Welcome to my mess

Hei på dere, og velkommen inn i flyttekaoset! Hehe, jeg har ikke gjort stort annet enn å tømme leiligheten for eiendelene mine i hele dag. Ikke en møbel skal jeg ha med meg, og likevel er leiligheten proppfull av pappesker og søppelposer med tingene mine i. Hvordan i all verden har jeg fått plass til alt? Jeg fatter det ikke..

Det er riktig nok ikke noe system i dette kaoset, men nedpakkingen har til gjengjeld gått unna i en fei så om det går like raskt å pakke ut i morgen, kommer flyttingen til å gå som en lek! Til tross for at jeg elsker både spisebordet, sjenken, kontoret og garderoben min så skal jeg kvitte meg med absolutt alt som er mitt og la Daniel kjøpe meg ut av det vi har kjøpt sammen. Jeg synes jo bare det er moro å gå til innkjøp av noe nytt! Forandring fryder, ikke sant? Spesielt på interiørfronten. Dessuten er min nye leilighet delvis møblert med både spisebord, sjenk, kommoder, seng og garderobeskap, så da behøver jeg jo ikke dobbelt opp.

Etter flere timer med nedpakking bestilte Daniel oss en digg pizza som vi ble sittende og dytte nedpå med til det ene programmet etter det andre, og nå er det faktisk ikke stort mer å gjøre her før jeg får mottatt mine nye nøkler. Jeg overtar rundt klokken 16.00 i morgen ettermiddag, så da tar vi første tur med bilen ut sammen og får inn de aller første tingene mine. Heldige meg som får så mye god hjelp med både lån av bil og bæring av esker. Håper alt går smertefritt, og at leiligheten er akkurat så lys og fin som jeg husker den fra visningen <3 

Resten av min søndagskveld skal jeg bruke på å nerde igjen. Jeg koste meg masse ute med venner i går kveld, men nye forelesninger med nye temaer kaller allerede i morgen tidlig, så nå ligger pensumbøkene og skriker etter meg igjen. Hehe, Daniel er allerede i gang med sine matteoppgaver så nå tipper jeg vi blir sittende på hver vår kant av stuebordet og nerde helt til farmen begynner. Ukens store tv-høydepunkt.

Ønsk meg lykke til i morgen da dere <3 
-Og ha en deilig søndagskveld alle sammen!

46 kommentarer
    1. Lykke til med flyttingen. Det skal bli deilig å slippe å se det gulvet der mer – styggeste jeg har sett ever – sorry no offence 🙂

    2. Masse lykke til i morgen, Marthe! Det kommer nok til og gå like smertefritt som du har sett for deg skal du se 🙂 Jeg har også flyttet et par ganger, og det er først når man roter i skuffer og skap at man ser HVA man egentlig har. Like overrasket blir jeg hver gang også.. Hehe.. Kos deg med skoleoppgaver og Farmen! 🙂

    3. HeidiAngelica: Tusen takk snille deg! Ja, jeg får sjokk hver gang, men det er jammen deilig å få ryddet litt opp i tingene også i samme slengen og kvitte seg med litt unødvendige greier 🙂

      Håper du får en finfin kveld selv. Klem <3

    4. Håper det går bra med deg (ja begge to egentlig)
      Har vært innom bloggen din titt og ofte, både ledd og grått. Håper du klarer å holde ut slik at eksamenene går bra- bare hold hodet kaldt så går det bra skal du se.
      Skal du eie eller leie? Hvor flytter du? Ha en fin dag <3

    5. Anonym: Å <3 Tusen takk for gode ord. Det håper virkelig jeg også! Jeg skal leie nå i et år minst, og flytter inn i en leilighet på justneshalvøya. En leilighet under et fint lite funkishus. Den er bare 49 kvadrat, men det er helt perfekt for én og den er superlys og fin med veldig god planløsning <3

    6. Masse lykke til med flyttingen! Gleder meg sånn til å se ditt nye hjem. Håper virkelig leiligheten er like bra eller bedre enn du husker den fra visning, hehe! Og forresten – satser på at vi får delta på alt av nye innkjøp på møbel- og interiørfronten når den tid kommer? 😀 det er jo så gøy! Ellers må jeg bare si at jeg ble såå fristet av det nederste bildet. Pizzabakeren er så digg <3

    7. Gleder meg til å se ditt nye hjem. Skal du ikke ha med deg hagemøblene du kjøpte i sommer heller, eller har du ikke uteområde der du flytter til? Husker du likte så godt å kose deg ute i sjeselongen 🙂

    8. Bare 49 kvadrat, du det er kjempestort assa 😀 <3 Vi bor jo i trondheim, deler 45 kvadrat og syns vi har god plass. Men alt er relativt. Lykke til på skolen i neste uke.

    9. Liker så godt hvor åpen og ærlig du er rundt alt dette! Blir skikkelig inspirert av deg, Marthe. Jeg har for ikke så alt for lenge siden slått opp med kjæresten og sitter nå på andre siden av verden og tenker fremdeles på han.

    10. Hei Marthe! Lest bloggen din i noen år nå, og må si du inspirer med dine positive tanker. Det er trist å lese at du går gjennom et brudd, sånt er vondt. Men utifra innleggene dine så Virker Det som at du har det veldig fint, selv om bruddet nettopp skedde. Jeg lurer på hvordan du Har klart å komme deg så fort opp? Selv er det ikke lenge siden jeg gikk gjennom et brudd selv, og jeg Hadde det veldig vanskelig med å komme over det, tok flere måneder- selv om jeg visste at det var det riktige valget.. Enda så kan det hende at jeg tenker på han. Føler meg litt dum som fremdeles føler meg nede pga bruddet. Men igjen, det er inspirerende å se at du er så positiv til det hele- hjelper nok mange som er i samme situasjon. Klem og lykke til imorgen<3

    11. Thea B.: Tusen takk Thea! Det er klart jeg skal ta dere med på interiørshopping og innredning av den nye leiligheten også :’) Gleder meg masse til den delen. Elsker jo å dulle med slikt <3

    12. Kathrine: <3 Jeg er faktisk ikke helt sikker. Daniel har sagt jeg kan ta dem med meg hvis jeg vil, og jeg har uteplass med hage og det hele så vi får sjå. Vi får bestemme det i morgen. Tror Daniel og har falt veldig for disse hagemøblene så jeg unner han dem der ute på verandaen hans også. De passer så godt der ute 🙂

    13. Anonym: Hehe, ja jeg synes i grunn også det, men i forhold til den forrige jeg hadde på 75 og den jeg har bodd i nå på 95 så er det jo bare halvparten :’D -Men nå er vi jo halvparten så mange som skal bo der og. Det går nok veldig bra 🙂

    14. Sofie: <3 Det er aldri lett, men man må jo bare ta den tiden man trenger og takle det på den måten som passer en selv best. Tror ikke det er det spor unormalt å være lei seg en good stund i etterkant av et brudd. For min del hjelper det ihvertfall å være opptatt med noe til enhver tid. Jeg sitter så å si aldri hjemme alene uten å holde på med enten bloggerier eller skolearbeid og da får jeg ikke så mye tid til å tenke heller <3 For meg så hjelper det veldig i starten 🙂

    15. Johanna: <3 Tusen takk for gode ord. Det er ikke godt å si hvilken måte som er best å takle slike situasjoner på, for det er så utrolig forskjellig fra person til person. Noen har behov for å bare sette livet på vent i en lengre stund og gråte i flere uker, mens andre (ihvertfall jeg) liker å gråte meg tom på noen dager og så prøve å holde meg opptatt med de vanlige hverdagslige tingene igjen. Det gir meg liksom ingenting å sitte hjemme alene og gråte hele kvelden eller la tankene ødelegge humøret mitt. Situasjonen er som den er, og når valget føltes riktig så vil jeg bare gjøre det jeg kan for å komme meg fortest mulig til hektene igjen. For meg så funker det å holde meg opptatt med noe til enhver tid og tenke på alt jeg gleder meg til ved min nye hverdag, mens for andre er kanskje den beste medisinen å bare gråte. Ingenting er feil, og det er mange som føler seg nede i en lang lang stund etterpå, så du er slett ikke unormal av den grunn <3 <3

    16. masse, masse lykke til i morgen!! krysser fingrene for at leiligheten er like fin som du husker den, hihi<3

    17. Forstår ingenting av hvorfor dere går fra hverandre.. Så klart, ingen vet hvordan dere har det, men dere er jo så herlige??

    18. Du er herlig Marthe! Og så flink til å se realiteten og komme deg videre. Fantastisk at dere støtter hverandre og gjør det beste ut av det. Var selv gjennom et brudd i sommer, vi eide sammen. Han kjøpte meg ut, dro på visninger og har nå kjøpt (!!) alene. Vi er fortsatt gode venner og ser film og serier sammen i ny og ned, samt deler fortsatt på felleskjøpt hund. Det ER mulig å ha en god tone og være venner i og etter et brudd. Alle skal ha det til at det er “snakkes aldri, lykke til med livet”. 🙂

    19. Hei!
      Jeg bare fikk en tankerekke som rullet og gikk da jeg tenkte på deg og bruddet ditt. Huff det føltes nesten litt rart å skrive det, etter som du ikke aner hvem jeg er :O Uansett, så vidt jeg husker har du vært gjennom to brudd der dere skiltes som gode venner (?) og det ser ut som du og Daniel har veldig mye omsorg og kjærlighet til hverandre til tross for at dere har valgt å gå i fra hverandre. Jeg skjønner at jeg ikke vet halvparten av hvorfor det gikk som det gikk, og den informasjonen er jeg heller ikke ute etter. Det jeg lurer på er hvordan du (og kanskje andre her inne?) tenker om forhold etter forelskelsen? Hva er liksom kjærlighet til hverandre når forelskelsen går over, for det gjør den jo, i alle fall over i en annen form. Regner med du ikke er den eneste som har vært i et forhold som tar slutt, men likevel har en veldig stor kjærlighet til den man skilles fra. Synes dette er et ganske interessant felt og tenkte dette var en god arena til å spørre deg og andre her inne om hva dere tenker om dette?
      Hilsen kjærlighetsgrubleren

    20. Masse lykke til Marthe! 🙂 Det er jo så spennende å flytte og “starte litt på nytt”, selv om det denne gangen er under triste forhold. Men da er det jo godt at dere greier å være venner og støtte hverandre også 🙂

    21. Hei Marthe!
      Så utrolig trist å høre at det er slutt mellom deg og Daniel! Huff av meg.. Men det ser ut som om du er ei jente som vet å ta vare på deg selv, og å komme deg videre – likevel vil jeg veldig gjerne anbefale deg en veldig lettlest og bra bok, og du liker jo å lese! hehe. Den heter kjærlighetens fem språk, og handler rett og slett om at vi alle har ulike kjærlighetsspråk, og hvis man ikke deler det språket, er det faktisk som å snakke et helt annet språk til hverandre når den store forelskelsen er over. Og i den boka kan man lære litt om de ulike språkene og ikke minst bli bedre kjent med seg selv. Vet det er flere forhold og ekteskap som har blitt reddet etter de har blitt bevisste på disse tingene. Prøver ikke å presse dere sammen igjen, men det er god kunnskap og ha med seg videre i livet, både når det gjelder venner, familie og kjæreste!

    22. vel eg flyttet 9 ganger på 5.5 år så du har min fulle sympati…..nå har eg bodd samme sted i 2 år snart…..og er så glad i leiligheten min og koser meg her supermasse og i dag har eg endret litt på soverommet…ble veldig lurt med en høy expedit eg fikk tak på finn,men sånne stoff skuffer i -vips hadde eg en perfect kommode på rommet til sokker og undertøy og en åpne hylle til avlastningshylle da eg har denne ved en dagseng og der er det ikkje plass til bord eller annen hylle så da fungerer denne 😀 Fint å ha en plass å sette tekruset når eg jobbe ved viduet.
      Lykke til Marthe <3

    23. Lin: Ohoi! Da er du dreven tenker jeg 😀 Haha <3 Høres ut som du har fått det fint til slutt da :')

      Tusen takk! Et par dager til nå så er jeg på plass. Wihuuu!

    24. Lisbeth: Ja, han ville ikke ha den 🙂 Vi fikk koppene av bestemor, men Daniel er ikke akkurat av pynte-typen og hadde nok av krus å drikke kaffe fra så da tar jeg den med meg i stedet 🙂

    25. Benedikte: Hei Benedikte! Du denne boken høres kjempespennende ut. Jeg trenger noe lesestoff til juleferien, så jeg lurer meg på om ikke jeg skal gå til innkjøp av denne her. Den kommer på norsk? Jeg blir så fryktelig utålmodig når jeg leser på engelsk <3

      Tusen takk for tips! Boktips er alltid gull 🙂

    26. Elin fra Sukhi: Tuusen takk! Ja, det er veldig hyggelig at vi enda er gode venner i det minste :’) Hadde håpet vi klarte å være det i fremtiden også <3

    27. Emilia: Heisann! Synes det er et veldig spennende spørsmål du kommer med 🙂 Jeg tenkte jeg skulle kjøre i gang en spørsmålsrunde nå en av de nærmeste dagene og da kan jeg gjerne flette inn noe av dette! 🙂

    28. Caroline K: <3 Å det høres fantastisk ut! Det er godt å se det er flere som kan skilles som venner og faktisk holde litt kontakt etterpå også. Vi er jo ikke barn lengre og når ingen har gjort den andre noe vondt så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være noe problem å ha et godt forhold til hverandre også i ettertid :')

    29. Hei! Må bare slenge meg på anbefalingen av Kjærlighetens Fem Språk. Den finnes på norsk, og er både interessant og lærerik. Fikk flere aha opplevelser etter å ha lest den, for eksempel har jeg alltid ”klaget” på at kjæresten min aldri skriver kort eller lange, fine tekstmeldinger til meg, men jeg har innsett at det er ikke hans språk. Han kan gjerne gi fine gaver og være beskyttende og omsorgsfull på andre måter, og det er hans måte å vise kjærlighet. Ønsker deg ellers lykke til i tiden fremover <3
      #http://www#bokklubben#no/SamboWeb/produkt#do?produktId=107118#

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg