Preparing for a new semester

Hei på dere og riktig god søndag! Nå sitter jeg sprikkmett i sengen og venter spent på guttenes finaleløp i monsterbakken! Jeg hadde en riktig så effektiv lørdag i går. Ettersom min nye bloggfotograf er bortreist kom Siri på besøk for å hjelpe meg med litt bloggbilder, og vi ble faktisk holdende på med knipsing i flere timer. Vel, med litt kakaodrikkepauser, vegetarlunsj og baking mellom slagene da. Det var så herlig med litt fotohjelp igjen. Det har virkelig vært savnet de siste månedene. Litt forberedelser til den kommende skoleuken fikk jeg også unnagjort. Blant annet litt baking av nistepakke. Pestosnurrer skal få erstatte den dyre kantinematen på skolen allerede i morgen tidlig, og ettersom de ble riktig så gode på smak også deler jeg like godt oppskriften videre. Kanskje har dere alt ingrediensene i hus og kan kaste dere på bakeprosjektet nå med det samme?

– Pestosnurrer in the making –
Du trenger: 1. 7,5dl hvetemel 2. 1ts salt 3. 1ts sukker 4. 2ss matolje 5. 25g tørrgjær 6. 2,5dl lunket vann 7. 1 boks pesto 8. 1 egg (til pensling)


Slik gjør du: 
1.
Mål opp og bland sammen alt det tørre i en bolle.
2. Tilsett olje og vann, og pass på at temperaturen er lunket.
3. Kna det hele sammen til en deig, dekk med plast og sett til heving i minst 60 minutt.

4. Når deigen har nådd dobbel størrelse kjevler du den ut til en firkantet “pizzabunn” og pensler overflaten med et godt lag rød eller grønn pesto. Brett så den ene siden av deigen over den andre slik at pestoen havner på innsiden, og skjær deigen opp i små strimler som du snurrer til fine pestosnurrer. Dette er superenkelt å gjøre, men vanskelig å forklare med ord så ta gjerne en titt på DENNE videoen for fremgangsmåte på snurring.

5. Legg pestosnurrene på et stekebrett, pensle dem med et vispet egg, og stek dem i ovnen på 220 grader i ca 12 minutt. Litt mindre dersom du lager den små, og litt lengre dersom du lager dem store.

Oppskriften ga 9 mellomstore pestosnurrer!

Tips: Litt revet vanlig ost, eller litt fetaost kan også være godt å ha i snurrene!

20 kommentarer
    1. Det så kjempe godt ut!
      Lykke til med nytt semester 😀
      Har du lyst til å dele hvilken karakter du fikk på eksamenen du hadde 16. des? 🙂
      Klem

    2. Dette må jeg teste ut! 🙂 Prøver også å kjøpe minst mulig i kantinen, og har alltid med meg lunsj. Men er noen ganger det ikke er nok så magen rumler etter litt mer 😛 Håper det nye semesteret blir bra 🙂 Jeg skal selv starte på det fjerde(!) semesteret på Siviløkonom på BI 🙂

    3. Hei Marthe!
      Jeg bare lurte på hvilken farge du har på veggene i stuen din? Holder på å pusse opp leiligheten og trenger litt inspirasjon.. ^^
      Stor klem fra Rebecca

    4. De så skikkelig gode ut!!!
      Håper du får en fin uke.
      Lurte på om du kunne lage ett innlegg der du legger ut tips til fine skolesaker? Som fine notatbøker, penner og lignende? Og generelle motivasjonstips og triks til skolen?

    5. De så gode ut 🙂 Liker oppskriftene dine, og krysser fingrene for flere vegetaroppskrifter fremover. Lykke til med skolestart fine <3

    6. byAnne: Ja, jeg kjenner meg igjen i det problemet. Ikke alltid man klarer å pakke med nok mat :’) Tusen takk, og masse lykke til selv da, på ditt fjerde semester. Wuhuu! We can do it 😀

    7. Hege: Så bra 😀 Tusen takk snille! Karakteren kan jeg godt dele, men jeg har ikke fått den enda. Den skal komme i midten av januar så den er vel like rundt hjørnet 🙂 Klem

    8. Jeg er helt for å skeie ut og kose seg, men akkurat i hverdagene synes jeg sunn kost er best. Disse kan du jo lage med grovt mel også, eller en blanding? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg