Uken som gikk…

Ukens nedtur… Åh, kjære vene. Lørdagskelden med både jentegjengen og alle de fine mannfolka deres var virkelig helt hysterisk, men jeg vet ikke hva det er med meg og alkohol… Jeg har en tendens til å bli litt… tøff i tryne? Akkurat som om jeg tror jeg er litt kulere/morsommere enn jeg egentlig er. Dette var også tilfelle da jeg skulle ta taxi hjem fra byen natt til søndag, og etter å ha tøffet meg for snapchat med den ene videosnutten eller den andre av den stakkars, uskyldige taxisjåføren min kom vi omsider frem til leiligheten. Ett steg fikk jeg tatt utenfor taxidøren før jeg lå langflat som bambi på isen, med burgeren flyvende ut fra veska. Åh, følte jeg fikk en fortjent liten smekk i fleisen da sjåføren rullet ned vinduet og spurte om jeg var kapabel til å komme meg inn på egenhånd. Våknet opp med årets blåeste lår, men ellers gikk det fint! Alle latterkrampene var vel verdt det..

Akkurat nå… Har jeg inntatt bestemors deilige frokostmåltid og er klar for å jåle meg litt for dagen. Skulle gjerne ha tatt på treningstightsen og svettet litt utendørs først, men i Stavanger by øser regnet ned som vanlig. Heldigvis kommer tante på besøk denne onsdagen så i dag skal vi bare kose oss innendørs med god mat og hygge fra morgen til kveld.

Ukens spilleliste… Jeg hører utrolig mye på musikk om dagen, og her er mine topp 7 favoritter fra spillelisten:
1. Martin Garrix & Dua Lipa – Scared to be lonely 2. Kygo & Selena Gomez – It Ain’t me 3. Julia Michaels – Issues 4. Zayn – I don’t wanna live forever (acoustic) 5. Ed Sheeran – Shape of you 6. Olivia Holt – History 7. Ariana Grande – Everyday

Ukens film… Denne uken har jeg faktisk en film å anbefale igjen! Jeg ser nesten ikke på tv overhodet hjemme i leiligheten, (tror det er derfor jeg får tid til alt jeg styrer med i hverdagen), men på valentines day! Da leide jeg faktisk “Divergent” på Viaplay. Det er vel egentlig en sånn film alle film-interesserte har sett allerede, men om du henger litt etter (som meg) så snurr den! Jeg likte den ihvertfall supergodt.

Ukens beste dag… Det må ha vært lørdagen. Ikke bare kvelden, men hele formiddagen med bildeknipsing, litt shopping og lunsjing med fine jenter også. Endelig fikk vi testet ut byens nye Italienske sted, og YUM, for noen deilige retter <3 La Famiglia altså. Må sjekkes ut!

Ukens quote… “Det går bedre enn du tror når du tror det går verre enn du frykter”. Motivasjons-quoten læreren vår delte med oss etter en to timers forelesning om praksistiden forrige uke. Hehe, syntes den var litt fin jeg.

Ukens innkjøp… Et par nye kritthvite Nike joggesko. Kan ikke huske sist jeg bar noe så hvitt på føttene mine, men det varer nok ikke lengre enn en ukes tid kjenner jeg meg selv rett. Jeg delte noen bilder av dem forrige uke og skrev at de var fra Bianco, men det er feil! De er fra DNA (og sportsbutikker), så nå håper jeg ikke dere har lett dere ihjel forgjeves på Bianco..

Ukens cravings… Cupcakes, cupcakes, cupcakes! Jeg har virkelig savnet å bake de siste månedene! Forrige uke lagde jeg to porsjoner med noen frosting-varianter som bare smeltet på tungen, og NAM altså <3 Gleder meg til å bake en tredje variant etter eksamen neste uke. 

Tusen hjertelig takk for all responsen under forrige post forresten!
Det har virkelig vært supernyttig å lese om deres erfaringer <3

14 kommentarer
    1. Jeg henger også etter.. Så faktisk Divergent sist helg :’D Men den var skambra, så jeg måtte se 2en og 3en også samme helga. Så anbefaler deg å se Insurgent og Allegiant også 😀

    2. Hei Marthe 🙂 Eg berre lurer på ein ting angåande studieløpet ditt. Eg går også sjukepleie, berre på Gjøvik og synest det er verkeleg interessant. Såg at dikka hadde totalt andre fag enn oss i starten av studiet, og lurte på om dikka er ferdige med Klinsk sjukepleie? I såfall, korleis gikk det, og kva satte du fokus på å lese, i og med at det er eit så stort pensum? 🙂

    3. Kan du ikke komme med noen gode middagsoppskrifter snart? 😀 er meget lei av mine egne nemlig, hehe, og dine er alltid så bra!

    4. Kan du pleeeease legge ut oppskrift innen Lørdag? Skal ha selskap på søndag og disse ser så himla gode ut,så jeg må lage dem! 😋😋

    5. Carina: Åh, jeg må også se å få sett de siste to filmene 😀 Insurgent og Allegiant har jeg heller ikke hørt om, så de er og notert ned. Takk for tips snille!

    6. Susanne Moen Øy: Heisann! Vi har ikke hatt noe fag som heter klinisk sykepleie enda ihvertfall. Kanskje vi har hatt noe lignende men at vi har brukt andre bøker eller noe i den duren. Det vet jeg ikke, men i fjor hadde vi kun praktisk undervisning + en test i dette, og skriftlig anatomieksamen, mens i år skal vi ha medikamentregning, en hjemmeeksamen i etikk, psykologi, sosiologi, helsepolitikk og en hau av andre tema, + en skriftlig eksamen i “grunnleggende sykepleie” 🙂 Sistnevnte aner jeg virkelig ikke hvordan jeg skal gå løs på. Her har vi nemlig også vanvittig mye pensum, og gjerne skrevet på en tørr og “kjedelig” måte. Satser bare på å lære meg mest mulig i praksis som jeg også kan få nytte av på de skriftlige eksamnene jeg 🙂

    7. Anonym: Ja det skal jeg prøve å få til <3 Jeg tror bare jeg setter oppskriften inn i selve cupcake-innlegget jeg publiserte forrige lørdag, så bare stay tuned der 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg