Christmas is in the building

God morgen store og små, og hei 1 desember! Tenk, endelig er du her. Juletreet er på plass, kakeboksene er fylt, og første luke av adventskalenderne kan endelig åpnes. Jaay! Bestis tok meg med på tre-shopping i går, og som dere kanskje ser så har jeg for aller første gang valgt å gå for et kunstig et. Jeg synes selvfølgelig det er litt trist, men mest fordi jeg er så glad i lukten av gran. Heldigvis fant jeg et tre som var vanvittig fyldig og fint, så utseende er det ihvertfall ingenting å si på. Uten bil er det jo så tungvindt å bli kvitt det halvdøde treet etterpå, så i år måtte jeg nesten bare bli sånn 🙂 Jeg kjøpte det på Plantasjen og betalte 559kr for det, til dere som lurer!

Gleder meg til å få plassert noen fine julegaver under det. Mihi, et eget innlegg med julegave-innpakning planlegger jeg også i nærmeste fremtid, så stay tuned om det er ønskelig med litt inspirasjon på den fronten og! Nå skal jeg hoppe avgårde til Klinikk Nova for å få fylt på med nye vipper til helgens julebord, og så må jeg nesten bare sitte hjemme og pugge anatomi med utsikten av dette nydelige juleverket mitt. -Ihvertfall til kvelden kommer for da er det en bursdagsfeiring som står for tur. “Pasienten” min og jeg kom så godt overens under testen jeg hadde på skolen tirsdag, at hun inviterte meg i bursdagen sin denne torsdagen, så i kveld skal det sosialiseres litt med noen nye, kommende sykepleier-ansikt! Det blir hyggelig <3

– Make It A December To Remember – 

Ville bare titte innom og ønske dere en riktig fin morgen. Har dere pakkekalender så fortell meg gjerne hva som gjemte seg i deres første luke. Jeg fikk en dusjsåpe i Body Shop kalenderen min i en helt nydelig juleduft av eple og krydder.. Storfornøyd allerede, også er det 23 flere ting å glede seg til!? Fy søren desember, jeg elsker deg.


<3 <3 <3 

29 kommentarer
    1. Åå fine Marthe!
      Jeg fikk også den dusjsåpen i min kalender, den lukter jo bare SÅ godt! Gleder meg til å dusje😂 Jeg er så klar for jul, men har to eksamener muntlig igjen før jeg tar ferie! Så her er det bare å henge i! Håper du har en fin helg, og en fin torsdag Marthe! Klem fra meg!💛

    2. Dette er kanskje et veldig rart/barnslig spørsmål, men jeg så at du skrev at testen din innebar nedentilvask av pasienten… er det da en annen på sykepleiestudiet og må du da ta av alle klær og vaske henne nedentil? Det bare høres ut som en veldig “sårbar” situasjon for pasienten og kanskje litt ubehagelig/kleint for deg? Men man får vel et annet syn på ting som sykepleier student! Gratulerer med bestått forresten!

    3. Å, for et fint juletre! Og for en fin julekalender du har fått. Kanskje jeg skal få meg en slik neste år? Har ikke åpnet min egen gavekalender enda, så det får jeg gjøre etterpå! Kos deg i bursdag forresten!

    4. eg har hatt fake tre i flere år av samme grunn som deg -mangler bil til å kjøre det bort og syns det er like fint..nei det lukter ikkje granbar,men eg har julelys fra yankee candles som lukter cranberries, reefs og mye annet julete så det lukter så godt uansett 😀 <3 jippi......min kalender er ikkje kommet enda..litt forsinket hahaha

    5. Fikk skikkelig julestemning av dette innlegget <3
      Det kan hende det ikke kommer opp fordi jeg leser bloggen i mobilversjon, men du er klar over at du er pliktig til å merke sponsede ting (julekalender fra Bodyshop), ikke sant? Det er faktisk straffbart om man ikke gjør det, og litt sleipt å føre lesere bak lyset når man får flere tusen kroner for å skrive om noe man ikke har kjøpt selv en gang. Har du noen refleksjoner rundt dette? Skjønner at det er jobben din, men håper du spiller med åpne kort ang spons/annonse/reklame. Mange store blogger som har gått på en stor smell her, og blitt sraffet for det.
      Ellers digger jeg bloggen din, og spesielt at du tar sykepleien, og skriver så mye om det 🙂 God førjulstid 🙂

    6. Jaaa endelig desember. Det er så koselig med juletre, falskt eller ei. Jeg har kjøpt meg en bittelite busk som jeg har pyntet, for jeg bor på et rom og har verken plass til ekte eller falskt, men duften er der uansett. Bodyshopkalenderen er herlig, fikk også dusjsåpe og skal bruke den nå i desember. Elsker å lese bloggen din rundt jul da du elsker jul like mye som meg!
      Ha en fin helg!

    7. Hei Marthe! Jeg tenker å lage noen DIY skrubber i julegave til venner og familie i år, og du har jo så mange fine oppskrifter! Så jeg lurte egentlig på hvilke to du liker aller aller best av de du har lagt ut før? Klarer ikke helt å bestemme meg:)
      Takk!

    8. Heia, såå fint du har det uansett hvor du bor 😉
      lurte litt på hvor tv står og sånt nå, får du plass te alt? 😉

    9. ÅSE MARGRETHE: Heisann! Tven flyttet jeg inn på soverommet nå som juletreet tok plassen 😀 Det er rart hvordan man får det til å fungere altså. Selv bare på 49 kvadrat 😀

    10. Maren: Hei Maren! Så hyggelig å høre at du har lyst til å lage litt hjemmelagde gaver i år 😀 Det er ikke så lett å velge en favoritt synes jeg, men det kommer litt an på hvilke lukter du liker best. Disse to: http://martheborge.blogg.no/1439901075_how_to_make_bodyscrub.html dufter av kaffe og sitron denne: http://martheborge.blogg.no/1452616781_whipped_body_scrub__g.html av grapefrukt og denne: http://martheborge.blogg.no/1446899606_how_to_make_strawberr.html av frisk jordbær. Jeg liker nok aller best duften av jordbær eller sitron, men konsistensen på grapefrukt-skrubben er virkelig helt nyydelig pga kokosoljen som er brukt i den, så jeg klarer faktisk ikke velge! Haha.

    11. Kathrine: Åå koselig <3 Man må bare tilrettelegge på best mulig vis etter boforholdene 😀 En vakker dag bor vi nok begge så fint og stort at det er plass til et digert 4 meters tre under taket. Hihi! God helg til deg også! Klem

    12. Astrid: Som jeg skrev en del ganger forrige helg så fikk jeg denne kalenderen tilsendt av familien av familien i Stavanger forrige helg 😛 Ikke bekymre deg for det. Vi er som regel ikke interesserte i å få store bøter for å ha glemt å tilføye et lite ord i blogginnleggene våre 🙂

    13. cuskima: Du duftelys er jo en super erstatning 😀 Skal finne meg et som lukter gran jeg. Problem solved!! 😀 Håper kalenderen din kommer frem snarest. Koseligste tiden på døgnet er herved morgenene! Hehe.

    14. Ida: Heisann! Neida, det er ikke rart å lure på 🙂 Alle oppgaver som trekkes må utføres på en ekte pasient, bortsett fra intimvask og kateterisering som også går på underliv. Da bruker vi en dukke og plasserer mellom pasientens ben så det virker litt mer ekte 🙂 Apropos dette med “ubehagelig/kleint”. Jeg ville nesten dæve første gang jeg skulle vaske en dukke-penis, men etter å ha gjort det x antall ganger gjør jeg det bare automatisk uten å tenke noe som helst over det. Det blir nok litt rart på en ekte pasient også første gang, men så vil det kjennes helt vanlig det også 🙂 Tusen hjertelig! Er så glad <3

    15. Sunniva: <3 Tusen takk Sunniva. Du er god! Masse lykke til med siste innspurt på lesefronten. Vi får bare stå på begge to, og unne oss noen godluktende dusj-pauser innimellom. Hehe! Stas med Body Shop-kalender altså!

      Stor klem tilbake <3

    16. Hei, Marte!
      Alltid en like nydelig blogg med masse inspirasjon!
      Lurer bare på hvor du har fått kjøpt Dior og Chanel bøkene fra? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg