Ukens Thriller – Don’t Breathe

God kveld igjen fra meg! Her kommer endelig en oppdatering i filmkategorien igjen! Det har vært alt for dårlig med filmtitting her i heimen den siste tiden, men i går fikk jeg snurret en thriller til middagstallerkenen min, og vet dere hva? Den var helt VILT spennende. Thrillere er det gøyeste jeg ser dersom det er en god en, men i disse dager blir de bare sjeldnere og sjeldnere synes jeg. Derfor blir jeg så innmari glad når jeg kommer over sånne som denne! En film basert på en historie som faktisk kunne ha vært virkelig. -For ja det er nok av psykopater der ute! Både i og utenfor Norges land. Er du som meg, en sånn som finner glede i å se film med hendene foran øynene i blant, så er dette neste tittel å krysse av på sett-listen! En liten review skal dere få under her.

Nå har jeg nesten akkurat kommet hjem fra nok en dag i praksis. Tenk, nå er jeg allerede halvveis! Det er helt sykt hvor fort dagene går.. Neste på planen min nå er middagskokkelering, og så skal jeg se om ikke jeg kan få tatt meg en tur på Fresh. Jeg er helt nødt til å prøve å få løsnet litt opp i saker og ting. Jeg stivnet fullstendig i overkroppen i natt (etter mandagsøkten!), og det var så vondt å ligge på armene at jeg ikke fikk sove! Har dere hørt? En diger redbull ble frokosten før praksis i dag, og enda klarer jeg ikke å ta armene over hodet for å lage meg en hestehale! Haha, FY søren. Visste ikke at det gikk an å bli så støl jeg… Noen må visst trappe opp intensiteten på styrketreningen fremover. Dette her går jo ikke an.

– Don’t Breathe –
I denne nervepirrende thrilleren møter vi en vennegjeng på tre ungdommer som drømmer om å komme seg bort fra Detroit, og starte et nytt og bedre liv i solfylte California. En dag får de høre om den eldre, rike krigsveteranen som bor i et tomt nabolag i nærheten, og denne mannen har de blitt fortalt skal ha en safe fullt opp med hele 300 000 dollar. Når de i tillegg får greie på at krigsveteranen er blind, tenker de med ett at dette blir et lett bytte.

“Alex” i vennegjengen, har en far som jobber i et sikkerhetsselskap, og finner derfor en mulighet til å bryte seg inn i den blinde mannens hjem. De to andre er nølende, men overtales til slutt til å ta del i ranet de også. Mannens hund dopes ned, og gjengen tar seg inn i huset. De finner raskt en dør med en diger lås på, og antar at det er her den store pengesummen befinner jeg. En av gutta skyter låsen åpen med pistolen sin, og veteranen våkner. Heretter går ingenting etter planen.

Den gamle mannen har kanskje ikke synet i behold, men andre sanser blir da forsterket, og når lysene i huset slukkes er det ingen som kjenner rom og ganger bedre enn veteranen som har levd her i alle år. Plutselig er tyvene blitt til fanger inne i et brutalt menneskets hjem.

Høres den ikke spennende ut? Åh, jeg digget den! Filmen var helt ny i fjor høst, så den kan foreløpig bare leies på Viaplay for 49 kroner. Bare søk opp tittelen i søkefeltet så popper den opp som leie-alternativ! Absolutt verdt både kronene og minuttene dersom du liker en ordentlig spenningstime!

Daniel Zovatto, Jane Levy and Dylan Minnette star in Screen Gems' horror-thriller DON'T BREATHE.

Dere kan se traileren HER. Nervepirrende så det holder!

11 kommentarer

Siste innlegg