Ting jeg vil gjøre i februar

1. Se Fifty Shades Darker med girlsa! Juhuu, denne har jeg gledet meg til i sånn ca et år nå og endelig er kvelden her. Selini har invitert oss på middag klokken 17.00 i dag, og etter et bedre måltid hopper hele gjengen avgårde på kino for en real girlsnight med Mr.Grey. Mihi, jeg gleder meg!

2. Bake et eller annet digg til alle hjerters dag, og dele oppskriften med dere. Ellers skal min valentines day feires med venninnelunsj om formiddagen, og medikamentregning om kvelden. Eller medikamentregning og romantisk bakverk da! Skal tenne stearinlys, kjøpe meg blomster og hele sylamitten faktisk. 

3. Tilbringe vinterferien med familien i Stavanger. Jeg har skolefri en uke fra og med neste mandag, så da tar jeg like godt eksamensinnspurten hos mine aller kjæreste <3 Jeg har ikke sett dem siden jul så nå skal det bli passe godt å klemme litt på alle sammen igjen <3  

4. Bestå eksamen i medikamentregning på første forsøk. Kun 100% riktig gir bestått, og jeg har på langt nær kontroll på dette faget enda, så her kjenner jeg at jeg stresser litt. To uker igjen til eksamen… Wææ! Dette blir en heftig leseuke.

5. Være mer vinterpositiv. Jepp! Jeg tar meg selv stadig i å klage over hvor kaldt og ufyselig det er ute, og jeg har ikke lyst til å være en sånn klagefrøken i to måneder til. Vi bor i Norge. Det er antagelig kaldt her i to måneder til. Lær deg å like det, eller flytt til varmere strøk Borge! Det er jo alvorlig talt bare å oppgradere vintergarderoben litt. Kjøpe litt flere varme plagg! Kanskje jeg skulle ha investert i et par ski også nå som snøen har kommet for å bli? Jeg kan ikke huske sist jeg gikk på langrenn, og det er i grunn litt trist.

6. Drikke et kaldt glass vann hver morgen. Det gjør det enklere å kvikne til på morgenkvisten, enklere å huske på og ta vitaminene, oog det forbedrer pusten!

7. Kjøre tre gode treningsøkter i uken, og fortsette å spise så mye sjokolade jeg vil med god samvittighet. Jeg har cravet smash så innmari de siste par ukene, og har spist en pose både på mandag og torsdagskvelden, men hva gjør det når jeg besøker treningssenteret aktivt? Elsker å kunne unne meg det jeg vil når jeg vil. Det gjør vinterhverdagen litt gladere <3 

8. Forberede meg til praksis. -Og med forberede meg mener jeg pønske ut hyggelige ting jeg kan gjøre for de eldre under oppholdet mitt. Jeg har lyst til å være en sånn student som finner på ting de ansatte ikke vanligvis har tid til. Jeg vil bake, ta med de eldre ut på tur, eller gjøre noe hyggelig litt utenom det vanlige! Jeg skal komme mer tilbake til dette siden, spørre dere om litt råd og idéer, samt inspirere andre praksis-studenter til å prøve og gjøre det samme.

9. Finne tilbake til bloggmotivasjonen. Det er leit å si det, men den har faktisk ikke vært tilstedet i hele år. Jeg kan ta meg selv i å starte på støvtørking fremfor blogginnlegget som skulle ha vært publisert for tre timer siden.. Altså, hva skjedde? Jeg elsker jo egentlig dette! Noe må gjøres, for jeg kan så mye bedre og jeg vil så gjerne levere for dere gode, trofaste lesere.

10. Være den beste venninnen jeg bare kan. Bli enda flinkere til å passe på at alle har det bra, høre om det er noe jeg kan gjøre for å hjelpe, invitere litt oftere på uhøytidelige kosekvelder hjemme hos meg, og… begynne å svare på snaps. Jeg må være det kjedeligste kvinnemenneske å sende snaps til.

11. Skifte header. It’s about time… 

14 kommentarer
    1. Elsker å lese målene dine for måneden, Marthe! Det inspirerer meg skikkelig til å lage mine egne mål også! Lykke til på eksamen og så håper jeg virkelig at du finner tilbake til bloggmotivasjonen! <3<3<3

    2. veldig fin liste!:D tenker helt likt på flere av tingene 😀
      Jeg holder forresten konkurranse på instagrammen min nå, og blir kjeeempeglad hvis du ønsker å melde deg på! God vinnersjanse, 4 vinnere. @hannelovisejo

    3. Dette var fine mål for måneden synes jeg! Skulle nok blitt mer glad i vinteren jeg også, men uuuugh jeg er og forblir et sommermenneske altså 😀
      Angående praksisperioden din, jeg er i praksis på sykehjem nå, og vi tok med noen av de eldre på kino, haha! De elsket det 😀

    4. Ragnhild: Nei, tuller du? Så gøy! For en idé Ragnhild. Slikt hadde jeg tenkt at jeg ikke ville få lov til, men herlighet hvorfor ikke? Takk for et supert forslag. Dette skal jeg notere ned på listen min med en eneste gang 😀

    5. Dette var fine ting å lese! Du må fortelle oss dine tips for å bli mer vinterpositiv etterhvert da! Har egentlig ikke merket noe til at bloggmotivasjonen din er litt halvveis om dagen, så bare ta tiden du trenger for å få gnisen igjen! Stå på! 😀 Håper kinoen blir braaa 😀

    6. Trøst deg med at våren i Finnmark enda er laaaangt unna. Tror ikke vi tillater oss å tenke på vår før det nærmer seg 17. mai. Stå på, Marthe!!! Lykke til med eksamen <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg