Er du usikker så er du sikker

Det er på dager som disse jeg mer enn noe annet skulle ønske jeg ikke skrev noe blogg. Det ville aldri vært enkelt, men ihvertfall litt enklere å gå igjennom et brudd i fred og ro, uten å måtte dele det med hele omverdenen. -Men sånn fungerer det bare ikke, og det har jeg visst fra første stund jeg valgte å presentere dere for Daniel. Min kjæreste, og samboer i to år. Det første året gikk lekende lett. Faktisk som en dans på roser. Ikke en krangel. Ikke en diskusjon. Bare dating, forelskelse, og smil. Vi gikk veldig sakte fremover, men etter et helt år tok vi steget sammen, og jeg flyttet inn. Det var ikke mer enn et par måneder senere vi fikk kjenne på at ting ikke lengre var som før, men oppturene var fremdeles lange og mange, så den lille klumpen i magen unnskyldte vi med at et samboerskap kan være litt skrantete i begynnelsen. Månedene gikk, vi lærte hverandre bedre å kjenne, vi opplevde fantastiske ting sammen, og kjemien var der på alle måter. -Men klumpen ville ikke bort.

Det er rart med det, men selv under virkelig lysende perioder ligger klumpen tungt i kroppen om kveldene og minner deg på at noe ikke er riktig. Det er akkurat som en stemme i hodet som sier: “Dette kommer ikke til å vare evig samme hvor mye du ønsker det”. Jeg følte meg til tider helt gal som ikke klarte å nyte 100%. Jeg ville jo overhode ikke ha noen annen? Daniel har alle kvaliteter jeg noen sinne kunne ønsket meg. Helt fantastisk er han. Voksen, smart, reflektert, snill, rettferdig og verdens behageligste å være rundt. Hva mer kan en ønske seg i en mann? Ingen av oss klarte å sette fingeren på hva det var, men i dag vet vi. Forelskelsens dager er over, og behovene våre er rett og slett ikke de samme lengre. Det gjør så fryktelig vondt, for kjemien er der jo! Så innmari også! Jeg ser fremdeles på Daniel som gatas kjekkeste og har ikke det spor lyst på noen annen, men det holder bare ikke. Vi trenger forskjellige ting i en partner, og klarer rett og slett ikke å finne den balansen hvor vi møtes på midten. Det er overhode ingenting galt med Daniel for å ikke ha samme behov som meg, og det er overhode ingenting galt med meg for å søke mer enn det han kan gi meg. Jeg har vært i denne situasjonen før, og da var det faktisk jeg som ikke klarte gi så mye som partneren min ønsket, og det skal jeg si dere gjør minst like vondt. Vi er som vi er, og det skal aldri være sånn at man må forandre seg for noen andre. Etter mange berg og dal-måneder med tviholding har vi tatt det triste valget sammen. Det er her det fine, lille kapittelet vårt må ta slutt.

Tusen tusen takk Daniel, for alt du har gitt meg av både minner, opplevelser og lærdom de siste årene. Det er så enormt mye ved deg og din personlighet jeg kommer til å savne, og jeg vil aldri si et vondt ord om deg. Det er ingenting jeg skulle ønske mer enn at vi klarte å finne den gyllne middelvei, men slik ble det bare ikke. Jeg synes det er helt ubeskrivelig tøft, og vi har nok ulike måter å takle dette på, men om litt venter bedre tider for oss begge <3 Det stikker noe fryktelig å skrive det nå, men jeg håper du finner jenta di en dag. Det unner jeg både deg og henne for alt i denne verden. 

 Jeg håper dere har forståelse for at bloggingen ikke vil være optimal denne uken. Jeg har løpt hulkende mellom visninger på leiligheter, forelesninger på skolen og nedpakking i flytteesker, og den lille tiden jeg får til overs etterhvert har jeg lyst til å bruke på å bli muntret opp av gode venner, og ikke la meg drukne i triste meldinger og kommentarfelt. Livet suger akkurat nå, men det blir bedre. Det vet jeg. Håper likevel dere kan sende oss begge noen varme tanker denne uken. Det trengs.

Du og meg <3 Skal takle dette også sammen.

144 kommentarer
    1. Så trist, dere er begge fine mennesker. Ønsker dere alt godt, husk å vær gode med hverandre, å trøst hverandre. Men det blir bedre- husk det marthe ❤️

    2. Jeg har aldri kommentert før, men nå måtte jeg bare si at jeg sender deg en stor klem ❤️ Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, det er jo så vondt å gå gjennom ett brudd. Ta den tiden du trenger og kom tilbake til bloggen når du er klar! Omring deg med de fantastiske vennene dine ❤️ Og som du skriver, det kommer bedre tider etterhvert. Heldigvis.

    3. Så trist å lese.. men du kommer deg gjennom det, og hvem vet hva/hvem du kommer til å oppleve/gjøre i fremtiden! Bruk tiden du trenger, vi vil deg alle det beste <3

    4. Sender gode tanker til deg, Marthe! <3 Håper alt går bra med deg, og at du kanskje vil være med Siri og meg på en god middag i morgen, for å komme på andre tanker <3 Jeg vet hvordan du har det, var gjennom et brudd med en kjæreste som jeg hadde vært sammen med i 5 år, det er skikkelig tungt.. Men jeg kom gjennom det, med gode venner og en fin familie<3 Tenker på deg <3

    5. Huff dette var uendelig trist å lese! Et brudd er aldri lett, men det virker som du har gjort det rette valget! Ta den tiden du trenger, vi lesere forstår det veldig godt! <3 Må skryte litt av deg for at du er så modig som deler en så privat del av livet ditt med oss. Stå på videre kjære deg! Og masse lykke til med visninger.

    6. Åååå, det er det fineste innlegget du kunne skrevet etter en slik hendelse. Virkelig, jeg sitter her med tårer i øynene selv.
      Varme tanker til dere begge <3

    7. Kjære fine Marthe <3
      Denne tiden skjønner jeg at er tung for deg, men prøv å husk at om forholdet ikke varer for alltid, ikke gråt, men smil isteden. Smil for at du fikk oppleve kjærlighet og smil for at det var riktig der og da. Få bort alt som ikke føles riktig for deg og ta vare på det som gjør deg lykkelig. Ikke hold fast i noe som gir deg mer smerte enn glede, og ikke gi opp hvis du føler noe holder tilbake hjertet ditt.. <3
      Klem fra en leser som ønsker deg alt godt i tiden fremover.. <3

    8. Stor klem til deg, Marthe <3 Dette var et velskrevet og veldig trist innlegg. Det er så absolutt noe i de velvalgte ordene i overskriften. Er du usikker, så er du sikker. Spesielt hvis man har vært usikker lenge.
      Jeg ønsker deg virkelig alt mulig fint fremover. Ikke stress deg ihjel, eller tenk at bloggen må prioriteres nå. I tider som denne må du huske å prioritere deg selv. At du har det bra er det aller viktigste! Ta den tiden du trenger til å være trist, vær med gode venner som gjør dagene bedre og kom tilbake til bloggen når den gir deg glede istedenfor å minne deg på det triste. Du fortjener bare det beste, spesielt nå fremover. <3

    9. Som du sier; det suger nå, men blir heldigvis bedre. Lykke til, og kos deg ekstra mye med dine (og sjokkis) nå 🙂

    10. Dette var faktisk kjempe trist, dere var så nydelige sammen! Men sånn er det noen ganger. Er selv i samme situasjon, og det blir vel bedre etterhvert.. Du er sterk, Marthe <3

    11. Det var trist å høre for din del at det er slutt, men enda bedre nyheter for meg! Jeg er nemlig veldig interessert i ex`en din!! Han er jo bare råskjønn!!! Skal bli spennende å bli kjent med han, nå som han er ledig på markedet! Yesss, denne høsten kunne ikke blitt bedre, jeg står klar for å overta han 🙂 Tusen takk for at du lot han gå…jiippi!

    12. Trist å lese. Brudd er aldri noe kjekt, men i ettertid kan du være glad dere ikke har hus sammen, kun møbler som skal deles. Hold deg opptatt med studier, gode venner og familie så går dette bra til slutt. Du fortjener det beste:) Håper du finner deg leilighet raskt. Trenger du sofa så er det en fin og rimelig til salgs på finn: Finnkode 84117260

    13. Tårene triller nedover kinnene akkurat nå, uff dette var virkelig trist å lese. Kjipt at det var sånn det måtte bli for dere to 🙁 Sender mange lange og gode klemmer til dere begge to, og som du selv sier: dere skal takle dette sammen også!

    14. <3 Stor klem sendes til deg, Marthe. Får så vondt inni meg for vet så godt hvordan det kjennes.. Du har vært igjennom det før og vet heldigvis at det blir bedre, men tiden nå unner jeg deg ikke. Tror du hjelper mange med å være så åpen og ærlig som du er, selv om det umulig kan være lett. Glad for at du har så mange gode mennesker i livet ditt som er glad i deg og helt sikkert tar godt vare på deg nå, det fortjener du <3

    15. Så utrolig trist å høre. Det er aldri moro å gå igjennom noe sånt. Både du og Daniel virker som to fantastiske personer med et utrolig godt hjerte, så jeg er sikker på at dere kommer til å finne den rette personen en vakker dag <3 En pause fra blogg nå fortjener du virkelig - prioriter å høre gode ord og omtanke fra venner, familie og de som er glad i deg! Ønsker deg lykke til med å finne ny leilighet og ikke minst studier - du virker som en person som har utrolig god struktur i hverdagen og får tid til så mye 🙂 Også gleder jeg meg selvfølgelig til du er tilbake på bloggen igjen. Vi lesere er her i morgen, om en uke og om en måned - så ta den tiden du trenger 🙂

    16. Sender dere begge en stor og god klem! ❤️❤️ Det er godt du har gode venner som helt sikkert passer godt på deg i slike dager som dette. ❤️

    17. Hei!
      Må dessverre si at jeg ikke skjønte noe..
      Hvordan er det mulig å slå opp med en som ser bra ut, og som er så fantastisk på alle tenkelige måter…
      Og om det er du som ville slå opp, forstår jeg heller ikke hvorfor du har det tøft da:(
      Nei, beklager, sånne brudd er rare greier:(

    18. Kjære marthe.
      Jeg har lest bloggen din i mange år nå, så jeg har sett deg gått gjennom brudd før og jeg er sikker på at du vil komme ut av dette like sterkt ( om enda ikke sterkere ) enn før. Jeg vil også påpeke at jeg synes det er så fantastisk at du deler det på denne måten, det er slik det skal være. Kjærlighet tar ikke nødvendigvis slutt, selv om et forhold gjør det. Jeg håper at du klarer å ha mer glede enn sorg i hjertet ditt, selv om dette selvfølgelig er veldig tungt. Ta den tiden du trenger, ta vare på deg selv. Vi venter 🙂

    19. Huff. Nå triller tårene her hos meg. Dette var utrolig trist, det kan jammen meg ikke være enkelt og skulle skrive om et brudd offentlig sånn som du gjør. Du er ei fantastisk jente Marthe, ønsker deg alt godt <3

    20. Stor klem til deg. Fikk helt tårer i øynene av dette innlegget. Håper du tar godt vare på deg, og vær rundt venner og familie, det hjelper <3 Masse gode tanker til deg. Du fortjener alt godt.

    21. Til Jessica: Jeg er også kjempe-interessert i exen til Marthe, så du må ikke tro at du skal få han uten kamp!!! Jeg kommer til å legge alle kluter til for å bli godt kjent med han slik at han blir min. Han er så utrolig deilig at jeg ikke kommer til å få sove i natt, kommer bare til å ligge og drømme om han…

    22. Hei du som kaller deg for “Jessica”. Det fins sånne som deg overalt på nettet,jeg kaller de for nettroll.En sånn kommentar som det kunne du har spart deg for, det er hverken hyggelig for Marthe eller Daniel å lese. Selv om du er interessert i han, tror jeg neppe han er interessert i deg etter den kommentaren der 😉
      Stå på Marthe, konsentrer deg om deg selv og skolen. Det vil bli bedre, men det er bare du og tiden som kan gjøre noe med det. Bruk den tiden du trenger<3

    23. Jessica;
      Er du fuckings seriøs? Tenk å være så respektløs å legge igjen en sånn kommentar. Du kunne sikkert fint gått etter Daniel uten å måtte skrive det her. Noen jenter er så jævla tragiske at det ikke fins ord engang. Har aldri kommentert bloggen her og jeg er en fast leser. SKJERP DEG din ekle deittunge!!!
      Stå på Marthe <3

    24. En dag kommer du til å være glad for at du var voksen nok til å faktisk ta dette valget. Det beundrer jeg deg virkelig for.
      Anbefaler deg å sjekke ut parkgarden.no eller odingården.no
      Jeg leier av dem, og tror en leilighet i vår blokk er ledig. De reklamerer ikke noe, så er ikke så lett å vite om det. De har en fantastisk vaktmester og utleier er ordentlig. Veldig greie priser også.
      Ønsker deg alt godt! Stor klem <3

    25. anna: man blir ikke i et fothold fordi den man er sammen med ser bra ut. er man ikke på samme spor, så er det ikke så enkelt å få et forhold til å fungere

    26. Når jeg leste ditt forrige innlegg så tenkte jeg at det hadde skjedd noe med Daniel. Det er aldri lett å avslutte et forhold, spesielt ikke etter så lang tid. Jeg hadde også samme type nedtur forrige uke. Det er overhode ikke lett, men alt blir bedre etterhvert. Du er en så fantastisk person, jeg har aldri møtt deg, men er helt sikker på at du er verdens fineste og hyggeligste person i virkeligheten. Du fortjener kun alt godt i livet, og mannen som ender opp med deg er utrolig heldig! Ikke tenk på bloggen i denne perioden, sett deg selv først. Stor, stor klem til deg<3

    27. Så utrolig trist å lese, Marthe… Likevel blir jeg rørt over måten du formluerer deg på og skriver dette innlegget, du virker så god og omsorgsfull mot alle, selv om du også har det vondt! Den egenskapen må du aldri kvitte deg med <3 stå på, det ordner seg til slutt, og ta all den pausen du trenger. Vi er her når du kommer tilbake <3

    28. Nå gråter jeg… Dette var utrolig trist å lese Marthe, men tusen takk for at du deler det på en så rolig, fantastisk og ja – så og si perfekt måte! Du er en helt utrolig person når det kommer til formidling, og dette beskriver det bare så utrolig mye mer. Ta all den tid du trenger, utallige jentekvelder, en flaske eller to med vin og utallige pizzaer fra Pizzabakeren! Du er utrolig, og jeg GLEDER meg til du kommer tilbake, sterkere og klar for nye gode og vonde dager. Du er så god <3

    29. Dette klarer du! Hold hodet og blikket opp og fram. Jeg trykker meg inn på bloggen din for inspirasjon, underholdning og glede. Stå på videre med skole og bloggingen, Marthe!!

    30. Heia marthe 🙂
      Dette var virkelig trist å lese og jeg forstår det ikke helt, virker som dere har det så godt sammen, var det at dere flytta sammen det kjærte seg? 🙁 kjempe trist å høre, dere var virkelig et flott par sammen <3 ønsker deg lykke til videre og vet du kan klare deg, bare se på deg, hvem kunne ikke tenke seg ei flott dame som deg? det er tungt å gå igjennom ett brudd, men man får erfaring med seg videre og man kommer sterkere ut av det.. ja håper du finner på noe gøy for å ikke stenge deg selv inne...-.-
      ble dere enige sammen? 🙁
      Sender en god og varm klem og håper det står greit til deg, følt dere i 2 år nå <3
      Klem fra meg 😉

    31. Dette var utrolig trist å høre, og blir oppriktig lei meg. Likevel har dere sikkert tenkt gjennom dette nøye, og da er det nok rett valg. Ønsker deg masse lykke til fremover, så ordner nok dette seg bra! <3

    32. Kjære, søte, gode Marthe! Dette var trist og høre, men du har skrevet et utrolig godt innlegg som forklarer bra og som du legger frem Daniel på en kjempe god måte. Noen ganger så funker det ikke, og det virker som dere virkelig har prøvd. Jeg ønsker dere begge to alt godt, og lykke til videre i denne perioden!
      Må si at jeg syntes det er tøft av deg og legge dette frem Marthe, du går forann som et godt eksempel til leserene dine. For man skal ikke være i et forhold hvis man er usikker over tid, selv hvor mye man er glad i hverandre og man kunne ønske at det var partneren man skulle delt resten av livet sitt med!
      Håper du finner en leilighet raskt, og kos deg med alle de gode venninne du har! Også må du ha mange fantastiske telefonsamtaler med dine skjønne bestefolerdre til du skal besøke dem igjen i Stavanger!
      Vi blogglesere heier på deg ❤️

    33. Så utrolig trist! Gjorde det slutt med kjæresten for en måned siden selv.. Ikke lett, men jeg vet at det var det riktige og det gjør ting bittelitt lettere.

    34. Åh. All verdens lengste klemmer, varme tanker og forsiktige, oppmuntrende ord sendes herfra. Ta sekund for sekund. Det er lov å både smile og le. <3

    35. Lenge siden jeg ble så trist av å lese et blogginnlegg.. husk at det er greit og ikke alltid måtte prestere på alle plan, og det gjelder i hvert fall i denne tunge tiden dere har foran dere. Ønsker dere begge alt godt videre <3

    36. Så leit å lese. Det er så vondt, når man innser at å elske/være ekstremt glad i noen, ikke “lenger” er nok.
      <3

    37. Herregud så lei meg jeg ble på deres vegne. Det var dette jeg fryktet da du sa noe var galt! Jeg sammenligner deres forhold så utrolig mye med mitt eget og har alltid heiet på dere. Lykke til i bruddet, det kommer nok noe godt ut av det til slutt. Og du, prøv å ikke føl på at bloggingen må være 110% i tiden fremover, bruk tiden isteden åå ting som muntrer deg opp! Klem fra en som føler seg som en venninne av deg

    38. Dette var trist lesing! 🙁 men man må ta det rette valget, og noen ganger kan det valget være ufattelig vondt. Jeg sender varme tanker til dere begge, og ønsker dere lykke til <3 bruk tiden fremover på venner og deg selv, om bloggen bortprioriteres litt skader ikke meg i allefall 🙂 ta den tiden du trenger <3

    39. Gråt nesten når jeg leste det, men slik blir det av og til! Mange klemmer og varme tanker til dere begge! Ta den tiden du trenger,og stress ikke med bloggen! Ta med deg alle gode minner fra den tiden dere har vært sammen, og gjør deg klar til ett nytt kapittel! Du er en fantastisk,sterk, snill, omsorgsfull og vakker blogger, som virkelig fortjener det beste! <3 <3 <3 <3 <3

    40. Pleier aldri å kommentere bloggen, men leser din daglig og begynte faktisk å gråte. Du er helt fantastisk skjønn og ønsker deg alt det beste! Stå på, jeg må nesten si heldig at det ikke var et stygt brudd, under deg alt godt! Dere var så fine sammen.. menjeg sier igjen; du er utrolig skjønn og virkelig som en helt fantastisk person. Dette klarer dere sammen, i motbakke det går oppover og man blir sterkere <3
      Håper alt ordner seg, og at du greier å konsentrere deg om skole. Og ikke minst finner deg en fin leilighet og at vennene dine tar godt vare på deg nå i sårbare tiden!
      Ta tiden du trenger, og lykke til <3

    41. Hatt det på følelsen men veldig leit å få det bekreftet. Er ikke lett når man vil forskjellige ting i livet, én er klar for giftemål og barn mens den andre ikke er kommet dit ennå. Dere er så fine begge to, har ingen tvil om at dere finner rett person til slutt. <3

    42. åå – sitter faktisk med en liten tåre i øyekroken her nå.. Ting blir ikke alltid som man ønsker, Daniel virker som en fantastisk bra fyr som du skriver selv. Ønsker deg all lykke videre <3 Klem

    43. Kjære kjære Marthe <3 Nå ble jeg lei meg. Selv om smerten på langt nær kan måles med det dere går igjennom nå, så er vi mange som tenker på deg og som kjenner på dette sammen med deg&dere. Et brudd er så uendelig, så brutalt, uansett om man har alt godt å si om hverandre. Husk at det er lov å både være lei seg og glad, sint og fortvilet. Alt er lov. <3

    44. Uff, så vondt, men helt nydelig skrevet. Veldig modent og fint at dere kan avslutte på en fredelig måte hvor begge ønsker det beste for hverandre.

    45. Jeg skjønte det da du i går skrev at du skulle dele noe med oss… Det er kjedelig at sånt skjer, men hvis det ikke er ment til å vare, så er det bedre at det blir slutt. Heller det enn at du hindres fra å ha det livet og få den fremtid du ønsker. Godt dere er venner, og masse lykke til til dere begge <3

    46. Lykke til, Marthe. Det kommer du deg gjennom! <3
      TIL JESSICA: Haha, så flau du er. Tipper det er du som utgir deg for å være "Helene" også. Fikk du ikke kjærlighet som barn?

    47. Kjære, Kjære Marthe. Dette var utrolig trist å høre. Jeg tuller ikke når jeg sier at jeg gråter på deres vegne. Jeg har alltid heiet på dere, og synes dere har vært et fantastisk par. Men noen ganger så blir det sånn her. Det er alltid veldig trist å gå gjennom et brudd. Jeg håper du får tid til å ta vare på deg selv, og at du har gode venner rundt deg.
      Stooor klem fra Julie <3

    48. Uff, nå griner jeg også-igjen.. Fra filmen du sist anbefalte til dette blogg innlegget. Du er ei fantastisk jente, jeg vet nok at du klarer deg.. men fælt er det <3 sender deg alle varme-gode tanker i værden. <3

    49. Åå, Marthe <3 For et nydelig blogginnlegg! Jeg vil gjerne gi deg noen råd. Legg bort trist musikk, finn frem noen morsomme filmer, gjør noe nytt med håret (forandringer funker ofte bra), ta deg en løpetur i frisk luft. Ikke tenk på bloggen disse dagene. Jeg og mange andre klikker oss innom, men forventer ikke at du er tilbake før du er den glade og inspirerende Marthe igjen.
      Stor klem til deg!

    50. Kjente jeg ble ordentlig lei meg nå. Dette var trist! Jeg ønsker dere begge masse lykke til <3 Klem!

    51. Åh, Marthe..dette var skikkelig trist å lese! Det er godt det virker som dere enda er gode venner og at dere vil hverandre godt. Ta den tiden du trenger fremover og ikke stress med å skulle oppdatere bloggen til enhver tid. Vi som følger deg forstår det! Sender dere begge varme tanker <3

    52. Dette var så trist å lese, men samtidig veldig fint at dere takler det på en voksen måte. Sender masse klemmer til dere begge ❤️

    53. Dette var nydelig skrevet. Det er selvfølgelig trist, at dere blir et lukket kapittel, men man kan se det vakre i det, i tristheten. Alle tanker og følelser er lov og det er viktig å kjenne på disse, for å komme seg gjennom det og videre. Litt etter litt bygger man seg selv opp igjen og litt etter litt slipper den vonde følelsen taket. Plutselig smiler og ler du mer enn du griner. Jeg håper dere bevarer vennskapet.

    54. Trist lesing Marthe 🙁 Ønsker dere begge alt godt videre <3 Uansett hvor tungt dette er - tro meg, lysere tider kommer til dere begge! Håper dere klarer å bevare vennskapet deres <3 Godt mot, og gode tanker fra meg til dere.

    55. Så utrolig trist å høre! Har aldri kommentert, men fulgt med på bloggen i mange år! Ønsker deg masse lykke til og varme klemmer <3 Utrolig sterkt av dere å faktisk ta dette valget. You go girl <3

    56. Tusen takk for at du delte disse tankene med oss Marthe.. Dette var virkelig ett flott innlegg og jeg ønsker deg alt godt i livet!

    57. Har selv nettopp gått ut av et 15mnds forhold, og kjenner meg virkelig igjen i alt du setter ord på her. Takk for at du valgte å dele denne nyheten med oss, jeg har tro på bedre tider for oss alle sammen.
      <3

    58. Åh, så utrolig leit å høre.. Tenker masse på dere begge to. De vil alltids ta tid, men dere vil begge komme dere igjennom det!<33

    59. Dette er første gang jeg kommenterer en blogg på flere år. Din er den eneste jeg leser for tiden. Du er helt fantastisk Marthe. Tusen takk for at du delte dette. Sender deg varme tanker <3

    60. Så utrolig trist og høre. Håper det går bra med deg <3
      Jeg kjenner meg så utrolig godt igjen. Var i det samme nå i vår. Jeg hadde så utrolig lyst til at forholdet skulle vare, men jeg også satt med en klump som ikke så seg noe råd for å gå sin vei. Jeg tok det tøffe valget. Det ble tøffere å flytte ut enn hva jeg trodde. Men tiden gikk, å i dag kan jeg vel si at jeg har det bedre enn noen gang. Det er vondt å få høre det at tiden blir bedre når man er i en sårbar periode. Men ta tiden til hjelp å vær sammen med familie og venner 🙂 Det var ihvertfall det som hjalp meg. Gode klemmer sendes til deg <3

    61. Ååå kjære Marthe! Ble helt rørt og lei meg nå.. Det verste må være når man vil ha en person man er så glad i, men det bare funker ikke. Da er det heller ikke bra å bli. Det kommer til å gå bedre, men ta din tid <3 Du er fantastisk. Mange klemmer <3

    62. Kjære deg. Jeg som noen andre kommenterer aldri, men nå traff du meg rett i hjertet. Klart det er vondt å tungt. Ta den tiden du trenger, ta vare på deg selv. Selv om det er klisje så må du prøve å fokusere på det gode, selv om du egentlig bare vil grave deg ned. Klem!

    63. Det er så modig av deg å gå fra et forhold som på mange måter er så bra. Stå på, fineste, dette klarer du! Og så har du veldig mange blogglesere som støtter deg fult ut 🙂 <3

    64. Så utrolig fin lesing. Så fint du skriver om noe som er så vondt. Det er som du sier, det blir bedre! Du er det mest positive jeg vet om og gir mange så mye glede, så kos deg med de du er glad i og la de ta vare på deg gjennom dette ❤️ Sender mange klemmer og koser så får du la tiden lege sår❤️❤️

    65. Uff. Dette var trist. Sist jeg var inne på bloggen din, tenkte jeg…” Tenk om forholdet mitt var like fint som dette”. Det så helt fantastisk ut og så kommer dette. Ja, alt er ikke slik som man forestiller seg ved å lese en blogg. Du er en veldig ærlig sjel da. Jeg er også i ett forhold, hvor jeg ser at vi har ulike behov, men vi holder fortsatt sammen. Jeg har tenkt at vi må ha forskjellige interesser også. Men tanken har slått meg om det faktisk hadde vært bedre å gå fra hverandre. Men jeg klarer ikke. Jeg er for glad i han og han i meg. Lykke til Marthe. Dette skjønner jeg gjør vondt! <3

    66. Dette går fint, marthe! Du har skrevet et helt fantastisk innlegg her. Helt rørt blir jeg! Jeg går også gjennom et brudd som skjedde på neste akkurat samme vis som du beskriver det. Såklart er det kjipt og tungt, men jeg lover deg at det blir bedre for hver dag! Bare stå på<3

    67. Det er svært sjeldent jeg kommenterer på blogg, men dette må jeg bare kommentere. Utrolig rørende innlegg, Marthe! Sender mange varme tanker til både deg og Daniel❤️ Masse lykke til videre til dere begge. Ta den tiden dere trenger så ordner dette seg nok etterhvert, som du selv sier! Klem

    68. Fikk en tåre og to i øynene av å lese dette. Håper alt går bra med deg, og at ting blir bedre fort <3
      Sender mange gode tanker og klemmer din vei <3

    69. Kjære, kjøre Marthe <3 Sender deg så mange gode klemmer jeg bare kan. Et brudd er forferdelig vondt og jeg tror jeg kan si for alle som klikker seg inn her, at vi har så enromt med forståelse for at du trenger tid til deg selv. Bruk tiden med venninner, venner, familie, trening og alt som gir deg noe godt eller som gir deg glede!
      Selvom det ikke hjelper så mye akkurat nå- så husk at det med tiden bare blir bedre og bedre. Et lite tips jeg har som faktisk hjalp meg veldig mye da jeg var i din situasjon var å søke opp ¨brudd¨ og tips på google til ulike ting man kunne gjøre- ikke bare ga det meg mange ideer og nye ting å tenke på, men det kommer ofte opp historier på ulike tråder fra andre og når man er langt nede og veldig lei seg, så kan det ofte hjelpe å se andre i like situasjoner som en selv, så man vet at man uansett ikke står alene om situasjonen <3 Jeg sender mange, mange gode og varme klemmer til deg! Både du og han virker som to helt supre mennesker og jeg er sikker på at dere vil komme seirende ut av dette begge to <3 Vær gode mot hverandre, ta tiden til hjelp og gjør det du selv vil og må for å få det godt- vi lesere forstår <3

    70. Dette var trist å høre. Høres ut som du har tatt det riktige valget for deg, du høres utrolig voksen og fornuftig ut. Dessverre er det ikke så lett. Skjønner godt at dette er vanskelig å dele, spesielt akkurat nå. Takk for at du delte dette. Håper det går bra med deg, det blir bedre <3
      Sender mine aller varmeste tanker til dere begge i denne tiden.

    71. Jeg er en av de som leser bloggen din, uten å legge igjen noen kommentarer. Men nå måtte jeg bare. Jeg syntes innlegget var utrolig flott skrevet, og jeg syntes det står stor respekt av deg som klarer å dele dette med oss på den måten du gjør. Veldig forbilledlig. Stor klem <3

    72. Utrolig sterkt, vakkert og trist å lese dette innlegget. Ønsker dere begge alt godt. Tusen takk for at du delte<3

    73. Herregud, du er virkelig flink til å sette ord på ting. Fine og triste ord. Ønsker deg alt godt, tiden vil bli bedre. Første mnd er utrolig triste :/ Kjærligheten har desverre ingen garantier… Håper du ellers har det bra! Jeg heier på deg <3

    74. Uff, så trist Marthe. Du er veldig tøff og sterk som klarer å skrive dette på bloggen. Varme tanker sendes til deg <3

    75. Kjære vakre deg, dette var utrolig leit å lese! Jeg hadde selv håpet på at du endelig hadde funnet din sjelevenn,men det skal selvsagt mye til. Jeg unner deg all støtte du kan få og gode tanker. Dette er selvsagt veldig vanlig i forhold,men jeg håper du ikke lar dette knekke deg. En dag vil du finne drømmeprinsen din, men den dagen vil komme når du minst forventer det. Bare nyt tiden du har nå på studier,gode venner,Stavager besøk,reiser og alt annet som leger sine sår! Jeg har vært en fastleser her siden jeg var 14 ( er 19) og jeg har alltid beundret deg. Jeg vet det kanskje er utrolig smertefullt nå,men tiden vil lege sine sår.
      STOR KLEM <3

    76. Kjære gode, søte, snille Marthe!
      Jeg var redd for at det hadde skjedd noe mellom deg og Daniel etter ditt forrige innlegg, men ville ikke få det bekreftet. Jeg har gått igjennom det samme selv og føler virkelig med deg, men jeg vet at du kommer deg gjennom det! Må også si at du er utrolig modig som deler noe så privat med leserne dine! Det står det stor respekt av! 🙂 Ta godt vare på deg selv i denne tunge tiden så er jeg sikker på at tiden leger alle sår etterhvert og at du og Daniel kommer dere igjennom det sammen. Ikke stress med bloggingen heller. Kom sterkere tilbake når du føler deg klar for det <3 Stor og varm klem fra meg <3

    77. Gode Marthe <3 Jeg håper du ikke leser dette nå- for som du skrev så vil du være med venner og bli muntret opp av dem og det håper jeg du blir akkurat nå. Du er en så ufattelig unik jente jeg har sett opp til i flere år <3 Jeg ønsker deg kun det beste og jeg håper du kommer deg gjennom dette, selv om det å gå fra noen er vannvittig tungt. Jeg håper du får brukt de neste dagene sammen med venner, på gåturer, på fest og på hesteryggen, men kanskje også alene med noe godt du har bakt og en fin film <3 Hva enn som passer for deg er det eneste riktige nå. Bloggen og gutter kan komme senere. Det er deg det handler om <3
      Jeg håper du har en så god dag som mulig og at du har noe hyggelig å se frem til i kveld<3
      Stor klem fra Ia <3

    78. Å Marthe.. Så trist å lese 🙁 Jeg vet akkurat hvordan du har det, kjærlighetssorg er det værste. Selv ble jeg dumpet for 6 mnd siden og har enda ikke klart å komme meg videre. Men det går vel over etterhvert for oss begge <3

    79. Bruk tiden din på å gjøre akkurat det du føler du trenger nå <3 Det fortjener du. Gode, varme tanker til dere begge!

    80. Kjære Marthe. Opplever det samme som deg i disse dager, etter å ha mistet kjæresten min gjennom 4 år. Savner han hver eneste dag, men dette er nok det riktige på sikt. Livet suger, men det blir bedre for oss begge. Vi er flere i samme båt ❤️

    81. Så leit å lese Marthe, men som du sier; bedre tider venter <3 Vet hvor vanskelig brudd kan være! <3 Stå på og ikke press deg selv til å blogge. Gjør det du har lyst til!!
      OG TIL JESSICA: JEG SPYR AV JENTER SOM DEG!!!!!

    82. Kjæreste nydeligste Marthe <3 hva skal eg si nå....annet en det som alt er sagt....at det er trist -at du er modig -at livet blir bedre -at sorgen vil bli håndterlig -
      Ja eg kunne sagt alt det ,men eg skal si noe annet.....
      Eg er så glad for at du er flink å sette dine behov først...at du følger magefølelsen og vet at når noe ikkje stemmer så stemmer det ikkje -uansett så fint det ser ut på *papiret* og at du hører på ditt eget hjerte og vet at du må ta et valg -om enn tøft.
      Eg føler at dette har du med deg i baggasjen fra barnsben og at dine besteforeldre spesielt har vært utrolig flinke til å hjelpe deg å se deg for den du er -slik at du selv kan se deg og vite hva som er best for deg.
      At noe er rett betyr ikkje alltid at det ikkje gjør vondt-at noen gjør vondt betyr ikkje alltid at det er feil....følelser er store omveldtende og viktige....de gjør livet verd å leve. Har man ikkje en felles plattform eller et felles mål kommer man sjeldent langt sammen. Selvom dere har mye felles så hjelper det lite om man ikkje ønsker seg i samme retning.
      Så lenge du føler din indre stemme og du lytter til degselv og dine behov vil du aldri slå deg til ro med en annen som ikkje gjør det samme for segelv. Man må være fullstendige mennsker alene for å kunne være det sammen, ellers er man kun halve av en hel og det høres kun romantisk ut,men er helt tåpelig.
      Man er egne person som velger hverandre...ikkje fordi man trenger noen i sofaen eller i sengen eller fordi man har dårlig råd eller eller eller.....men fordi man ønsker det og fordi man vil ha en person som hever kvaliteten i livet-det livet man allerede har.
      Eg vet at den rette er der ute for deg Marthe....helt uten tvil i mitt hjerte..drømmeprinsen kommer når vi minst venter det....eg er helt sikker.....fordi vi fortjener det....begge to.
      Og nå Marthe sender eg verdens største tonn med klemmeting fra Bergen hjem til deg med sol på....og eg er så glad for at du har venner og familie som støtter deg..husk å grine litt..fordi tårer av sorg inneholder kjemikalier som ikkje er sunt for oss å holde tilbake
      Og når du føler deg klar så kommer du tilbake på bloggen -for din skyld...ikkje for vår....<3 glad i deg <3

    83. I know you?ve lost someone and it hurts. You may have
      lost them suddenly, unexpectedly. Or perhaps you
      began losing pieces of them until one day, there was
      nothing left. You may have known them all your life or
      you may have barely known them at all. Either way,
      it is irrelevant?you cannot control the depth of a
      wound another soul inflicts upon you.
      Which is why I am not here to tell you tomorrow is
      another day. That the sun will go on shining. Or there
      are plenty of fish in the sea. What I will tell you is this;
      it?s okay to be hurting as much as you are. What you
      are feeling is not only completely valid but
      necessary?because it makes you so much more
      human. And though I can?t promise it will get better
      any time soon, I can tell you that it will?eventually.
      For now, all you can do is take your time. Take all the
      time you need.

    84. Stor klem til deg, Marthe ❤️ Det vil ordne seg, ta tiden til hjelp. Håper både du og D har det bra selv om dere nå ikke er kjærester mer. Tøft gjort av deg å dele dette offentlig så tidlig etter bruddet. Stor respekt for det.
      Så får vi som lesere ha forståelse om bloggingen blir nedprioritert. Et brudd er aldri enkelt, og i allefall ikke tiden etter bruddet.
      Igjen – stor klem og vit at du et et utrolig flott menneske. Ønsker deg alt godt ❤️

    85. Så utrolig trist å lese! Jeg har alltids misunnet forholdet deres når jeg har vært inne å lest her. For dere virket så forelsket og lykkelig men jeg skjønner veldig godt at du ikke har ville lagt ut her at dere hadde det litt vanskelig. Jeg har selv vært igjennom ett brudd for ikke så alt for lenge siden hvor alt var veldig fint når vi ble sammen og kjempe grei fyr og alt var egentlig slik det skulle være. Men så flyttet vi sammen og etter en stund så var ikke ting like bra lengre og da gikk jeg lenge å vurderte å gjøre det slutt men jeg gjorde det ikke fordi at jeg prøvde å overbevise meg selv om at det kom til å funke. Men tilslutt så fant jeg ut at det beste for både han og meg er å bare gjøre det slutt så var jo kjempe lei meg selv om det var jeg som gjorde det slutt.. Så ja jeg føler med deg men bra at du har en positiv innstilling for du som er så pen og god og snill har nok ikke noe problem å finne den rette gutten 🙂 Så du får bare tilbringe masse til med de gode venninnen dine og fokusere på skolen så kommer du deg nok igjennom dette ! :- )

    86. Sender deg mange varme tanker Marthe <3 Og takk for at du delte, så vi skjønner litt mere, for det hadde du ik trengt å gjort. Det komer til å gå bra...etter hvert:) Stor klem <3

    87. Takk for at du deler. Er i nøyaktig samme situasjon. Du satte ord på alt jeg har slitt med og gitt meg troen på at det er mulig å overleve et slikt brudd.

    88. sitter med tårer i øynene etter dette innlegget. Jeg blir så inspirert av hvordan du kan etter en slik trist hendelse kun peke på positive sider ved Daniel, det står det respekt av. Du er så god, snill og omtenksom Marthe, derfor er du mitt største forbilde<3

    89. Dette var forferdelig tris Marthe! Du og daniel virker utrolig gode sammen, men som du sier funker det ikke alltid og selv om det er fantastisk er det ikke nødvendigvis riktig! Du er så flott og god, så du skal se at det ikke tar lang tid før du er lykkelig igjen, enten det er lykkelig singel eller lykkelig med en annen <3 <3

    90. Jeg beundrer hvordan du skriver så pent om gutten, selv om det her må være helt jævelig for deg. Det venter en prins der ute som er rett for deg, og du fortjener virkelig å finne ham! Sender masse gode tanker og klemmer <3 Du er en godklump av en jente!

    91. Så fantastisk sterk du er! det er beundringsverdig. selvfølgelig skal tårene renne litt fremover, men det at du kan sette såpass ord på ting, formulere deg som du gjør og ha et fornuftig og flott syn på ting…årh, skulle ønske jeg hadde de egenskapene! masse lykke til til dere begge. <3

    92. Hei Marthe!
      Jeg går gjennom en kjærlighetssorg selv, og det er virkelig ikke gøy. Det har gått to måneder og jeg savner han fortsatt. Han er så bra og jeg vil bare ha han. Det er så sinnsykt vanskelig! I går snakket vi sammen i telefonen i én time, og kjemien er jo der! Ååh, skulle bare ønske vi kunne blitt sammen igjen. Vil bare si jeg forstår deg så godt og du er ikke alene! Jeg tenker på deg <3
      God klem

    93. Må si det gjorde veldig vondt og lese dette, fikk en sikkelig klump i magen og tårene presset på. Men må også få frem at jeg synes du håndterer dette på en veldig voksen måte tiltross for smerten. Lykke til videre, og tenk positivt som du allerede gjør! Alt blir bedre, klem <3

    94. Kjære Marthe, dette var helt ubeskrivelig trist å lese.. Jeg gråter nesten bare ved å forestille meg hva du går igjennom! Jeg håper du får det bedre snart, og at dere klarer dette sammen. Det virker ikke slik, men det blir faktisk bedre. Om ikke helt bra med det samme, så blir det i det minste bedre enn det er nå. Husk det! Du er sterk, og en helt vanvittig søt og god jente, og jeg er helt sikker på at du finner mannen din en dag! Ikke glem det! At du klarer å skrive så mye pent om Daniel er virkelig helt nydelig av deg, og jeg blir rørt av at du ikke er bitter! Gjør alt du vil av koselige ting, og nyt de gode venninnene dine! Dette går sikkert bra til slutt, og jeg ønsker deg alt det beste <3 <3

    95. Jeg sender deg mange mange mange klemmer <3 <3 <3 Dette går bra til slutt! Om ikke helt bra, så i det minste bedre, husk det!

    96. Huff da! Ja, det er alltid trist å gå fra hverandre. Rørende å lese dette innlegget.
      Håper det går bra med deg. Ta den tiden du trenger.
      Stor klem <3 <3 <3

    97. Et brudd e aldri arti, uansett om man e den som tar valge og dompa nån eiller om man e den som bli dompa. Æ veit, førr æ har vært i bægge situasjonan.
      Det gjør ondt uansett, så længe man har samvittihet og medfølelse og e genuint gla i pærson det jell så e man langt nede sæll om det e ens eget valg. Det bli uansett ikke rætt å fortsætt et forhold kun førr at en part ska være førnøyd. Live e førr kort tell å sløses på forhold som ikke e optimal. Både vænnskap og innen kjærlihet.
      Syns det e kjæmpefint å læse at dåkker skilles som vænna, akkurat som du og Jonas åsså jor. Du har et stort hjærte og verka så ekstremt snill goaste Marthe! Og sæll om det e vældi trist akkurat nu, så e det åsså vældi fint. Sånn trist-fint liksom. <3
      Håpa du finn lykke og glede snart ijænn men at du tar dæ tia tell å være trist, jærne kjøp inn is og sjokolade og ta den heilt ut me en klisj/trist film. Læseran dine, værtfall di som e gammel nok skjønna at ikke live e gull og grønne skoga heile tia. Og ingen ska klandre dæ førr å være ærli me dæsjøl. <3

    98. Takk for at du delte dette innlegget, Marthe! Jeg kjente meg så godt igjen i dette innlegget, jeg håper meg og min kjæreste kan avslutte våres eventyr på like fint vis som deres. Du fikk meg til å være sikkerpå at å ende det, er det beste. Takk for at du satte ord på tankene mine!

    99. Nå er det en stund siden jeg har vært innom bloggen din, og det var utrolig trist å lese om bruddet deres. Samtidig er det så fint at dere har kommet frem til en riktig avgjørelse for dere begge to <3
      Med det sagt, så må jeg bare også si at headeren i dette innlegget traff meg som en knyttneve i magen. Tårene begynte å strirenne før jeg i det hele tatt fikk begynt å lese innlegget ditt. «Er du usikker så er du sikker». En så enkel setning, så få ord, satte ord på all grublingen min, den samme vonde «klumpen» som aldri forsvinner, men som jeg pent har oversett i månedsvis fordi jeg ikke ønsker å innse hva som ligger bak. Det er på tide at jeg tar tak i denne tankegangen, men som du sier; det er fryktelig vanskelig å rive seg løs. Derfor ønsker jeg å være anonym på denne kommentaren. Men takk for umåtelig kloke, sterke og slagkraftige ord. Det kan hende det var akkurat det jeg trengte. <3
      Håper tiden din fremover blir fylt av trivsel, kos og glede! Ønsker deg alt godt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg