To uforglemmelige år…

– TIRSDAG –
Alarmen ringer. Endelig. Har vært våken i to timer. Påkledning. Hulk. Mer hulk. Morgenen er alltid verst. På med maska. Visning venter. Lommetørkle med i lommen. Visning 1. Alt for stort. Kaldt. Føles ikke som hjemme. Tårer presser på. Jeg rekker bort til bilen akkurat i tide. Hulk hele veien hjem. Daniel venter med en klem. Det føles bedre. På med ny maske. Visning 2 venter. Alt for lite. Mørkt. Usentralt. Vonde følelser i hele kroppen. Tåkete hjemreise. Formiddag. Takk, endelig. Formiddag er alltid best. Vi snurrer film. Spiser. Ler, og holder hardt rundt. Genuin kjærlighet føles det som. Visning 3 venter. Grøssninger i hele kroppen. Trøstende meldinger fra familie og venner. Mer hulk. Ny sminke. Enda en kjøretur med kart fra gule sider. Daniel er med. Han venter i bilen. Leiligheten er fin. Veldig fin. Liten. Akkurat som meg. Det er sånn det skal føles. Et snev av positivitet. Jeg går ut med en god følelse. Ser Daniel i bilen. Han så meg i vinduet. Er trist. Har dårlig samvittighet. Jeg blir trist. Tårer flommer. Lommetørkle. Klemmer. Det føles bedre. Kveld. Vel.. Ikke like galt som morgen. Vi prater. Lager mat. Snakker om lysere tider. Alt kommer til å bli bra. For ingen har gått bort, og vi skal alltid være venner.

Venner som deler uforglemmelige minner.

Noen små ord som beskriver en av denne ukens desidert verste dager. I dag, bare tre døgn senere har vi begge det mye mye bedre. Jeg har enda ikke klart å bestemme meg for hvilken leilighet jeg skal gå for, men det står nå mellom to sjarmerende steder som jeg tenker å bruke helgen på å fintenke litt på. Ellers føles det mer og mer som den gode hverdagen kommer snikende tilbake. Kroppen kjennes frisk igjen, jeg studerer, går i møter og prøver å holde meg oppholdt fra triste tanker. Fredagskvelden må brukes til lesing av anatomi, men i morgen skal jeg også endelig se og få truffet disse nydelige jentene mine igjen. De har invitert meg med på alt fra middag, filmkvelder, ridning, kino.. vel gudene vet hva de ikke har foreslått, men først nå føler jeg meg klar for å bare glemme bekymringer i en hel kveld, le og ha det litt gøy. Jeg håper det står bra til med dere alle sammen. Jeg har ikke orket å svare på en eneste kommentar de siste dagene, men dere skal vite at hvert eneste støttende ord blir lest og satt uendelig stor pris på. Tusen tusen takk for at dere er en så fantastisk gjeng. Jeg vet kanskje ikke hvordan alle fjesene deres ser ut, men når jeg sitter og leser disse ordene dere legger igjen så føles det oppriktig som jeg har venninner i dere alle sammen. Herregud så glad jeg er for at det fungerer sånn. 

Noen av favorittopplevelsene jeg har hatt med den fabelaktige mannen <3
Synes det er helt vilt hva vi har opplevd på to år. Ville aldri vært foruten noe av det!

33 kommentarer
    1. Holding space for you…. Marthe…..at du kan være trygg og velge for degselv mens vi hjelper deg å se deg gjennom dette om ikkje på en annen måte enn kun ¨være her som støtte. Ingen vet hvordan andre føler det -selvom de har vært i samme sko…vi er alle ulike…
      Holding space for you OG Daniel is at dere begge skal komme gjennom denne vasnkelige tiden og ut på andre siden sterkere og mer trygge mennesker og med mer erfaring og kjærlighet i bagasjen enn dere hadde før <3

    2. Synes det er så fint at du er så åpen om slutten av ditt forhold. Og at du viser at man kan være venner selv om man går fra hverandre. Du er en stor inspirasjon. Og husk etter den vonde tingen og den nye normalen kryper inn så kommer gledene igjen. Kanskje tiden er inne for og skaffe seg en hund =D Eller dra og oppleve noe nytt eller noe? Kanskje bruke tiden på og vokse litt på seg selv.

    3. Det er veldig deilig å høre at det har blitt bedre. Jeg har vært veldig bekymret for deg faktisk, jeg får så vondt inni meg når andre har det vondt. Så dette var en liten lettelse at det går bedre. Jeg fikk også denne triste beskjeden forrige uke, handlet om en gutt det også. Og gud hvor vondt det faktisk gjør, men du vil ikke være den svake jenta så du holder alt inni deg. Det er ikke lett. Heldigvis finner jeg utrolig mye trøst i jentene mine, så de har jeg nesten vært med hver dag og kveld siden, de får meg til å glemme det vonde, men samtidig så er de veldig gode å snakke med. Som du skrev i innlegget så ser jeg også på deg som en venninne vil jeg si, og vi alle leserne er blitt glad i deg. Så du vil alltid finne støtte i oss. Det ble nok en lang kommentar fra meg, men sånn blir det når jeg har så mye på hjertet som jeg vil fortelle til deg. Håper du får en fin helg, Marthe! Stor klem<3

    4. Blir faktisk på gråten av å lese de siste innleggene dine. Vet det er riktig å slå opp med kjæresten min, men det er så utrolig vanskelig, så jeg gjør det rett og slett ikke fordi jeg føler ikke jeg hadde overlevd det. Du er sterk <3

    5. Kjenner at jeg nesten gråter med dere 🙁 For en vanskelig, moden og modig avgjørelse! Det skal styrke til for å ta en slik beslutning, og takle det på en slik måte. Heia, heia dere begge to! God klem

    6. Hei:)
      Jeg har lest bloggen din i mange år og beundrer deg for mange av dine egenskaper. Blant annet hvordan du omtaler dine tidligere kjærester etter bruddene. Blir så trist av å lese at du er lei deg, men beundrer virkelig din måte omtale bruddene på. Håper du og Daniel forblir venner lenge og finner lykken hos andre:) Den som vinner deg er veldig heldig. Håper dagene går bedre for hver dag og at det kjente smilet er raskt tilbake selv om det tar litt tid før alt blir helt bra igjen.

    7. Kjære, gode fine Marthe! Jeg blir så uendelig trist av at dere; mitt favoritt par og mitt håp på kjærlighet skal skilles. Jeg håper så inderlig dere begge har det enda litt bedre idag!! Du er fantastisk på alle måter Marthe! Ønsker deg en god helg! Sender over massevis av klemmer, og er klar til å trykke meg inn på bloggen igjen når du er klar for å komme tilbake <3. Vil også si du er uendelig god til å klare å kombinere alt, å klare å levere på bloggen, like godt som du gjorde før du startet på sykepleien. Ønsker deg alt godt videre, og gleder meg til å følge deg og bloggen videre. <3

    8. så utrolig fine dere er sammen. får så vondt i hjertet mitt av å lese hvordan dere har det <3 godt dere deler denne tiden sammen. håper dere finner ut av at dere ikke kan leve uten hverandre, og at dere snart er sammen igjen!
      store klemmer til deg, marthe!

    9. Fineste Marthe <3 Håper alt går bedre med dere nå! Er trist å lese om, men samtidig er du så flink til å ordlegge deg og skriver om det på en fin og ærlig måte. Mange klemmer herfra <3

    10. Så utrolig sterk du er. Jeg får så vondt i hjertet av de siste innleggene dine. Og jeg har funnet ut at alle trenger en Marthe som deg i livet <3 For en inspirasjon. Du viser så uendelig med kjærlighet for han, selv om dere ikke lenger er sammen. Ønsker deg virkelig alt godt!!

    11. Fine Marthe <3 jeg ble ganske overrasket da innlegget om at dere hadde valgt å avslutte dette kapitlet kom. Og jeg sender deg tusen gode klemmer. Et brudd er aldri lett, og spesielt når man ikke ønsker noe annet enn at det skal funke, men det gjør det bare ikke. Men prøv å fokuser litt på hvor bra dette bruddet er. Dere er venner, dere bor forsatt sammen, og dere trøster hverandre og hjelper hverandre gjennom denne vanskelige tiden. Det er det ikke alle som kan si, dere har unngått å havne i den "vi skal aldri snakke sammen igjen" boblen, og det er så FLOTT. Du har skrevet før at du unner mr D å finne sin jente. Men vet du hva, jeg unner deg å finne din Mann med stor M. For flottere jentene skal man lete lenge etter. Du er vakker og har en fantastisk kropp. Men du har noe som er enda bedre, du er snill, kjærlig, positiv og har en fantastisk innstilling til livet og menneskene du omringer deg med. Du er min hverdagshelt <3

    12. Sender dere begge to masse, gode klemmer! Det er beundringsverdig at dere er så støttende ovenfor hverandre, og kan skilles som venner. Dette skal nok gå bra, kjære Marthe <3

    13. Du er så flink på å sette ord på ting Marthe! Og du er så åpen og ærlig! Beundrer deg for å være så sterk! Bra du har det litt bedre! Mange klemmer fra meg!

    14. Kjære deg! jeg forstår så fryktelig godt at du har det vondt nå. Du er urolig flink til å leve hverdagen videre 🙂 <3 håper ting blir litt lettere for deg. Du er sterk. Minn deg selv på at ting kommer til å bli mye bedre
      glad i deg

    15. Det er utrolig vanskelig å gå fra en du er så umenneskelig glad i, også vet man at det er riktig, men det gjør uansett så forferdelig vondt i sjela. Det eneste som hjelper mot det enorme og bunnløse vonde, er tid. Og det i seg selv er jo vondt, fordi det er nettopp det det tar, tid, før ting blir bra.
      En ting som har hjulpet meg utrolig mye gjennom ett smertefullt brudd for noen måneder siden, og som ennå hjelper når ting er vondt, er å høre på musikk. Man takler jo ting forskjellig, men hvis du har lyst og ork en dag, anbefaler jeg deg å høre på “Let it all go” – Birdy. Jeg syns den er ufattelig fin<3
      Håper at du får det bedre med tiden, og føler deg lykkelig igjen, det fortjener du, fine menneske:-)

    16. Åhh, Marthe!! Jeg får virkelig vondt av å lese dette. Kjenner meg godt i noe av det. Prøv å hold deg selv opptatt, så slipper du å sitte å tenke så mye. Det er en vanskelig periode, men du kommer til å klare det! Sender gode tanker..
      <3

    17. Du har fremstilt dette forholdet så perfekt, at jeg sitter med sjokkerte øyne.. Men må bare få si noe kjære deg.. Du kan ikke tro at en skal gå rundt å være ny forelska etter vært sammen i to år? Du sier dere har det fint, det virker værtfall som dere har funnet alt i hverandre. Hvorofr vil du ikke lengre? Den neste du blir sammen med vil du og oppleve nedgangs tider med. Jeg er ikke forelsket i typen min på samme måte som da vi møttes, men det er med HAN jeg vil dele de hverdagslige hverdagene med for alltid 🙂 skjønner det bare ikke!

    18. Jeg merker at jeg blir lei meg når jeg leser dette, men ikke fordi jeg går gjennom det samme. Jeg kjenner at jeg får vondt av deg, å vite at du har det så fælt nå. Jeg har vært sammen med typen i over 4 år og vi har bodd sammen, kun oss to, i over ett år, og bodd sammen et annet sted i også ett år. Det som jeg ser er noe jeg selv aldri hadde klart: å være venner med eksen etter et brudd.
      Det ser ut som det har vært et “skånsomt” brudd, hvis man kan si det. Men jeg hadde ikke taklet det, særlig når jeg leser om hvordan du har det nå. Ikke mist deg selv, det er nok noe av det viktigste du kan gjøre for deg selv, og prøv å få deg en leilighet raskest mulig. Daniel er sikkert en kjempefin fyr, men det skader deg mer enn det gjør nytte å tviholde på de fine minnene. Dere funker ikke sammen lenger. Du fortjener å være lykkelig, det mener jeg oppriktig selv om jeg ikke kjenner deg, for det syns jeg alle fortjener. Fokuser på studier og jobben din, og familie og venner.
      Det er ikke alltid det beste å være venn med eksen sin, samme hvor godt forhold man har, da ender det med påminnelsene om det som en gang var og man ender med å lengte tilbake dit.
      Takler man ikke prøvelsene og utfordringene i et forhold, er det dessverre slik at det ikke kommer til å funke. Jeg har vært gjennom utrolig mye med kjæresten min, men vi kom sterkere ut av det og vi har jobbet med oss selv hele veien. Nei, vårt forhold er ikke perfekt, men må det være det? Så lenge vi gjør hverandre glade?
      Håper du finner tilbake til deg selv. Lykke til.

    19. Håper at du snart føler deg mye bedre og at du finner deg en leilighet du kan trives i. Bare et tips: Hvis du skal leie så sjekk på finn om den leiligheten du skal leie skal selges. Mange som ikke får solgt prøver å leie ut mens de venter på at den skal bli solgt. Litt dumt å måtte flytte to ganger på kort tid, slik jeg måtte da jeg ikke sjekket om den lå ute for salg:) Med en gang den ble solgt så ble leiekontrakten min sagt opp.

    20. Det er godt å høre at det går litt bedre for dere begge!
      Håper du har hatt en fin helg, og at du får en fin uke!
      Jeg er her for deg, og heier på deg! Jeg vet at dere begge klarer å komme gjennom dette sammen! Ta tiden til hjelp, og gjør det i ditt tempo 🙂
      Stor klem fra meg <3

    21. Har lest bloggen din i alle år, er bare fryktelig dårlig på å kommentere.. blir trist på dine vegne, felte en tåre når jeg leste dere gikk fra hverandre som venner.. samtidig er jeg imponert over hvordan dere takler det hele! Håper dere begge har det bedre nå! <3

    22. Hang in there, fine Marthe <3
      Hver dag inspirerer du så mange med din positive og sprudlende personlighet, fantastiske skrivemåte og flotte bilder. Kjærlighetssorg kan rive en i stykker, men det gjør deg også så sterk. Bare å ta det valget dere har tatt, viser det. Jeg føler så med deg, og ønsker deg bedre dager <3 klem

    23. Du ska ikke ha dårli samvittihet førr å være ærli me dæsjøl og Daniel. Iblant må man ta tøffe og harde valg men det e somregel di værste valgan som e di riktige.
      Det glede mæ at du e bynnt å se lyst på kværdagen ijænn, og æ gleda mæ nu værtfall tell å læse om fløttinga og få se di nye leilihet og innredning <3 førr du e flenk tell sånt!

    24. Jeg har fulgt bloggen din i mange år og du har på alle måter ALLTID vært min favorittblogger. Av å lese disse innleggene presser tårene mine på. Du klarer virkelig å treffe andre, og ikke minst, jeg blir jo litt lei meg på dine vegne. <3 du skriver så vakkert, rørende og trist på samme tid. Jeg beundrer måten du håndterer det hele på (Selvom vi bare får se overflaten), og jeg beundrer hvordan du skildrer det hele gjennom bloggen. For hvert innlegg jeg leser, så liker jeg deg mer og mer!
      STOR klem <3 Alt ordner seg til slutt 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg