Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Det må jo bli fredag, lørdag og søndag det! Øyeblikket da eksamensoppgavene var levert inn og det gikk opp for meg at mitt aller første universitets-halvår var bestått! Det var bare så vidt jeg rakk hjemom før feriens første opptur skulle finne sted, og hele natten danset og hoiet jeg med mine aller beste jenter på Ernst. Lørdagen gikk til tidenes overraskelsesfest for Heidi i Mosby, og søndagen gikk til en helt nydelig rekemiddag hos den flinkeste hosten av oss alle “Andrea”. Nei, jeg kunne ikke bedt om en morsommere start på juleferien 2016.

Ukens nedtur… Vel, er det noe tvil? Mandag til torsdag kveld. Eksamensinnspurter er fader meg harde! Selv natten etter at oppgavene var gjennomført lå jeg nærmest og ristet av stress over alle anatomi-tanker som suste gjennom hodet mitt i drømmene. Først lørdag kveld følte jeg at jeg klarte å senke skuldrene ordentlig. Hjelpe meg, jeg tror aldri en skoleferie har smakt bedre <3

Akkurat nå… Koser jeg meg glugg hjemme hos bestemor og bestefar i Stavanger. Jeg har akkurat tredd inn i bestemors gode morgenkåpe, inntatt tidenes frokost, og en varm kopp te, og skal snart hoppe avgårde til sentrum for en real runde julegaveshopping. Været er kanskje ikke optimalt her på vestlandet, men det skal bare bli verre så jeg får ta utendørs-shoppingen i dag og spare sentrene til de dagene det meldes om orkan her. Heh.

Ukens glad-overraskelse… Fikk jeg meg i går kveld da jeg ankom heimen i Stavanger og bestemor dro frem en førjulsgave som hun hadde tenkt skulle være enten en premie eller en trøstepremie etter eksamen var unnagjort. Hihi, inni esken lå det et aldeles nydelig par tøfler fra Sheperd og disse skal jeg altså bo i heele julen <3

Ukens sang… Den siste tiden er det spesielt seks sanger som har gått mye på repeat og det er en blanding av både julesanger og hverdagssanger. Her kommer de: 1. Grand Piano – Nicki Minaj 2. Meghan Trainor – I’ll be home for Christmas 3. James Arthur – Say you won’t let go 4. Bad things – Machine Gun Kelly & Camila Cabello. 5. Chris Tomlin – Noel ft. Lauren Daigle 6. Little Mix – Shoutout to my ex

Ukens film… Jeg har ikke fått sett så mye som en film den siste tiden, men NÅ dere.. Nå skal den ene julefilmen snurres etter den andre. Håper det går en hau av stemningsfulle filmer på tv de neste dagene så hele familien kan sitte og innta desemberstemning til et digert fat med bestas julekaker.

Ukens gullkorn…
Bestemor:
Du så du hadde en hemmelig beundrer i kommentarfeltet ditt?
Meg: Si meg, er det noe du ikke får med deg?
Bestemor: Spør om han er en snekker, og gå på date med han hvis han er det!
Meg: Hahaha! Hvorfor akkurat det yrket av alle ting? 
Bestemor: Bestemor trenger noen til å snekre litt for seg her i leiligheten..

Ukens cravings… Etter at jeg gikk tom for julekaker under eksamensinnspurten har jeg sånn ca bare levd på én ting. -Nudler. En pakke til frokost, en pakke til lunsj, en til middag og av og til en til kvelds. At hjernen min i det hele tatt fungerte på eksamensdagen forstår jeg ikke, men det gjorde den altså. Nå gleder jeg meg dog maks til å legge på meg et par kilo ved å bli foret av fire besteforeldre fra morgen til kveld syv dager i strekk <3

Skulle dere ha ønsker til juleinnlegg her inne de neste dagene så hyyl ut!

14 kommentarer

Siste innlegg