– On this weeks menu –

Hei dere! Nå sitter jeg i en fritime på skolen og oppdaterer dere med litt middags-inspirasjon! Dette blir en fin mandag altså. Jeg har forelesninger helt til klokken 16.00, men fire timer med psykologi står straks på programmet, og foreleseren her er så flink at det faktisk bare er en fryd å høre på. Ah, elsker når livet gir oss flinke forelesere! Ellers har jeg en bedre middag med fine jenter på planen for kvelden. Det er Annika sin tur til å invitere på syforening så da tipper jeg det blir noe godt å få i magen denne dagen og! Noe vegetarvennlig ettersom Siri også skal være tilstedet. Jay! Håper dere lar dere friste nok til å teste ut noen av oppskriftene under her. Det bør være noe for alle og enhver! Noe fisk, noe kjøtt, noe vegetarvennlig og noe veldig budsjettvennlig.

Mandag – Kremet laksepanne
Hva passer vel bedre enn en digg lakserett denne mandagen? Selv får jeg bare laget meg én middag før avreise denne uken, og da har jeg faktisk plukket meg ut akkurat denne. Gleder meg en hau til Annikas deilige middag i kveld, men morgendagens laksepanne blir definitivt heller ikke feil.

Tirsdag – Libanesisk tallerken
Definitivt ukens mest krevende oppskrift. Kanskje best å gå løs på denne en dag du har litt bedre tid? Til helgen kanskje? Oppskriften må ihvertfall testes en gang for den er kanskje også ukens beste på smak. Elsker eksotiske retter som dette. Couscous, hummus, tzatziki, nanbrød og kjøttboller i smakfull tomatsaus. For en DIGG kombinasjon.

Onsdag – Pasta med pesto & scampi
Min nyeste oppskrift. Denne retten tar deg toppen 15 minutt å få ferdig på middagsbordet, så her finnes det ingen unnskyldning! Liker du ikke reker så er det minst like godt å erstatte dem med en saftig kylling eller en laksefilet . Går du for kylling så stek filetene i ovnen på 180 grader i 40 minutt med to skiver tomat og to skiver mozerellaost på. Saftigere blir det ikke, og det passer perfekt til pasta med hjemmelaget pesto! Ikke bli skremt av ordet “hjemmelaget” for pesto tar deg alvorlig talt heller ikke mer tid å lage enn du bruker på å åpne lokket på en ferdig butikkboks, og smaken kan ikke engang sammenlignes!

Torsdag – Kremet pasta med kylling og bacon
Nok en kjapp, men veldig veldig god pastarett med kjøtt. Nei, lavkarbo går vi ikke på her i gården. Jo mer pasta, poteter og ris, jo bedre spør du meg. 

Fredag – Falafel med gul ris
Falafelfredag med ris, nanbrød og en krydderrik tomatsaus. Yum, yum, yum! Falafler kan du steke både i ovn og i panne. Dersom du steker dem i ovnen blir de hakket tørrere, men hva gjør det når du har en saftig saus til? Mm, nei her er det hauevis av gode smaker!

Lørdag – Fiskeboller i karrisaus
Ukens oppskrift fra den budsjettvennlige kategorien. Det er definitivt flere oppskrifter her som går under både budsjett og tidsvennlig, men akkurat denne har jeg tilføyet pris på enhver ingrediens i innlegget. Husker jeg riktig så lagde jeg en hel gryte av dette (med terteskjell til) til under 100 kroner. Jay! Viktig med litt god gammel husmannskost også blant all den fancy, moderne maten.

Søndag – Smakfull sopprisotto
Nok en vegetarvennlig variant. Risotto er en stoorfavoritt hjemme hos meg, og jeg lager det titt og ofte både til kylling, koteletter og fisk, men med litt tilsatt parmesan, sitronsaft, krydderier, og gode grønnsaker behøver man slett ikke kjøtt heller. Try it out! 

Dere kommer til oppskriften ved å klikke på bildet av retten!
Ha en finfin mandag alle sammen <3

10 kommentarer
    1. Den mannen som får deg kommer til å være så heldig – så mye god mat! Jeg håper alt står bra til med deg forresten, og at du får en fin uke 🙂

    2. Kan du plis plis plis legge ut oppskriften på “Libanesisk tallerken”? Har sett du har hatt den i en ukesmeny før også, og det ser bare helt nydelig ut 🙂

    3. Kan du legge ut fremgangsmåten på kremet lakse panne og kylling?:) hvordan du gkør det og hva du bruker?

    4. Aldiana: Oppskriften har jeg allerede publisert tidligere, så du klikker bare på bildet av tallerkenen med laksepanne og kylling så kommer du til innlegget med oppskrift og fremgangsmåte 😀

    5. Hej Marthe!
      Jeg ville bare først og fremmest sige tak for en helt fantastisk blog! Jeg har fulgt dig i mange år nu – faktisk siden du var kærester med Jonas. Du er en af de blogs, som jeg dagligt klikker ind forbi, da du simpelthen er så stor en inspiration! Jeg føler, at jeg har lært dig at kende de sidste år og du virker bundærligt som en meget ærlig og ydmyg person. Dine opskrifter og madbilleder har altid været i top, hvorfor jeg og en veninde har følt os inspireret til at starte vores egen madblog af den grund. Jeg håber inderligt, at du vil blot kigge forbi på den. Den hedder mummum.dk på Instagram.
      Men ellers bare igen, tak for en god og ærlig blog! Kæmpe knus fra Danmark <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg