Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Sett bortifra hele helgen så var tirsdag en vanvittig hyggelig dag forrige uke! Det var da vi hadde praktiske forelesninger på studiet mitt og jeg fikk satt mine første injeksjoner på medstudent Ida. Hoho, superstas! Ellers har det stort sett gått i lesing her hjemme fra mandag til torsdag, og da fredagen kom var det bare helt nydelig å ta kvelden fri til både Ikeabesøk, årets første pinnekjøttmiddag og litt maling av stueveggene til Siri. It’s been a happy weekend <3

Ukens sang… 1. Guys My Age – Hey Violet 2. All I Need – Frøder

Ukens nedtur… Hmm, det må nok en gang være mine egne tekniske egenskaper.. Christoffer var så snill at han kom og hentet meg hjemme forrige mandag for å kjøre og kjøpe tv til meg, og nå en uke senere har jeg enda ikke klart å koble den til med kanaler.. Tven kan slås på, men that’s about it. Det er seriøst tre ledninger og jeg har koblet dem på alle tenkelige riktige måter, men nope. Ingen kanaler her! Jaja, den er fin å se på avslått også.

Ukens latter… Fikk jeg meg på øvingsavdelingen under sprøytestikkingen på tirsdag. 

Lærer: Alle skal bruke den lange nåla når vi setter injeksjoner i setet i dag. Det er bare kreftsyke i siste fase som vil ha behov for den korte da vi i disse tilfeller kan risikere å treffe skjelettet med den lange.
*Marthe drar ned buksa, klar for å stikkes intramuskulært*
Lærer: Oi.. *Tar på rumpeballene mine* Ida, du må nok bytte til den korte.

Altså jeg visste jeg ikke hadde den fyldigste stumpen i verden, men kreftsyk i siste fase? Heh! Note to self: Do more squats.

Akkurat nå… Sitter jeg og jobber litt fra heimen. Jeg la meg ganske tidlig i går kveld og satte alarmen på 06.00 så jeg kunne oppdatere dere før skoledagen startet. I dag har vi sykepleierstudenter noe spesielt opplegg på Fønix kino i Kristiansand, så det gleder jeg meg til å finne ut hva dreier seg om. Ellers blir vi i morgen trukket opp i muntlig fremlegg, og det gruer jeg meg altså sånn til at jeg ikke kommer til å få sove i natt. Det skal fremføres på torsdag så jeg får bare be til høyere makter om at det går min vei.


Ukens cravings… Gode middager! Åh, det var et gledens øyeblikk da jeg fikk fylt opp kjøleskapet med deilige middagsingredienser forrige mandag, og under hjemmestudie-dagene mine denne uken har jeg laget meg en eller annen digg rett hver eneste ettermiddag. Håper noen av dere har prøvd dere på fiskebollene mine eller oppskriften på blomkålgratengen? Eller frokostrundstykkene for den saks skyld. Mihi, god mat gjør enhver hverdag spør du meg <3

Ønsker dere en fin start på denne nye uken! 
Måtte den bli god for oss alle <3

28 kommentarer
    1. Kreftsyk i siste fase? Really….
      Overfladisk og kynisk. Broren min så ikke ut som deg da han døde av kreft. Han så mye mye værre ut.

    2. Nei du skulle kjøpt tv på Rolfs elektro heller. De kjører tv hjem til deg, kobler det opp mot dekoder og alt og tar med emballasjene tilbake. Det koster ikke noe. Da hadde du hatt tv i orden fra dag en 🙂

    3. Hørtes ut som ein fine uga! Den muntlige fremføringen går nok supert, føler det på meg 🙂 hvor stor er leiligheten din btw? Ser så fin ut!

    4. Marthe, du er så utrolig flink! Student på et vanskelig og krevende studie, og likevel er du så flink til å oppdatere bloggen! Du fortjener skryt!! 🙂

    5. Jeg syns bloggen din er inspirerende på så mange måter, så derfor lurte jeg på om det er muligheter for at du kan lage et julegavetips innlegg?? 🙂

    6. Anonym: Nei, det var akkurat det jeg og tenkte. Meldte meg like godt som pasient for enda en medstudent da jeg fikk greie på at jeg kunne få ha den lille nåla <3 Klager ikke på det 🙂

    7. Kathrine: Den er fra Rolfs elektro faktisk, men vi hentet den like godt bare selv. Tenkte at det ikke skulle være så vanskelig å koble den til jeg da.. Høhø, hva var det jeg innbilte meg :’D

    8. Marie: Leit å høre om broren din Marie <3 -Men læreren vår er ei nydelig dame så jeg tror verken hun er overfladisk eller kynisk av den grunn. Tror bare hun ville tydeliggjøre at alle måtte bruke den største nålen selv om den så skumlest ut. 🙂

    9. Anonym: Ja det følger med i leien så jeg har boksen her med Canal Digital. Haha <3 Jeg er bare håpløs, men satser på at en handy venninne kommer på besøk snarest 😀

    10. Er så fantastisk å lese bloggen din ☺ du deler akkurat passe til at vi får et fint innblikk i livet ditt. Innteressant å lese om alt fra middager til studie til kjærlighet og hverdagslige ting. Det er ikke det hysteriske behovet for å vise fram hud hele tiden. Du virker som et veldig sunt forbilde ☺ du skulle hatt mer oppmerksomhet enn de andre bloggerne som er i alle aviser og eventer! Har ingenting imot de, men syns bare du hadde vært sunnere å se opp til slik som vi ser deg som person. Du er så flott og slank, men viser det ikke på en skrytemåte hvis du skjønner 😊 du virker så livsglad og komfortabel med livet!

    11. Hei!
      På Nelly.com står det kommentarer om den rosa kjolen at den er veldig gjennomsiktig. Hva tenker du? Vurderer å kjøpe den

    12. Kristin: Heisann! Ja, den er ganske gjennomsiktig, men jeg syntes det gikk greit så lenge jeg hadde mørkt eller nude undertøy på 🙂 Bhen viste litt igjennom fordi kjolen ble litt vel stram over puppene, men ellers gikk det greit 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg