei Marthe!
      Kjempefine bikinier du har kjøpt, jeg gleder meg også enormt til sommeren:) Jeg bare lurte på hvilke størrelser du kjøpte overdelene i? Jeg bruker 80E til vanlig og opplever ofte at bikiniene fra bla BikBok enten ikke sitter fint eller ikke støtter nok..

    2. Hva tenker du om at du skal bli sykepleier og legger ut så lettkledde bilder? Bare ment som er spm da jeg selv er vernepleier og på din alder. Jeg har til og med slettet bikinibildene i naturlige settinger fra Facebook.

    3. så vakker du er!
      du virker også så genuin vakker på innsiden også, utifra det vi blir kjent med deg gjennom bloggen så virker du som et utrolig bra menneske <3

    4. For noen helt nydelige bikinier! Og du er også helt nydelig som alltid! Ha en fin onsdags ettermiddag! <3

    5. Til E, Marthe har jo aldri lagt ut seksuelt utfordrende bilder av den typen som feks Sofie Elise hele tiden legger ut. Er forskjell på å stå pent og naturlig og å åle seg rundt med kom og ta meg blikk! Ser overhodet ikke noe problem i bildene til Marthe uansett hvilket yrke hun kommer til å få.

    6. Så flott du er! Kjempefine bikinier. Man må helt klart kjøpe nå, i juni når alle skal ha er det ingenting igjen. :p

    7. Maria: <3 Tusen takk for det Maria! Ja, den smellen gikk jeg på ett år, og aldri igjen. Er så kjedelig å gå på bikinijakt uten hell i juni eller juli måned <3

    8. E: Heisann! Jeg forstår at du lurer på dette, og kan godt si noen ord om hva jeg tenker 🙂 Om vi er sykepleiere, vernepleiere, advokater eller leger så ER vi ikke yrket vårt. Vi er mennesker med et vanlig liv på siden av jobben også, hvor vi ikke bærer uniform, og hva vi finner på på fritiden synes jeg ikke skal ha noe sammenheng med hvordan du presterer på jobb. En slik jobb ville ihvertfall aldri jeg gått for. Jeg legger selvsagt aldri ut noe nakenbilder på nettet, men en kvinnekropp i bikini tror jeg aldri har skadet noen. Kropp er kropp enten den veier 50 eller 150 kilo, og vil du dele noen bilder av deg selv på stranda så synes jeg du skal gjøre det samme hvilket yrke du har 🙂 Ingen som trenger å skamme seg for det!

    9. Anja: Hei snille! Jeg gikk for str Medium i badedrakten <3 Var litt redd for at puppene ikke skulle få plass i en S, men jeg kunne visst ha gått for en str mindre. Den er litt stor rundt magen, men jeg strammer den bare alt jeg kan med knytingen i ryggen 🙂

    10. Eva: Heisann! Tusen takk 😀 Glad du likte dem 🙂 Jeg har kjøpt den hvite overdelen i M, og den oransje i L. Den hvite er LITT i minste laget, men pga disse frynsedetaljene som henger over så går det akkurat. Men jeg kan definitivt ikke strekke armene alt for høyt opp. Blir nok ikke noe volleyball-spilling i akkurat den der. 😀 Bruker du 80E så har du sikkert akkurat et hakk større enn meg, så da ville jeg prøvd L eller XL i den hvite og XL i den oransje fra Gina Tricot 🙂

    11. Ikke er du bare pen utenpå, men gud så snill og go du virker på innsiden også! Herlighet du må aldri slutte å blogge, for det er eneste måten jeg kan lese/bli bedre kjent med noen som er så bra som deg.. Å du spør hvorfor du har så snille venner, ja der har du svaret. Hadde jeg hatt deg som venn, kjæreste, datter etc, så skulle du ha fått hørt det hver dag. <3

    12. Maria: I min jobb kunne det fort blitt mange ubehagelige situasjoner med lettkledde bilder på nett, men jeg sier ikke at det er feil eller vil bli et problem for henne. Jeg var kun nyskjerrig på hennes tanker om det da det er mye delte meninger om det. Takk for svar Marthe!

    13. Maria, og Marthe: Syns det var et godt spørsmål E kom med, og syns responsen din var litt “ignorant”, Marthe. Du er jo så klart ikke jobben din, men som E skriver over her kan lettkleddbilder skape ubehagelige situasjoner på jobb også som sykepleier. Nå er det så klart forskjell på bilder i naturlig setting, og disse bildene her. Men disse syns jeg var i overkant unødvendig, spesielt med tanke på Sunn Fornuft-plakaten, som jeg fortsatt undrer på hvorfor du ikke vil skrive under på.
      Og for å nevne sammenligningen med Sophie Elise: hun blir da aldri å gå for en “ordentlig” jobb slik som Marthe gjør, og er derfor ikke sammenlignbar.

    14. Fay: På hvilken måte kan bikinibildene dine på facebook eller en blogg skape ubehagelige situasjoner på jobb? Tenker du at pasientene kan ha sett det og da ikke ønsker at du skal pleie dem? Jeg ser ikke helt hvordan det kan komme til å bli et problem? Sunn fornuftplakaten kommer jeg aldri til å skrive under på. De punktene jeg står for fra denne plakaten kan jeg fint følge uten å skrive under på noe som helst 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg