Something good for the weekend

God morgen fra en syvsover! Hoho, jeg kan ikke huske sist jeg sov så lenge som i dag. Ihvertfall ikke uten å ha vært ute på byen kvelden før.. Noe så digg! Jeg var utrolig spent på hvordan jeg kom til å takle turnuslivet som sykepleierstudent, men så langt kunne jeg faktisk ikke tenke meg å ha det på noen annen måte. Det er jo en fryd å få lov til å jobbe kveld en gang i blant og få sove litt ut på morgenkvisten? Jeg skal snart hoppe avgårde for en ny lærerik dag, men først vil jeg bare dele en aldri så liten fristelse med dere. I dag var det bakte vegetar-poteter som sto på min meny, med både bønner, tacokrydder, avokadosalat og knust nachos-chips. Mmm! En perfekt fredagsmiddag..


Du trenger: 1. 4 poteter 2. 1 boks med bønnemiks 3. Tacokrydder 4. Matolje/salt/pepper 5. 1 avokado 6.1 boks mais 7. 1/2 rødløk 8. Saften av 1 lime 9. Litt rømme 10. En håndfull knust tortillachips 11. 1 fedd knust hvitløk 12. Tacokrydder

Slik gjør du: 
1. Smør skallet på potetene med litt matolje, dryss med litt salt/pepper og stek midt i ovnen på 200grader i 1 time. 
2. Hakk opp avokado og rødløk og bland dette med knust hvitløk, mais og saften fra 1 lime. 
3. Stek bønnene varme i en stekepanne med litt smør og bland inn tacokrydderet med litt vann.
4. Server potetene med tacobønnene, avokadosalaten, litt rømme og knust nachos-chips!

– Something to serve on friday night –

Bakte taco-poteter.. Altså hvorfor ikke!?

11 kommentarer
    1. Hehe kan virke som du sov over en hel dag ☺ Er jammen torsdag idag søta! Ha en fin dag videre! Liker godt hvilken kvalitet du har i innleggene dine! Var redd de skulle preges mye av det hektiske studentlivet, men synes du gjør en like god jobb nå – om ikke bedre! Så glad i å lese bloggen din! Mange klemmer

    2. Hei! Det så virkelig yummiii ut! Jeg har et ganske random spm. til deg. Jeg husker at du vokset armene dine (sikkert årevis siden jeg leste det på bloggen din haha). Jeg har også ganske mye, lange, lyse (heldigvis) hår på armene, som jeg ikke egentlig har følt er sjenerende. Meen nå skal jeg flytte til australia i ett år (hvor man naturligvis går litt oftere med bare armer enn i norge), og tenker det kanskje hadde vært litt mer verdt det å vokse dem da. Synes jo naturligvis det er finere å være litt mindre hårete da haha. Så spm mitt er hva din erfaring med det var? Angrer man seg når det begynner å vokse ut igjen liksom? Blir det stubbete? Tenker det ikke burde bli så stubbete når man faktisk vokser og ikke barberer, men vet ikke? Og hvor ofte må du vokse (dersom du gjorde det flere ganger da?)
      Takk for svar! Klem

    3. Dette er en rett jeg aldri har hørt om før, men det høres og ser skikkelig godt ut! Så dette skal jeg absolutt prøve ut! Kos deg på jobb!

    4. NAM! Du er så kreativ og flink på kjøkkenet, Marthe! Hadde ikke vært feil å komme på middagsbesøk til deg 😀 Hehe. Nyt torsdagen videre <3 Klem!

    5. Kjære fine marthe. Ville bare titte innom for å så klart leste nyeste innlegg, men også fortelle hvor herlig du fremstår på bloggen. Jeg blir alltid i godt humør av å lese innleggene dine. Jeg studerer også til å bli sykepleier så ekstra spennende å følge deg på veien:) å de dagene det er ekstra tungt å finne frem pensumbøkene vet jeg at dine skole-innlegg gir meg den ekstra lille energien jeg trenger❤ takk for at du er du❤

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg