Q&A – Del 1

Hvordan holder du deg motivert? Er student selv, og synes du virker veldig strukturert og flink! 
Jeg vet ikke. Jeg synes ikke dette med motivasjon til å studere er så veldig vanskelig nå som jeg har funnet den retningen som passer meg! Et halvt skoleår på universistetet er jo bare på ca fire måneder, og når jeg vet jeg har nesten en måned med ferie 16 desember så er bare det mer enn nok motivasjon til å fullføre det jeg startet på for tre små måneder siden. Hehe. Jeg synes videregående var mye tøffere enn den skolehverdagen jeg har i dag for da interesserte jeg meg ikke spesielt for noen av fagene jeg studerte.

Hvordan takler du den nye tilværelsen som singel? 
Tilværelsen som singel er det ikke så veldig mye å si om. Livet og hverdagen er akkurat som før, minus den biten hvor jeg handler mat for to, har noen å bry meg om og konversere med etter skole og jobb.. Jeg dater ingen og er heller ikke interessert i å eksperimentere med noe useriøst. Been there, done that. Jeg vet hva jeg vil ha og hva jeg ikke kan ha, og den dagen jeg kommer over det lover jeg å si ifra! Haha <3

Har dere mange juletradisjoner, kan du nevne noen?
Jeg har faktisk skrevet et helt innlegg om mine juletradisjoner. Det kan du lese HER.

Hvordan går dagene nå som du både har blogg og skole å tenke på?
Det å kombinere skole og jobb gikk utrolig greit helt fra begynnelsen av. Det handlet egentlig bare om å legge seg tidligere, stå opp tidligere, være strukturert og planlegge mer. Det er først nå den siste måneden jeg har funnet det litt utfordrende. Jeg har jo ingen til å ta bilder av meg i den nye leiligheten, så da blir det mye mat og interiør-bilder i hverdagene når venninner ikke er på besøk. -Men alt blir bedre når eksamen er over og jeg får en hel måned med ferie og planleggingstid igjen.

Hva synes du om de andre bloggerne på topplisten?
Jeg kjenner i grunn bare Kristina Andersen og hun er helt nydelig! 

Har du planer om å flytte senere eller har du funnet drømmeleiligheten?
Nei, jeg tenker jo ikke å leie hele livet, men per dags dato har jeg ikke nok penger oppspart til å kunne ta opp noe stort lån alene. Ikke vil jeg kjøpe noe som er litt for lite eller bare “helt passe fint” heller. Jeg kunne ha kjøpt sammen med noen, men nå er jeg jo alene så da får jeg heller leie en stund til og spare i vei 🙂 Og hvem vet? Kanskje treffer jeg til og med på drømmemannen etterhvert, og får lyst til å kjøpe noe sammen med han? Time will show. -Men akkurat nå stortrives jeg som leietager under et superfint funkishus på Jusneshalvøya <3

Hvor er det fine rosa sengesettet ditt fra?
Det er fra H&M Home <3 Elsker det!

Hvor mange år er studiet ditt, og tenker du å gå rett videre i jobb når du er ferdig?
Studiet mitt går over tre år, og så må man ha jobbet 100% i to år før man eventuelt kan ta noe videreutdanning. Jeg kommer nok til å søke jobb med en gang jeg er ferdig utdannet nettopp for å få muligheten til å videreutdanne meg snarest mulig, og også for å ikke glemme all kunnskapen jeg har tilegnet meg i studietiden. -Men det er så langt frem i tid at det behøver jeg ikke å tenke på riktig enda.

Er du interessert i noen andre etter bruddet?
Nei, akkurat nå ville dating bare vært et ekstra stressmoment i hverdagen. Fokus nr.1 er pugging til anatomi og fysiologi, pri nr.2 er venner og familie og pri nr.3 er trening. Når alt det er i boks så kan jeg kanskje begynne å tenke på den slags.

Hvor mye koster det å leie leiligheten du bor i? 
Jeg betaler 8200 kr i måneden på denne leiligheten med alt inkludert.

Hva vil du si er hobbyene dine?
Hva er ikke hobbyene mine? Jeg er på mitt aller lykkeligste når jeg får brukt fritiden min mest mulig effektivt.. Jeg får aldri nok av turer, jeg vil ut og fiske, ut og brenne bål, ut og klatre, ut og ri i skogen, bestige små fjelltopper, fange krabber om sommeren, plukke blåskjell fra båt. Nei det er generelt veldig lite jeg ikke kunne tenke meg å gjøre utendørs. Innendørs går det i lesing av romaner, terapi-fargelegging og scrap-booking hvis tiden strekker til, men jeg får litt bedre samvittighet av hobbyer som kan utføres utendørs i frisk luft. Dessuten er det et pluss i boken om hobbyen kan gi meg litt bloggmateriale også.

Hva er det beste tipset du har til å vite om den personen du er sammen med er den rette?
Jeg tror helt ærlig bare at du vet det når du har det. Du kjenner det når du har den gode, trygge følelsen av at dette er en person som kan utfylle deg perfekt, og som du bare ikke har det spor lyst til å leve uten. Han eller hun skal få deg til å føle deg skikkelig bra, og kanskje til og med gjøre deg til en bedre, gladere versjon av deg selv. -Ja, selv når forelskelsen går over. Vi har alle noen gode og dårlige sider, men er det en god match så klarer man å hjelpe hverandre gjennom de dårlige dagene eller egenskapene, og løse både store og små konflikter sammen. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det på noe bedre vis enn at du vet det når du har det. Det er ihvertfall det jeg tror på og streber etter.

Hvor høy er du? Kan du sette opp en dagsmeny på det du spiser?
Jeg er 162 centimeter og har virkelig ingen plan når det kommer til hva jeg putter i meg i løpet av en dag. Middagsmenyen har jeg som regel klar, men ellers trykker jeg i meg det jeg måtte ha lyst på når som helst, hvor som helst. Er jeg sulten så spiser jeg til jeg er mett igjen. Den planen har fungert godt i alle år.

Ønsker du deg noen dyr i nærmeste fremtid? 
Ja, lysten på hund er ikke noe mindre i dag enn den var for fem år siden, men jeg har fornuft nok til å la være å kjøpe meg en akkurat nå. Jeg vil ha en beagle, og skal jeg først kjøpe meg en jakthund så krever det en hel del mer tid enn det jeg har i dag.

Har du begynt å trene igjen?
Nei, det har jeg ikke. Jeg har tatt meg noen løpeturer i nabolaget og skogen rundt her, men jeg har vært støttemedlem på Fresh helt siden i sommer. Gleder meg definitivt til å ta opp igjen styrketreningen, men det blir nok ikke før etter eksamen. Jeg orker bare ikke dette momentet i hverdagen akkurat nå. Kroppen min ser akkurat lik ut nå som da jeg trente i sommer så akkurat den biten stresser meg liksom heller ikke. Takk og lov for god forbrenning.

Hvordan fikk du så gode venner?
Vet dere hva? På den fronten føler jeg bare at jeg har hatt kjempeflaks hele livet! Herregud så takknemlig jeg er for at jeg har vokst opp i et ungdomsmiljø der vennene mine hadde sunne verdier, røyk var teit, og narkotika ikke engang et tema. Festing var det nok av altså, men noen uskyldige rusbrus har da aldri skadet meg verken fysisk eller psykisk. Jeg tror bare dette handler om flaks jeg. Gode venner vokser ikke på trær, men når du først finner noen så ta godt vare på dem! Jeg fant stort sett alle mine “soulmates” på ungdomsskolen og i stallen for 10 år siden, og den dag i dag er det akkurat de samme 5-7 som står meg nærmest. Jeg hadde aldri klart meg uten de gode jentene mine i hverdagen.

Om du kunne byttet liv med en person i hele verden, hvem ville det vært?
Janni Deler. Håhå, for et nydelig liv den dama ser ut til å leve. Det tar jeg gjerne over! Ihvertfall for et par uker.

Ønsker du å flytte til andre steder enn Kristiansand i fremtiden?
Tja, akkurat nå vil jeg bare bo her, men jeg er åpen for det meste innenlands. Jeg reiser gjerne, men jeg vil alltid bo i Norge. Oslo vil jeg forsåvidt heller aldri flytte til. Jeg liker meg bare ikke der.

Hvordan er du på en første date?
Å det husker jeg nesten ikke. Forsiktig og snill hvis det er en sjarmør.. Direkte hvis han er for høy for sitt eget beste. Ja tro det eller ei jeg kan være ganske kvass og! Mannsjåvinistiske vitser og utsagt er det ytterst få som slipper unna med. Jeg elsker å overraske, diske opp og stelle i stand for de jeg er glad i, men forventes det at gulvet blir vasket og middagen servert på bordet syv dager i uken.. Haha, da pakker jeg kjapt.

Hva drikker du når du er vors/ute på byen?
På vors drikker jeg hvitvin, og på byen drikker jeg stort sett ikke, men om det skulle skje så tar jeg mer vin, eeeller en mojito. Er jeg helt villbass en kveld så tar jeg også gjerne en tequila. Det gikk ihvertfall ned på lørdag.

Hva ser du etter i en kjæreste?
Han må ihvertfall være glad! Han behøver ikke å være morsom eller fortelle meg en hau av vitser, men han må kunne smile og le litt hver eneste dag. -For ja, jeg ler mye. Spesielt når jeg har det bra. Ellers må han være ærlig og snill, men glade folk er vel stort sett det? Han må gjerne være smartere enn meg for det finner jeg SUPERtiltrekkende, og han må være akkurat like glad i meg som jeg er i han. Like flink til å vise det også. -Med både ord og handling. Han må gjerne like å ta seg en fest, men 12 timers alkoholøkter, festeweekends til utlandet og nachspiel til solen står opp.. Nja, det kan han godt kjenne seg for voksen til. Kjekt å være litt på bølgelengde der.

Hvis du skulle blitt dødsgod i en idrett/sport hvilken ville du da valgt?
Volleyball. Elsker volleyball! Eller innebandy. Det var ihvertfall favorittene i gymtimene da jeg hadde idrett som valgfag på allmenn. Jeg liker all sport bortsett fra fotball og håndball. Styrketrening synes jeg og er veldig gøy. Kondisjonstrening derimot.. ikke så veldig.

Hvilken kakao er det du driver å lager deg? Kan vi få navn/oppskrift på den?
Å jeg lager meg alltid bare sånn Freia “Rett i koppen” kakao jeg. Synes den er helt nydelig!

Hva er din favorittplass i leiligheten?
Soverommet! Jeg digger soverommet mitt <3

Når står du opp og legger deg hver dag? Sover du på dagen?
Jeg legger meg stort sett 23.00 og står opp mellom 06-07.00. Jeg sover alltid minst syv timer hver natt. Det hender også at jeg tar meg en powernap på dagen hvis jeg ikke sov noe godt dagen før. I det siste så har jeg sovet ganske dårlig, så da blir det gjerne behov for en powernap også.

Er du overtroisk? Tror du på ånder, spiritisme osv?
Nei. Jeg tror verken på ånder, gud eller spiritisme, men jeg tror på et annet vis at alt skjer for en grunn. Når livet tar noen triste vendinger så liker jeg å trøste meg med at det er en grunn til at det måtte bli sånn og at jeg snart vil finne ut hvorfor. Kanskje jeg tror på skjebnen da? Så liker jeg å tro litt på karma. Er du generelt god og snill så tror jeg det alltid vil ordne seg for deg. Kanskje ikke med en gang, men til syvende og sist. Litt overtroisk likevel da kanskje?

Når det kommer til å lykkes veldig økonomisk tror jeg dog det bare handler om hvor mye pågangsmot du har, hvor villig du er til å ta noen kyniske valg, kanskje overkjøre noen på veien, og være på riktig sted til riktig tid. På den fronten ordner det seg ikke bare ved å være god og snill. Det har jeg så aboslutt fått erfare i denne bloggverdenen. Haha, den som roper høyest tjener best, og sånn må det kanskje bare være?

Jeg lurer på om du har noen spesielle planer for 2017? Noen reiseplaner?
Nei, jeg har jo skoleferie helt til 9 januar, så det er jo gode muligheter for å få reist litt i desember, men samtidig så er det i juletider alle venninner kommer hjem fra studiene sine rundt om i landet for å samles til julefrokoster, romjul og nyttårsfeiring, så jeg får nesten bare se. I mars starter også praksistiden min på sykepleien så der vet jeg at jeg har to vanvittig hektiske måneder i vente. -Men når sommeren kommer… herregud jeg skal ikke sitte innendørs en eneste dag, men om det blir innenlands eller utenlandsopplevelser får jeg se an på sparekontoen. Sparing er førsteprioritet!

Drikker dere alkohol på syforeningene deres eller er det mat og hygge?
Nei, under syforeninger er det mer eller mindre alltid bare god mat og hygge. Det er bare for å prøve og samles til en kosekveld midt i uken, én gang i måneden <3

Puh! Da var første del besvart, men det gjenstår jo fremdeles en HAU!
Herlighet så flinke dere er til å stille spørsmål <3 Håper dere liker innlegget.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg