Spørsmål & Svar – Del 1

Har du noen store planer for 2017? Noen reiseplaner? Ja, jeg har et stort mål som jeg ønsker å oppnå i løpet av sommeren 2017, men for engangs skyld innebærer det ingen reising! Har dere hørt? Marthe har landet! Neida, men jeg har lyst til å kjøpe min første leilighet. Jeg stortrives her på Justneshaløya altså. Virkelig. -Men det er tullete å kaste over 8000kr ut av vinduet hver måned når jeg kunne ha betalt ned på et eget huslån, ikke sant? Jeg har definitivt ikke tid til noe nedpakking og flyttesjau nå, men like etter siste eksamen 3. juni er leilighetsjakten i gang! Målet er å være inne i nytt hjem innen neste høstsemester.

Hva er din favorittmat? Tomatsuppe med makaroni og ost. Best there is! -Og skalldyr. Får aldri nok av skalldyr. Krabbe, kongekrabbe, blåskjell, reker, hummer… ah, det er så mye godt og spør du meg så smaker alt like godt på vinterstid som sommerstid.

Hva tenker du om at dine tidligere forhold har vært såpass offentlige på bloggen? Jeg tenker ikke så veldig mye om det altså. Jeg har vært i to forhold og samboerskap siden jeg startet opp for snart syv år siden og så store deler av livet mitt har det vært helt naturlig for meg å dele. Jeg kunne sikkert ha spart meg for noen halvkleine kyssebilder, men oppleveleser og minner i form av bildedryss i bloggarkivet synes jeg bare det er hyggelig å titte tilbake på i blant.

Har du datet noen siden du ble singel? Denne er morsom. Jeg har vært på tre “dates” siden jeg ble singel i høst, og to av dem var faktisk på en og samme uke. Heh! Den slags er definitivt ingen hverdagskost her i gården, men det var altså en uke i desember jeg testet ut strategi “effektiv”. Lite visste jeg om at disse to var kollegaer da… Kollegaer hvor datingsamtaler dominerer på jobb. Hehe, dette fant jeg først ut da en av dem sendte inn denne kommentaren her på bloggen: “Du synes ikke det er litt slutty å dra på to tinderdates på en og samme uke, med bare tre dagers mellomrom?”. Wooops! Note to self 1: Verden er liten. Det holder med én date i uken! Note to self 2: “Slutty” er et ord de ikke bare bruker i Skam. Hehe, det var ikke noe match med noen av dem altså.

Anbefaler du å reise til Island? Jaaa! Reis, reis, reis. Island er magisk <3 Kan anbefale både hvalsafari, helikoptertur, nordlyssafari og restaurantbesøk på fiskmarkadurinn. Bestill kokkens åtte retter, eller hva det nå er, med vinmeny til. Beste restaurantopplevelsen jeg har hatt noen sinne, og ikke var det dyrt heller.

Ville du vært med på bloggerne? Nei. Jeg er blitt blogger for den grunnen at jeg trives best bak tastaturet. Filming og tv er ikke noe for denne her! Skulle ønske det fantes en ikke-innspilt versjon av farmen så jeg kunne meldt meg på der etter bloggeriets dager. Det ville vært fantastisk å bruke en sommerferie som gårdskvinne! 

Hva er vår for deg? Vår for meg er 1. Lune dager hvor solstrålende faktisk varmer på huden. 2. Fuglekvitring. 3. Pollen. Jeg har tidenes pollenallergi og glemmer at jeg har det hver eneste vår. Så hver april innbiller jeg meg at jeg har fått en sinnsyk forkjølelse før jeg kommer på at jeg har pollenallergi-tabletter i baderomsskapet.

Hvilken sykdom frykter du mest å få? En kreftdiagnose, eller en alvorlig hjertesykdom. Eller tinnitus. Kan kanskje ikke sammenlignes med de førstnevnte, men konstant piping i ørene ville ha gjort meg helt sprø.

Har du noen i kikkerten akkurat nå, eller har du mer enn nok med blogg og skole? Nei, akkurat nå har jeg mer enn nok med å bare være student, blogger og venninne. Jeg stortrives med å bare studere/blogge, og finner det vel så hyggelig å bare slappe av i mitt eget selskap om kveldene også! Jeg har ikke tid til noe mannfolk nå, og klarer ikke helt å se når jeg skal få mer tid til det i fremtiden heller. Haha.. Til høsten kanskje? Vi får se. Det eneste jeg savner i hverdagen i dag, er en beagle. -Men den kommer når leilighet og hage er på plass.

Ser du for deg og bli boende i Kristiansand etter du er ferdig utdannet, eller er det en annen by som frister? Nei, jeg vil bo i Kristiansand jeg altså. Stortrives på sørlandet! -Men skulle jeg ha bodd i en annen by, så ville det ha blitt i Stavanger. 

Skal du være fadder neste år på sykepleien? Nei, det tror jeg ikke. Disse fadderukene går stort sett ut på å drikke seg full dag som natt på x antall ulike måter, og der er bare ikke jeg altså! Jeg klarer det ikke. En lørdagskveld i uka holder i massevis for min kropp.

Kan du poste flere vegetaroppskrifter? Og har du vurdert å bli 100% vegetarianer? Nei, jeg kommer nok aldri til å bli 100% vegetarianer, men jeg synes det er veldig mye god kjøttfri mat der ute, så mer vegetaroppskrifter skal dere slett ikke se bortifra her inne.

Har du noen kjipe dager der alt føles umulig? Nja. Jeg har ingen hele dager hvor alt føles dritt, men jeg har dager hvor jeg ikke har lyst til å stå opp om morgenen. Morgener hvor jeg bare har lyst til å bli under dyna til kveldsmørket kommer tilbake. Sånne dager hater jeg. Spesielt når jeg overgir meg til senga og blir der istedet for å gjøre det som står på planen. -Men noen dager er man bare mer sliten enn andre, og sånn er det for alle.


Hva ville du laget dersom du skal ha invitert på middagsdate? Hmm.. Alle menn liker hjemmelaget pizza? Eller hjemmelaget pulled pork burger. Eller en deilig viltgryte! Jeg kunne ihvertfall ikke laget et klassisk biffmåltid, for den slags kjøtt er jeg helt elendig på. Husker jeg lagde vårruller på første date med Daniel, og ikke bare ble de alt for spicy, men jeg visste ikke at frityrolja i gryta ville ta fyr av å stå litt for lenge på plata, så hele leiligheten var røyklagt da mannfolket kom inn døra.. Jeg tok den heldigvis av før hele kjøkkenet eksploderte, men altså… tror ikke jeg fikk full pott på kokkeleringsskalaen den kvelden.

Hvilken muskelgruppe liker du best å trene? Armer og mage. Det er det jeg er sterkest på, og det man er flinkest på er vel ofte det man liker best? Jeg kunne virkelig trenge mer ben og rumpe-trening, men jeg er så svak i underkroppen at jeg bare hater det. Det gjør så forbaska vondt hver gang!

Jeg synes det er så vanvittig vanskelig å tenke på eksen min med andre jenter. Har du noen tips? Dersom forholdet er slutt så er det jo dessverre sånn at man ikke lengre har noe forpliktelser ovenfor hverandre. Helt i starten er det (ihvertfall i min verden) normalt å vise litt respekt, og kanskje være litt alene fremfor å hoppe rett på tinder igjen, men etterhvert så er man bare nødt til å innse at et kjærlighetskapittel er over. Kanskje kan man da også vurdere å starte jakten på et nytt? Det er vel aldri gøy å se eksen med en ny fjong frøken, men det behøver man vel heller ikke? Bare la være å følge han på snapchat, stalke på facebook eller titte på nye bilder av dem på instagram. Det er nesten umulig dersom du har tilgang til alt sammen, så her er mitt beste tips rett og slett bare å slette. Få mannen ut av verden, og konsentrer deg om din kommende kjærlighet, som forhåpentligvis varer livet ut 🙂 

Hvem tar bildene av deg, eller hvordan tar du bildene selv? Hannemor er min faste bloggfotograf. Hanne Klingenberg heter hun, og blogger også HER. Hun kommer på besøk en dag i uken og knipser rundt 1000 bloggbilder på 2-3 timer. Råflink er hun <3

– Spørsmål relatert til studiene –

Hva motiverte deg til å sette deg på skolebenken igjen? Ingenting. Jeg var ikke det spor motivert til å sette meg på skolebenken igjen da jeg startet i fjor høst. Eneste årsak til at jeg søkte og ga det en ordentlig sjanse var at jeg følte veldig på presset over å måtte være noe mer. Jeg følte ikke det var godt nok å “bare være blogger”, og kjente på at jeg måtte ta en utdannelse for å ha noe å falle tilbake på dersom bloggen ikke skulle vare i mer enn et par år til. Hadde det ikke vært for at jeg falt pladask for studiet fra første uke, så hadde jeg antagelig sluttet allerede etter et par måneder. Motivasjon kommer ikke nødvendigvis av fem friår med reising og moro. Motivasjon til å studere kommer når du endelig finner noe som føles meningsfullt å lære.

Hva er det beste og det verste med studiet? Det beste og verste med studiet synes jeg er friheten vi har. Vi har ganske mye undervisning både første og andre halvår på sykepleien, men nesten ingenting er obligatorisk! “Så deilig”, tenker du. Nja.. Du skal fremdeles bestå en eksamen og to mot slutten av halvåret, og har du ikke hatt selvdisiplin nok til å komme deg på en eneste forelesning så er det jammen ikke lett å skulle vite hva som er viktig å kunne til sluttprøven heller. -Men har du gode rutiner og en brukbar dose selvdisiplin så er friheten på universitetet magisk <3 Det kan ikke engang sammenlignes med livet på videregående. Jeg grøsser enda over mine dager på allmenn, og har bare lyst til å rope ut til enhver ungdom der ute at: Livet blir bedre! Hang in there.

Er det folk fra alle aldre i klassen din? Ja vi er ca 160 studenter igjen i kullet mitt nå, hvor 120 er jenter og 40 gutter. Flesteparten er rundt 19-20 år, men det er også mange på min alder, og helt opp til 40 årene. Med så mange medstudenter skal det godt gjøres å ikke finne noen på samme alder. De jeg har blitt best kjent med er 2-4 år yngre enn meg, men de er jo så voksne av seg at det til tider er jeg som føler meg som den yngste av oss.

Føler du at du enda har tid til å gjøre hyggelige ting på fritiden? Ja absolutt! Første halvår er mer tidskrevende med anatomi-eksamen. Da leste jeg gjerne 4-5 timer hver ettermiddag/kveld i ukedagene, men også da tok jeg meg helger fri, festet, dro på hytteturer og koste meg med venninnene! I år har jeg nesten bare lest på medikamentregning, og etter en liten vinterferie med ca 40 timers innspurts-pugging av formler og gamle eksamensoppgaver var jeg faktisk eksamensklar! Så ja: Spør du meg så har du mer enn nok tid til hygge ved siden av sykepleierstudiet.

Har du noen tips til oss som skal ha medikament-eksamen nå til våren? 1. Gå i alle forelesninger i dette faget. Det gjorde ikke jeg, og dermed gikk jeg glipp av en hau av viktig informasjon som mine medstudenter faktisk måtte informere meg om dagen før eksamen for at jeg skulle klare å knekke de siste kodene. 2. Pugg alt av regler og formler, og løs 10 sett med gamle eksamensoppgaver. Du kan nesten telle formlene du trenger å kunne til eksamen på én hånd, så noe hokkus pokkus er det ikke! Jeg vet at medikament-matte høres skremmende ut, men i forhold til mattefagene de har på ingeniørstudiene så er dette bare barneskole-matte. Du kan lære deg alt du behøver på bare en uke om du går inn for det, men pass på å holde tunga rett i munnen til enhver tid. Det er ikke rom for én feil. Det er medisinering det er snakk om, og bare 100% riktig er godt nok både på eksamen og i arbeidslivet. De fleste som stryker, gjør det av en slurvefeil, så bruk god tid og dobbeltsjekk absolutt alt. 

Hvor mange fag/eksamner hadde du første halvår på studiet? Høstsemesteret på sykepleiestudiet har vi 1. anatomi, fysiologi og biokjemi som ett fag, og her lærer man rett og slett om kroppens oppbygning, og kroppens funksjon. Hvordan kroppen blir til fra cellenivå til organ, og hvordan alt fungerer sammen. Dette er så spennende at dere ikke aner det engang. Noe av det er vanskelig, man skal lære alle navn på latin, og det er helt klart mye rent puggestoff, men fy så gøy! Ellers har vi et praktisk fag hvor vi bare har undervisningstimer i skolens “liksom-sykehusavdeling”. Her går vi i uniform, og har det suupergøy i grupper annen hver uke! Det gir et lite innblikk i hvordan livet som sykepleier vil bli. Her er det ingen eksamen, men en praktisk test hvor hver og en blir trukket opp i en typisk sykepleie-prosedyre som skal utføres foran lærer og godkjennes før praksis. Et tredje fag er det teoretiske “Grunnleggende sykepleie” faget. Dette har man først en skriftlig slutteksamen i andre halvår, men pensum her er stort så man jobber også med dette i form av gruppearbeid gjennom høstsemesteret.

Hvor mange fag/eksamner skal du ha dette vårsemesteret? Det andre semesteret består av: 1. Medikamentregning som jeg akkurat ble ferdig med. 2. En praksis-del hvor vi følger en ferdig utdannet sykepleier på jobb 4 dager i uken i 2 måneder. Dette er også noe som skal bestås, og enhver student blir vurdert av sin utdelte veileder. 3. En hjemmeeksamen i mai, når praksis er over. Her får vi utdelt en skriftlig oppgave som skal leveres inn i løpet av tre dager. 4. Slutteksamen i grunnleggende sykepleie. Her er ingen hjelpemidler tillat, og pensum er stort, så dette er helt klart prøven som krever mest energi i forhold til lesing dette halvåret. 

Hvor mange fremføringer har dere hvert halvår? Vi har bare én fremføring hvert semester, og det er med en hel gruppe, så man slipper å stå alene og prate foran folket. Dessuten deles klassen opp under slike fremførelsene slik at vi maks er 50 stykk i et klasserom av gangen. Jeg tror det ville vært lite populært om vi måtte stått foran alle 160 med mikrofon.

Har du noen tips for å kontrollere nervøsitet på eksamen? Nervøsitet er bare bra! Før og under en eksamen så er kroppen min i full kamp-modus, (eller sympaticus-aktivert) som man kaller det på anatomispråket! -Og det er bare fint. Da pumper hjertet ut litt mer bod, pupillene utvides og hodet er skjerpet og klart for å løse oppgaver. Jeg kan heller dele et annet eksamenstips: Ikke bruk tid på å pakke med to kakemenn, en yoghurt, tre brødskiver og to bananer til eksamensdagen. Du orker ikke engang en kjeks når du sitter der som et nervevrak.

Hva frykter du mest under praksisperioden din? Jeg frykter at jeg skal bli så innmari lei meg som jeg pleier når andre har det vondt. Bare tanken på at jeg skal treffe på gråtende pårørende som akkurat har mistet det kjæreste familiemedlemmet de har.. Jeg klarer ikke engang å snakke om det før klumpen i halsen kommer. Jeg har fått klar beskjed om at det er helt greit å felle en tåre på jobb, men jeg er redd for at jeg vil bli så lei meg at jeg ikke engang er i stand til å ta vare på de som trenger meg. Hvordan i all verden skal jeg klare å holde maska når jeg kjenner på disse menneskenes sorg som om den skulle ha vært min egen? Huff, nei dette studiet har definitivt sine utfordringer. Da jeg startet i fjor høst fryktet jeg virkelig alt. Kroppsstell, sårstell, kateterisering, sprøytestikking, vonde lukter.. alt! -Men etter et halvt år med opplæring er det bare “sterke øyeblikk” som enda sitter igjen. Sånne situasjoner hvor jeg virkelig må gå inn i meg selv for å ikke legge meg ned på gulvet og strigråte av ren medfølelse. Håper disse to månedene i praksis kan gi meg litt mer erfaring her. 


Har du lyst å spesialisere deg etter endt bachelor, isåfall i hva? Ja, er det noe som motiverer meg så er det følelsen av å være ordentlig flink i det jeg driver med. Målet er ikke bare å bli “en sykepleier”. Jeg har lyst til å være den kollegaene mine ringer til når de aller vanskeligste oppgavene skal utføres. Jeg skal spesialisere meg på et eller annet jeg brenner ordentlig for, men først må jeg jobbe i et par år og finne ut nøyaktig hva det er. Mulighetene er jo så uendelig mange innenfor sykepleie! 

Wow, så mange bra spørsmål dere har stilt!
Del to kommer om noen dager <3 

43 kommentarer
    1. Så utrolig fine og reflekterte svar Marthe! Du er virkelig flink til det du holder på med, jeg ser for meg at du kommer til å bli en eksemplarisk sykepleier i fremtiden <3

    2. Jobber som helsefagarbeider. Jeg trodde også først at det skulle bli veldig vanskelig å hjelpe pårørende etter ett dødsfall av dems nærmeste. Jeg er en person som gråter lett av alt og synes det er ufattelig trist. Men på de 2 årene jeg har vært lærling hat det bare vært 1 gang jeg har gråtet. Men når man først er i det så vil man bare være der for pårørende før og etter. Hjelpe dem besh mulig igjenom den vanskelige tiden. Man blir automatisk veldig profesjonell, men så klart det er lov å være lei seg og felle en liten tåre. Blir det for vanskelig kan man bare gå.. men du kommer til og greie deg veldig flott. Faller en helt naturlig å være der å støtte og hjelpe 🙂
      Stor klem, og masse lykke til i praksis! God helg 🙂

    3. Jeg er så glad for at du skriver om sykepleiestudiet! Jeg har selv søkt meg inn på sykepleien til høsten, og jeg gleder meg skikkelig masse. Jeg blir ekstra motivert når du forteller om opplevelsene dine og gir oss et innblikk i livet som en sykepleierstudent 🙂

    4. Kjenner jeg blir mektig provosert av de mannfolka du hadde vært på date med.. du må jo få lov til å gjøre det du vil, de har jo ingen rett til å si noe på det. Å kalle kvinner løse eller horete er undertrykking, og ikke ok. Jeg er enig i at man kan ha litt folkeskikk, men jeg synes virkelig ikke de to tilfeldige mannfolka du hadde snakket med på tinder hadde noen slags rett til å reagere. Stå på Marthe og ikke la folk snakke deg ned på den måten!

    5. Ser du vil ha en beagle. Da håper jeg du skal bruke den på jakt. Hvis ikke bør du skaffe deg en annen type hund.

    6. Hei! Jeg skal mest sannsynlig flytte til Kristiansand neste år for å gå på skole på UIA. Hvor er det bra å bo?

    7. Tusen takk for oppskriften på pitabrødene! Lagde dem i dag, og de var helt amazing 😀
      God helg søta!

    8. Alltid koselig med spørsmålsrunder 🙂 Hvis du skal kjøpe leilighet så ville jeg begynt å gå på visninger og kikke litt allerede nå. Da vet du mer hva leiligheter går for, og finner du noe du liker så tar det jo alltid tid før overtakelse også. Du kan jo bare skrive bud med forbehold overtakelse etter 15 juni .

    9. hehe, å frykte tinnitus må høres fryktelig dumt ut for de pasientene som lider av uhelbredlig kreft, ALS, alvorlige ryggmargsskader, eller for alle de som daglig sliter med kroniske sterke smerter.

    10. Du er flink til å velge ut gode spørsmål og svare utfyllende 🙂 i forhold til spesialisering etter sykepleie så syntes jeg helsesøster virker spennende og meningsfullt. Har fått litt øynene opp for det etter at jeg begynte å følge helsesista på snap 🙂

    11. Du er virkelig en flott ambassadør for sykepleier-studiet! Synes det er så fint å lese hva du skriver om studiet ditt:) Stå på videre, du kommer til å bli en dyktig sykepleier.
      Og angående det med å stå i tøffe situasjoner – som alle andre ting så vil dette føles mer overkommelig over tid, både fordi du føler deg tryggere i situasjonen, vet at alt har blitt gjort riktig i forhold til feks lindring og palliasjon, og du vil etterhvert i større grad klare å holde deg profesjonell (og med det mener jeg ikke at det ikke er lov å gråte, for det er det absolutt, men at du i større grad er klar over følelsene du har, og hvordan du skal forholde deg til de). Vi sykepleiere er tross alt mennesker vi også <3

    12. I høst mistet jeg et nært familiemedlem. H*n hadde ligget på sykehuset i to måneder før tiden var inne, og det var mange sykepleiere som rakk å knytte sterke bånd med h*n. Du aner ikke hvor mye den medfølelsen de viste oss den gang betydde for oss ❤ Det er ingenting mer en pasient og pårørende setter pris på enn en sykepleier som bryr seg fra hjertet <3 Det kommer ikke til å være lett, men jeg håper virkelig at du ikke gir deg Marthe. Du er et så bra menneske med så mye kjærlighet å gi. Jeg tror virkelig du hadde gjort siste del av livet bedre for mange. Ønsker deg alt godt i dette livet. Håper du aldri får vite hvordan det er å miste noen kjære ❤

    13. Du er så flink å svare for deg, Marthe! Ekstra gøy er det å lese om sykepleier delen da jeg selv skal gå det fra høsten av. Føler meg så mye mer motivert etter å ha lest det du skriver, virker som et helt fantastisk studie og jeg GLEDER meg! 😀

    14. FLott blogg og fine svar 🙂 Lurer på hvor du har kjøpt den lyserosa genseren du hadde på det ene bildet i innlegget? Den kledde deg!

    15. Hei! Jeg vil bare si at jeg digger hvor jordnær og oppegående du faktisk virker! En av di meget få bloggene jeg bare MÅ klikke meg innom hver dag <3
      Lurer også på en liten ting som ikke har noe med innlegget å gjøre. Jeg skal fra stavanger til kristiansand neste lørdag, hvordan er transportmulighetene mellom disse destinasjonene?
      Ps: anbefaler deg å dra på NKK-utstillingen i Kristiansand neste helg! Da kan du fort få kontakt med Beagle-oppdrettere som du kan holde kontakten med frem til du evt vil ha hund selv 😀
      Ha ei fin helg videre!
      Klem

    16. Kjære Marthe. Du er IKKE “slutty” fordi du dro på to dates på en uke. Du kan gjøre akkurat som du vil! Du har ingen forpliktelser til en du møter for første gang, et glass vin på en tirsdagskveld liksom (for eksempel), det betyr jo ingenting! Gjør som du selv ønsker. Du gjorde ingenting feil, så ikke ta kritikk for det!!
      Masse lykke til videre på sykepleien! Tror du greier deg utmerket i praksis 🙂

    17. Går andre året på vgs og er helt ærlig drittlei, men dette gjør meg så motivert. Skal søke sykepleie når jeg er ferdig, og jeg er så spent!! Håper du skriver flere slike innlegg, kanskje til og med bilder fra hva dere gjør på sykepleiestudiet. Det hadde vært veldig kult❤❤

    18. Anonym: Åå du må bare holde ut! :’) Videregående kan være knalltøft. Pensum er stort på universitetene også og det er definitivt mye nytt å sette seg inn i, men sykepleiestudiet er bare supermoro altså! Så variert og interessant når man først kommer inn i det 😀 Gled deg!

    19. Veronica: Hei Veronica, og tusen takk for en herlig kommentar! NKK-utstilling skal jeg jammen skrive ned og prøve å få med meg noen til å dra på, for det der hørtes ut som en supergod idé! Jaay 😀 Angående spørsmålet ditt: Jeg pleier å reise med tog eller buss. Er du student så er buss litt billigere tror jeg, men toget koster ikke mer enn 249kr det heller dersom du bestiller mer enn en dag i forveien og det ikke er en eller annen høytid 🙂 Bussen tar en time lengre enn toget, men til gjengjeld har du internett hele veien 😀 Du kan selvfølgelig ta fly også på en liten halvtime. Det gjorde jeg mye før, men det koster jo en hel del mer 🙂

      Tusen takk, og god helg til deg også! Klem <3

    20. Anonym: Åå, huff så leit å høreditt nære familiemedlem <3 Jeg kan bare forestille meg hvor fryktelig vondt det må gjøre og håper det blir mange mange mange år til jeg får oppleve det selv. Skal definitivt ta med meg ordene dine videre, og tenke på dette når det blir min tur til å være en av de sykepleierne du møtte :')

    21. June: Tusen takk for en kjempefin kommentar June! :’) Jeg håper det blir akkurat som du sier. -Enklere etterhvert som man får litt mer erfaring og kontroll på viktige prosedyrer 🙂 Det skal nok gå så fint at. Er heldigvis bare akkurat startet i praksis. Jeg har enda to og et halvt år på å lære meg absolutt alt sammen :’)

    22. Moi: Jo absolutt! De har mange lekre hus her, og etter å ha bodd her i bare noen måneder så har jeg virkelig fått øynene opp for dette stedet. Det er jo supersentralt. Under halvtimen med buss samme hvor jeg skal omtrent! 😀 Det er egentlig ikke så nøye hvor jeg kjøper så lenge det er nære en butikk og et busstopp. Hehe! Jeg kan bo både på hånes, lauvåsen, søm, tømmerstø, vågsbygd.. egentlig hvor som helst bare ikke i byen. Jeg er ikke noe byjente og vil heller ha mer hus for pengene 😀

    23. Kathrine: Ja det er helt sant! Jeg prøver å titte litt en gang i blant når jeg får tid, men akkurat nå er det stort sett venninnene som følger med for meg og sender lenker når det dukker opp noe aktuelt 😀 Jeg skulle egentlig på en visning forrige onsdag, men da sto skolen i veien og den ble solgt på dagen 🙂 Så hvem vet! Det kan plutselig gå fortere enn jeg hadde planlagt 😀

    24. Flott blogg! Ville anbefalt deg å ikke ha etternavnet på navneskiltet ditt, da det gjør det lettere for folk (pasienter, pårørende) å finne deg på privaten. Etter hvert som du er i praksis vil du gjerne få høre skrekk historier om pasienter som forfølger, og møter opp utenfor døren til folk. Det er sjeldent, men for å være på den sikre siden vil jeg anbefale deg å ikke gjøre det!
      Lykke til med studiet! Det er kjempe kjekt i prakis – og vær ærlig med veileder om at du gruer deg for de sterke øyeblikkene slik at hun/han kan hjelpe deg gjennom det <3

    25. Haha, slutty for å gå på to tinder-dater? Okei så er man kanskje litt ivrig hvis man ligger med 2 fremmede på én uke, men å gå på date må da være lov:p
      Jeg synes det er supert at du skriver så flott om sykepleier studiet! Får litt assosiasjoner til vgs med alle de fargene, og den sykepleieboksen din, det ser så barnslig ut, men om du med dette greier å rekruttere flere til å bli sykepleier er jo det helt supert. Og jeg er virkelig fan av at du har valgt noe så samfunnsnyttig å studere, blogging er i mine øyne noe av det minst samfunnsnyttige man kan gjøre. Heia deg!!

    26. Så bra å høre at du trives på sykepleiestudiet 🙂
      Jeg går siste året sykepleien, ved Nord Universitet, hvor ALT er 100 % obligatorisk. Snakk om å gjøre det enkelt for oss.

    27. Kunne du fortalt litt om hvordan du øvde til anatomi eksamen, og hvordan du klarte å lære deg såpass til å bestå på eksamen? Trenger virkelig noen bra tips her!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg