– Elleve Nyttårsforsetter –

Godt nyttår alle sammen! Har det nye året behandlet dere bra så langt? Her går det ihvertfall som det suser! Jeg hadde en knallfeiring natt til i går, med nydelig kalkunmiddag, fine folk og så mye vin og latter at jeg våknet opp med både hodepine og såre magemuskler søndag. Planen var vel egentlig bare å ligge som et slakt i sengen i hele går, men da bestis foreslo å starte 2017 med hunder og skogstur, ble formen straks bedre. Tur og brenning av bål ble det, og dagen i dag, 2 januar skal jeg bruke på å verte opp syforeningsgjengen! En smakfull viltgryte står på menyen og jeg kan nesten ikke vente med å hoppe avgårde på butikken for å handle inn til både det og banansplitt! Hihi, åja der har dere dessertmenyen også. Ah <3 Dette blir en fin mandag!

1. Komme inn i gode, sunne rutiner igjen, og være flittig og strukturert både når det kommer til jobb og skole. 9 januar starter skolen, og da skal jeg stå opp når alarmen ringer, lage meg gode nistepakker, bli dronning av planlegging og skriving av timeplaner. Jeg vil som i fjor, delta i alle givende forelesninger, og lese meg opp til hver og en av dem. Ah, jeg lærte så innmari mye i 2016, og nå gleder meg til å bli enda smartere i 2017.

2. Være god og genuin mot både kjente og ukjente. Jeg vil være hun som ikke er for stolt til å rope takk for turen når jeg går av bussen. Hun som er takknemlig og klarer å vise det. Hun som gir komplimenter til den flotteste jenta i rommet, uten å kjenne snev av sjalusi. Hun som smiler og hilser til hjemløse, uten å være redd for hva andre måtte tenke. -Eller hun som legger seg ned på alle fire, og leker med en fremmed hund på gaten. Jeg vil være genuin! Fordi det får meg til å føle meg bra, samtidig som det er det mest tiltrekkende som finnes. 

3. Spise mindre kjøtt. Jeg har lyst til å bruke deler av det nye året til å utvikle meg på kokkeleringsfronten, og gjerne også på middagsretter som ikke inneholder kjøtt. Jeg tar meg selv stadig i å pelle bort kjøttbiter fra lunsj og middagsretter jeg lager meg hvor saus og tilbehør er det beste på tallerkenen, så hva er da egentlig vitsen med å tilsette det i det hele tatt? Bønner eller annet vegetar-tilbehør metter helt sikkert vel så godt.

4. Være positiv i hverdagen. Sette pris på de små tingene. Se løsninger fremfor problemer, smile mye, le mye og stresse så lite som overhodet mulig. Aaalt ordner seg. Don’t stress. Do your best. Forget the rest. 

5. Skaffe meg en bloggfotograf. Ja, denne skal tas på alvor. Jeg vil ta opp igjen kontakten med noen av de snille leserne som tilbød seg å være fotograf for et års tid siden, og ansette en/ei dersom tilbudet fremdeles er gyldig. Fotografhjelp trengs sårt for spesielt antrekkskategorien her inne. 

6. Ta opp igjen styrketreningen som jeg egentlig er så innmari glad i. Ingen crossfit, ingen thaiboxing, ingen yoga-eksperimentering.. Bare enkle, gode styrkeøvelser på Fresh treningssenter. Gjerne sammen med en sprek venninne. Annika, are you ready?

7. Tilbringe mer tid ute i frisk luft. Kristinemor, hundene hennes og jeg var ute i skogen uten kamera i går, tente bål, grillet pølser og pinnebrød med sukker og kanel. Helt nydelig var det å bare sitte der i tre timer, prate litt, og nyte litt. Vi planla nye turer for januar, planla teltcamping og fisketurer før snøen legger seg, og da jeg kom hjem dro jeg rett på pinterest for å søke etter inspirasjon til nye ting å kokkelere på bål. Åh, 2017 skal være året hvor jeg tar friluftslivet på alvor. Alt jeg mangler er bare en god tursag, termos, fiskestang og telt så er jeg der!

8. Gjøre Geir akkurat passe stolt. Nei, jeg har ingen mål om å tyne bloggen for en million eller to innen året er omme. Helt ærlig så er jeg storfornøyd med den summen som tikker inn på konto etter å ha skrevet bare én annonse. Så lenge jeg kan fylle kjøleskapet mitt fullt hver mandag, shoppe litt, reise litt, betale alt av regninger på tiden, og samtidig spare litt. Wow, da har jeg alt jeg trenger for å være på mitt lykkeligste.

9. Utnytte feriene mine til det fulle. Jeg vil oppleve minst én ny drømmedestinasjon i løpet av 2017, og jeg vil bruke mesteparten av sommerferien på opplevelser hjemme i Norge. -Så lenge været spiller på lag såklart. Ellers vil jeg sørge for at jeg drar på en jentetur i år også. Fjorårets Sardinia-ferie var virkelig helt.. magisk <3

10. Forelske meg på nytt, og kapre drømmemannen. Lukter det ikke litt kjærleikens år av 2-0-1-7? Jeg synes ihvertfall jeg kjenner det!

11. Fullføre mitt aller første studieår på universitet, og bestå alt av våreksamner. Jeg vil gjøre en iherdig innsats på sykehjem i mars, sette smil på en rekke eldres fjes, lære meg så mye som overhode mulig, inspirere andre studenter, og bli kjent med enda flere medstudenter! Ah, jeg gleder meg til å komme i gang!

Her har dere mine nyttårsforsetter i år. Måtte de bli overkommelige!

39 kommentarer
    1. Ett av nyttårsforsettene mine er i hvertfall å følge bloggen din for å opprettholde inspirasjon og motivasjon til en gladere hverdag! Som alle andre også skriver, så blir jeg genuint i godt humør av å lese den 😀 Måtte ditt 2017 bli fantastisk Marthe <3

    2. Gode og realistiske nyttårsforsetter! Likte alle sammen! Kjæresten og jeg har valgt å gjøre det litt annerledes med disse forsettene i år. Vi vil ha noe å strekke oss etter, men har bestemt oss for å ta måned for måned. Det blir mer overkommelig for oss fordi vi da bare tenker på det som en måned, men planen er selvsagt at vi om et år skal kunne si at det ble nyttårsforsetter for hele 2017, ikke bare for noen måneder 🙂

    3. Godt nyttår, Marthe <3 kan du legge ut oppskrift på viltgryten? 😀 kos deg masse med jentene dine i kveld, håper 2017 blir det beste året hittil!

    4. Så mange fine og flotte nyttårsfortsettelser 😀 Jeg har troen på at du kommer til å klare deg kjempe fint!
      Jeg kunne veldig gjerne ha vert blogg fotografen din! Hadde jeg bare bodd på samme sted som deg, hehe 🙂

    5. For noen fine nyttårsforsett! Og mange av de viser jo også at du ønsker å vise enda mer kjærlighet for andre mennesker! Det viser at du virkelig er et helt fantastisk menneske, Marthe! Lykke til med nyttårsforsettene dine og kos deg på syforening!

    6. masse flotte nyttårsforsetter for 2017 <3
      eg har bare etpar....bli en eda mer autentisk og bedre person....kjenne på følesee og følge intuisjonen.....ta eksamen i Law of Attraction coaching og få betalende klienter på trauma og PTSD coachingen.
      Takknemlig er eg alltid...eg er genuint lykkelig i mitt liv.drømme mannen ville kanskje øke lykken enda etpar hakk,nen eg kjenner eg må ha tid..og foreløpig er litt dating eneste eg er intrssert i og selv det er vist vanskelig hahahaha 😀 <3

    7. Hei! Et spm fra snap i dag, hva heter det nydelige serviset som ble dekket til til syforeningen ikveld? 😍

    8. Ifjor sa jeg du kunne komme til Ålesund, så skulle jeg ta på meg jobben som bloggfotograf. Men nå i år ber jeg deg heller om å komme til Trondheim, for her sitter det nemlig ei halvveis Oslofrøken/halvveis Sunnmørsfrøken på Fotofagskolen med et desperat behov for modeller.
      Nesten sånn at jeg kan si det er en vinn vinn situasjon for både deg og meg. Haha. Jeg får modell, du får fotograf HELT gratis!!
      Nesten så jeg lurer på om jeg skal flytte til Kristiansand når jeg er ferdig med skolen, så kan jeg jobbe som din faste fotograf i ett års tid 😀 Ka sei du, frøken?? Er du med? 😀

    9. Håper neste forelskelsen faktisk varer da.. for etter et par år
      S er man ikke like forelsket lengre, men betyr ikke at da
      Skal man gi opp å gå til neste 🙂

    10. Herlig! Har du alltid vært så glad i friluftslivet? Jeg kan ikke huske å ha lest om det så mye på bloggen de tidligere år 🙂 Om ikke, kunne du ha gitt noen enkle råd til oss som VIL ut, men som ikke strekker det lenger enn til å spise lunsjen i fjæra?

    11. Charlotte: Jeg ble vel bare lei av det også 🙂 Jeg kunne ha trent litt crossfit nå også, innimellom vanlige økter på treningssenter, men nå prøver jeg ihvertfall å forholde meg til bare en ting i første omgang 🙂

    12. Lizbeth Osnes: Nja, da jeg var yngre så fikk jeg veldig mye skog og tur ved ridningen og følte ikke noe videre behov for å komme meg ut etter at jeg hadde vært en hel dag i stallen, men nå som jeg ikke har denne hobbyen lengre prøver jeg å flette inn andre metoder å komme meg ut på 😀 Fisking har jeg dog alltid elsket. Tenkte jeg skulle skrive et innlegg om dette faktisk. Inspirere flere til å investere i turtøy å bare komme seg ut. For så enkelt er det jo faktisk! Trenger ingen kurs for å knekke pinner, lage bål og grille pølser. Hehe! I’m on it 😀

    13. Sara Katrin: Du altså! Står på med drømmen din 😀 Skulle gjerne ha stilt jeg, men du får si ifra om du trenger ei til å posere i Kristiansand neste gang. Fast fotograf høres ut som en drøm, så det er bare å pakke flyttelasset. Hehe, det er en drøm å bo her nede i varmen så du vil ikke angre 😀

    14. Silje Riska: Heisann! Du det fikk jeg av bestemor og bestefar etter konfirmasjonen min. Hun brukte det da og ga meg det etterpå, så hvor det er kjøpt husker jeg ikke lengre. Det er så mange år siden <3 Bruker det masse! Synes det er så fint selv 🙂

    15. cuskima: <3 Masse lykke til med dine mål for det nye året. Høres ut som noen forsetter du skal mestre helt fint 🙂 Og den datingen vil jeg gjerne ha en oppdatering på! Haha 😀

    16. Marie Oma: <3 Tusen takk. Nå har jeg fått ordnet meg en bloggfotograf så nå skal bare garderoben oppgraderes og så er det klart for litt nye antrekksposter her 😀

    17. Rikke: Å det høres ut som en glimrende plan. Håper dere får gjennomført hver eneste måned 😀 Jeg vil gjerne ha en oppdatering når året er omme. Hihi! <3

    18. Imponert over nummer 3! Jeg merket i alle fall at jeg ble MYE mer kreativ og ivrig etter å prøve ny, god og spennende mat etter at jeg ble veganer.
      En liten side-note i tillegg: faktisk har kjøttetere dobbelt så stor sannsynlighet for å utvikle hjerte- og karsykdommer, sammenlignet med veganere.

    19. Så fantastiske forsett! Kjenner jeg ble inspirert faktisk. Håper du får til mange av de, lykke til i kommende år. Skal begynne å følge bloggen din videre jeg, liker den positive bloggstilen din 🙂
      OG må bare si, fantastisk at du forsøker vegetarmat, du kan påvirke mange flere enn vi “ikke-bloggere”. Håper du fortsetter å blogge om vegetarmåltider innimellom <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg