– Random Snapshots –

Hugo: What is it with this girl and dogs? Don’t you have dogs in Norway?
Andrea: I’m not sure.. she just passed a camel and she didn’t even recognize it… 

Er det to ting jeg har lært om meg selv etter en uke i Marokko, så er det 1. At jeg virkelig suger på surfebrettet og 2. At jeg skulle ha kjøpt meg hund for lenge siden. Den arten der er virkelig bare ment for meg og sinnet mitt. Jeg har ikke engang tellingen på hvor mange hunder jeg har kost ihjel de siste syv dagene, og det til tross for at bestemor sendte med streng beskjed om at ingen skulle tas på. Jeg burde nok ha hørt etter, for to av nettene lå jeg med både mageknipe og oppkast av alle bakteriene jeg antagelig hadde fått i meg der nede, men fader heller. Det var så verdt det. Da lørdagskvelden kom og vi alle samlet oss i baren for drinker måtte Andrea ta seg av sosialiseringen for oss begge da jeg ble sittende på gulvet hele kvelden og klø ihjel fem dyr.. “Jeg trodde jeg var en hundeperson Marthe, men etter å ha observert deg på ferie i en uke, så forstår jeg at jeg ikke engang er i nærheten”.



Lurer meg på hvorfor jeg gikk for å hjelpe syke mennesker, når det er dyr jeg virkelig brenner for. Heh! Burde kanskje fulgt en av barndomsdrømmene, stått litt hardere på på videregående, og blitt veterinær? Neida, jeg tøyser. Jeg er fremdeles storfornøyd med veien jeg har valgt <3


Jeg har hjemmestudie-dag denne fredagen og har sittet med medikamentregning i snart tre timer. Definitivt ikke mitt favorittfag, men det er bare tre uker til eksamen, så jeg trøster meg med at det snart er overstått. Hvor vi skal ut i praksis har vi forresten også fått greie på nå, og det er med verdens største glis om munnen jeg kan si jeg fikk plass på et eldrehjem i Kristiansand! Hallelujah, jeg slipper å reise frem og tilbake med buss i timesvis! Nøyaktig hvilket senter jeg skal jobbe på tror jeg ikke at jeg vil skrive her på bloggen, men det er sånn ca det eneste eldrehjemmet jeg har ørlite kjennskap til, så det var utrolig artig!   

Resten av fredagen skal brukes på mer studier, trening og en bedre middag ute på restaurant. -Jo så må jeg se og få gått til innkjøp av en ny minnebrikke til kamera. Jeg klarte akkurat å ødelegge min, men den har levd med meg i snart fem harde bloggår, så det var vel nesten på sin plass.. Ville bare titte innom for å dele noen random snapshots fra reisen. Blir nesten litt gråtkvalt av å titte ut av vinduet etter å ha glant på disse bildene i en time.. Kan dette snøværet gi seg? Jeg vil ta i bruk vårgarderoben min!

Morrocan man: How many camels? 
Bestis: For her? Oh, this one will do!!



Herregud hva jeg skulle ha gjort for å få en siste smakebit på disse her..
Beste jeg har puttet i munnen på lenge <3

7 kommentarer
    1. Det høres ut som du bør få deg en hund ja, haha 😀 Tror du hadde blitt en kjempegod hundemamma <3
      Gratulerer med studieplass på eldrehjem, det hørtes skikkelig koselig ut! 😀 Eldre mennesker er bare helt fantastiske!
      Kos deg masse denne fredagen, Marthe! <3

    2. Hei du!
      Jeg lurer på ossen det er på sykepleien i Kristiansand? Er det flinke lærere og et bra miljø blandt studentene?
      Driver og skal søke høyskoler og har satt opp Kristiansand og mange andre, men er usikker på rekkefølgen men Kristiansand står foreløpig på første plass 😀
      -Synne

    3. Godt du ikke nevnte hvilket eldresenter du skulle ha praksis i da jeg ikke tror det er lov. Det har med at du er en offentlig person og det kan bli mer oppmerksomhet rundt senteret av folk som kanskje vil møte deg. De eldre har krav på og skal få ro. Bildene her var utrolig fine forresten. Du får få deg en hund når du er ferdig med studiet og har mer tid til den 🙂

    4. Går å første året på sykepleiern og igår var det to uker siden vi hadde eksamen i medikamentregning, her om dagen fikk vi resultatet og det var bestått! Er bare å konsentrere seg om reglene og ikke finne letteste utvei så går dette kjempe bra 🙂 Som læreren min sa – dere regner med begreper ikke med tall, og det er faktisk helt riktig. Masse lykke til, dette går bra det og! <3

    5. Hei Marthe 🙂 Jeg er egentlig veldig stor fan av deg, om man kan kalle det det? Men i det siste har jeg opplevd at du ikke har godkjent eller svar på kommentarene mine. Siste kommentaren du ikke godkjente var angående betakaroten. Jeg lurte på hvorfor du bytter merke på betakaroten, når du reklamere så postivt for alle sammen? Jeg begynner å lure litt når du ikke vil svare på sånne kommentarer, men kanskje det var en honest mistake?
      Håper på svar denne gangen hvertfall..

    6. Alt folk kan bry seg om. At du reklamerte for betakaroten fra et annet merke for 6 måneder siden og nå for litt siden et annet. Folk skifter jo vitamintabletter, pålegg og brødsorter eller sminke av og til. Det betyr jo ikke at det gamle merke ikke er godt lenge, men rett og slett bare at man har lyst å prøve noe nytt. Men Hedda skifter sikkert aldri merke når hun først har funnet noe hun liker. Synd for henne om noe går ut av produksjon da 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg