På høye hæler i jaktavdelingen..

Herregud for noen blikk jeg fikk på XXL i går da jeg bestemte meg for å ta turen innom jaktavdelingen på leting etter tilbud på jakt/tur-bukser. Jeg var sikker på at enkelte av de grønn-kledde mannfolka skulle komme bort når som helst og spørre om jeg ikke hadde gått meg vill, men neida. Dama i hæler, blondetopp og choker rundt halsen var ikke på villspor. Hun har bare delte interresser! Haha. Jeg fikk jo noen rålekre tursko til bursdagen min, samt en superfin jaktjakke så i går dro jeg endelig for å kjøpe det siste som manglet for det perfekte turantrekk: En matchende bukse! Jeg tror jeg prøvde seks forskjellige varianter på XXL før jeg konkluderte med at jeg ikke likte noen av dem. -MEN så tok jeg turen over på G-max og fant både Fjellrevens Keb-bukse og Ullvang-gensre på 50%. Hah! For en lykke. Nå er det ei som skal være velkledd på skogstur i morgen!  

Jeg tror det var onsdag kveld jeg fikk for meg at jeg skulle tilbringe første adventssøndag ute i skog og mark med brenning av bål og grilling av pølser, så i morgen tidlig drar vi ut i skauen i nydelig vær for å bare kose oss hele formiddagen! Ah, som jeg har planlagt, og gledet meg til å være litt tid ute i frisk luft igjen. Få en sunn avslutning på en produktiv helg og skitne ut mine nye turplagg. Deig til pinnebrød skal jeg også lage klart i kveld så vi kan surre det rundt pølsene i morgen. Mmm! Kamera blir selvsagt med, så mer om dette eventyret skal jeg dele med dere i morgen.

– Klar for en adventssøndag ute i skogen –

Ellers må jeg si at denne lørdagen har vært helt nydelig! Annika var på besøk helt til seks i dag og til tross for litt ski-utskeielser har vi fått studert masse begge to! Nå har jeg akkurat inntatt en senere spaghetti-middag og skal mett og god straks sette meg ned med anatomi-notatene igjen. Måtte bare ha en liten bloggpause først! Håper dere har fått en bra helg så langt selv. Dere må ihvertfall ha en fortsatt fin lørdagskveld!

– Lue fra Bikbok, Turbukse fra Fjellreven, Crispi tursko, Härkila jakke, Ulvang genser – 


22 kommentarer
    1. Det er de fineste turbuksene jeg har sett!! Nyyydelige 🙂 Må kjøpe meg slike selv gitt! Kos deg masse på tur imorgen, jeg har innlevering i en eksamen denne uken så blir sittende inne hele helgen og resten av uken.

    2. Sara Katrin: Buksen koster 1999kr til vanlig og genseren 699 tror jeg. Eller 799, åh nå husker jeg ikke helt. Jeg fikk det ihvertfall på halv pris, men da jeg hvinte fornøyd til bestevenninnen om tilbudet og hun gikk inn for å kjøpe samme bukse fikk hun bare 20% så jeg tror faktisk at de gjorde en feil hos meg og at jeg fikk litt det litt for billig. Heh! Klagde ihvertfall ikke <3

    3. Ååå..har så lyst på skikkelige turklær som ikke henger som en søplesekk på kroppen. Du skulle ha sett meg i vinter på nyåret..haha. skulle ut og ta nattbilder og måtte jo selvsagt kle meg ordentlig for å ikke fryse av meg hele kroppen. Sminka ga jeg blaffen i og mamma som skal være så praktisk i klesveien hele tiden, dro på meg den tjukkeste turbuksa jeg har sett siden forrige århundre, samt en skijakke som er så stor at jeg ser ut som en blanding av saccosekk og sumobryter + en sånn bjønnefittelue (herregud, hvor kommer det navnet fra egentlig? Første gang jeg hørte det navnet var for fem år sia da jeg jobba på Fretex. En mannlig kunde kom inn og spurte meg om vi hadde sånn lue. Jeg hørte selvsagt feil og trudde han sa bjørnefitte..hahahaha!! Jeg og kollegaen min så bare rart på hverandre før vi spruta ut i full latter etterpå..haha, herre så kleint!).
      Men ja – tilbake til poenget..hu mor kledde meg opp i det merkeligste vinterantrekket i verden og jeg endte opp med å se ut som ei oppblåst drue..med “bjørnefitte” på huet. FANTASTISK!!
      Så..ja, jeg skulle hatt meg en finere turbukse og en skikkelig ullgenser. Ulvang er jo helt rått..bare synd lommeboka sier nei.
      Jaja, jeg får bli millionær neste fredag. HAha!

    4. Elli: Heisann! Jeg skal se hva jeg kan få til i starten på neste uke 🙂 Trenger å jakte litt selv da jeg enda ikke har funnet min egen julebordskjole til neste helg. Hihi!

    5. Anonym: Hehe, nei det er ikke hemmelig 😀 Det blir ihvertfall Andrea og meg. Kanskje Annika og hvis hun får tid til å ta seg en pause fra eksamenslesingen 🙂

    6. Sara Katrin: Hahaha, jeg ser det for meg <3 Bjørnefitte var riktig så populært i gamledager husker jeg. Jeg gikk selv rundt med en hvit en til min bobledress på videregående. Haha! Huff altså... Nei, ordentlig turtøy koster som regel litt, men til gjengjeld så holder det i årevis :') Du får sette av noen kroner på sparebørsen til neste Black Friday og slå til når det er tilbud igjen 😀

    7. Haha, ser det for meg! Du var sikkert et syn i den avdelingen 🙂 Men så ser du jo flott ut i alle mulige plagg! <3 Ønsker deg en fin søndag!

    8. Marte: Jeg kjøpte den i 36 for det var det minste de hadde <3 Den er litt stor i livet, men jeg bruker bare belte eller surrer den inn bak med et strikk 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg