How To Be Single

Hei på dere, og riktig fin tirsdag! Jeg skulle gjerne ha oppdatert dere tidligere, men akkurat denne uken her blir nok litt vrien på planleggingsfronten med tanke på at jeg frem til torsdag jobber og styrer på med et muntlig eksamenskrav på studiet. Vi ble trukket opp klokken 09.00 i dag tidlig og har jobbet med casen vi har blitt utdelt siden. Heldigvis er det en ganske grei oppgave vi har fått og ettersom gruppen min og jeg har bestemt oss for å lage et lite “skuespill” ut av besvarelsen vår tror jeg kanskje det vil gjøre susen for presentasjonsnervene mine? Time will show. Jeg skal bare være så innmari glad når denne uken er over at dere aner det ikke! Haha.

Jeg har akkurat kommet inn døren nå, og skal straks ut igjen for å få unnagjort ukens storhandel. Litt forsinket, men pyttsann! Kjøleskapet må fylles enten det er mandag eller tirsdag. Ellers tenkte jeg at dere hadde innmari lyst på et filmtips denne tirsdagen? Nå begynner det vel faktisk å nærme seg to uker siden sist`? Denne gang er det en helt nydelig romantisk komedie jeg vil tipse dere om, og for å si det sånn: Er jeg enda singel 14 februar 2017 så skal denne her settes på repeat med en diger boks iskrem! For en hysterisk morsom film.. 

– How To Be Single –
Nysingle Alice (Dakota Johnson) bestemmer seg for å ta en pause fra forholdet med kjæresten hun har hatt de siste fire årene, og flytter til New York for å finne seg selv. Her blir hun kjent med spinnville Robin som virkelig kan kunsten å leve singellivet. Robin viser henne gledelig hvordan det skal sjekkes og hookes, og påfunnene hennes gir dem både noen ubehagelige og hysterisk morsomme erfaringer. Vi møter også Alice sin storesøster som er årets karrierekvinne og som overhodet ikke har hatt tid til noe forhold, og venninnen Lucy som er 100% sikker på at datingtjenester på nett er den eneste riktige måten å finne den perfekte partner på.. Filmen tar med andre ord for seg hvordan en god blanding kvinner prøver å forstå seg på singellivet i New York.

Åh, jeg likte den så godt! For en sjarmerende sak. Alle skuespillerne her er både kjente og flinke, men Dakota Johnson.. Hun var helt legendarisk spør du meg. Hjelpe meg for en genuin karakter. Man klarer liksom å kjenne seg litt igjen i både det gode og det vonde, og nei.. Jeg fniste og fniste til latteren gikk over i høylytte brøl, og alene i stuen satt jeg til slutt og h-y-l-t-e av latter. Elsker når det skjer <3

Traileren legger jeg ved under her, og selve filmen kan dere leie på Viaplay for 49kr. Det gjorde jeg! Dere søker bare opp “How to be single” i søkefeltet så popper den opp blant leiefilmer. Perfekt for alle nysingle der ute  :’D

Kanskje noen av dere har sett den alt? Hva synes dere?

25 kommentarer
    1. Hei!
      Lurer bare på hvorfor du nesten aldri merker reklame/spons? Er ikke dette ulovlig?
      Ellers liker jeg bloggen din veldig godt 🙂

    2. Haha! Denne filmen så jeg første gang når jeg tok flyet til Thailand her i vår. Fikk virkelig testa konsentrasjonen i løpet av filmen, hadde lyst til å brøle ofte 😀
      Neste gang tar jeg med gaffateip.

    3. Så den for en liten stund tilbake, og den er jo kjempemorsom! Ellers vil jeg bare si at jeg liker veldig godt at du fremstiller følelsene dine så godt på bloggen! For eksempel at du hylte av latter, jeg begynner å le bare fordi jeg ser det for meg.. Du er så flink, Marthe! Stå på, og lykke til med eksamen! <3

    4. Denne tror jeg at jeg trenger å se… Ikke fordi jeg tror jeg kommer til å kjenne meg igjen i stort annet enn det at jeg ikke har en mann i livet mitt, men Rebel Wilson er alltid ubetalelig 🙂

    5. Hahaha åå, så den to ganger på kino <3 anbefales til alle som ikke har sett den! Lykke til med eksamen fine deg, du nailer det 🙂

    6. Tusen takk for tips, skal definitivt se den 🙂 jeg er bare nødt å si at etter jeg leste blogginnlegget ditt når det ble slutt med Daniel med klumpen i magen. Så forsto jeg at jeg også måtte gjøre det slutt. Klumpen jeg hadde i magen i sommer kom klart tilbake igjen..Rett etter blogginnlegg fikk jeg så stor trang for å slå opp. Veldig trist men sikkert rett valg. Jeg går på folkehøyskole så slo opp med han der. Vi hadde langdistanse forhold og nå er jeg hjemme så sorgen ble stor igjen. Så filme skal ses. Jeg er nødt å si at du virkelig ser ut til å klare deg fint som singel. Jeg er klar over at du kun viser det positive på bloggen. Men uansett så fyller du hverdagene med meningsfulle ting <3

    7. Nora: Å <3 Det var leit å høre Nora. -Men som du sier: Kjenner du at det ikke er 100% riktig så er det nok ikke det heller. Som Geir pleier å si: Når du har funnet ditt livs kjærlighet så bare vet du det! Er du da usikker så er det for en grunn.. Samme hvor vondt det gjør. Ønsker deg masse lykke til i den nye hverdagen. Jeg synes enda det er trist, men det blir bedre. Vi må bare gi det litt tid og fylle hverdagen med mest mulig glad-momenter i mellomtiden 🙂

    8. Så den når den kom på kino! 🙂 Jeg ble faktisk veldig skuffet. Hadde lest så mye bra om den, og gledet meg noe helt sykt – men den levde rett og slett ikke opp til forventningene. Men gøy var den, da ^^

    9. Denne filmen er så utrolig fantastisk!
      Fant faktisk mye inspirasjon i denne filmen selv også- tror jeg må ta og se den en gang til =D

    10. Iiih, nå vet jeg hva jeg skal se på lørdag mens mannen er på julebord!! Sushi & how to be single, yeeei 😀 😀 *småglederforensmåbarnsmor*

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg