Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Mandag til torsdag i Stavanger! Åh, som jeg har kost meg med den alt for bra familien min, og ikke minst barndomsvenninnen Iselin. Jeg har spist så mye av bestemors gode mat, sett litt for mye på tv, ligget litt for lenge i sengen om morgenen og bare nytt det gode stavanger-liv <3 På den fronten har høstferien så absolutt levert.

Ukens nedtur… Ja, så var det nedturene da. Denne uken har det jammen vært noen av de også. For å være dønn ærlig så er det ordentlig kjipt å være Borge akkurat nå. På tre små dager har tre store baller truffet meg midt i fleisen, men som dere alt vet så har jeg noen helt fantastiske både venner og familiemedlemmer å lene meg på når det trengs. Jeg skal dele alt med dere, men jeg må summe meg nok til at ordene kommer riktig ut først <3 Forhåpentligvis trenger jeg bare en liten dag eller to.

Ukens innkjøp… Det må være den blå glittertoppen på bildet over her. Ellers har en ny Daniel Wellington variant tatt plass i samlingen min, og denne bærer jeg enda stolt på armen dag inn og dag ut <3

Ukens cravings… Bursdagskake! Mihi, vi hadde jo et noe forsinket bursdagsselskap hos besta tidligere denne uken, og disse kakene sikler jeg enda etter. Hvis dere ikke har smakt vanlig marengskake med krem og hakket mørk sjokolade på, så er det på høy tid å gjøre nå. It’s the best there is! Jeg knipset egentlig noen bilder av det nydelige kakebordet til dere, men nå finner jeg dem selvfølgelig ikke igjen i pckaoset mitt.

Ukens sang… “People help the people” sunget av Emilie Adams og “Let me love you” av Ylva Olaisen. Mine to favoritter fra The Stream. Sangene ligger på spotify om dere ikke har hørt dem alt.

Ukens film… Utenom romantiske “The Choice” som jeg tipset dere om tidligere denne uken, så kan jeg også tipse om drama/thrilleren “Shelter” på viaplay. Den handler kort og greit om en gal herremann med multippel personlighetsforstyrrelse. Jeg fant den ihvertfall underholdende på lørdagskvelden!

Akkurat nå… Har jeg lyst til å reise tilbake til Stavanger igjen, men skolen kaller allerede i morgen tidlig så her er det bare å bite i det sure eplet. Jeg elsker fremdeles studiet mitt altså, men akkurat i morgen kunne jeg mer enn noen sinne trenge en liten hjemme-studie-dag. Heldigvis venter en girlsnight når kvelden kommer, og de jentene vet jammen å få satt positive tanker i hodet mitt igjen <3 Jeg håper virkelig dere har hatt en noe mer perfekt høstferie enn meg, for etter denne helgen trenger jeg en heftig dose ibux, et lommetørkle og en ferietur. Helst til et sted jeg kan leve på kokosnøtter og surfe huden min skrukkete. 

Livet kan vel ikke bare være sjarmerende? 
Heldigvis tror jeg alltid på bedre dager.

49 kommentarer
    1. Åå, Marthe! Håper alt er greit. Dette angår vel ikke deg og Daniel vel? Håper høstferien likevel har vært litt okei. Sender over noen klemmer <3

    2. Håper alt ordner seg, uansett hva som har hendt<3 Du sprer alltid så mye glede og inspirasjon gjennom bloggen!

    3. Håper ikke det er kjærligheten nedturen handler om 🙁 du er en sterk og flott jente, du er en sann inspirasjon for meg! Du kommer deg gjennom dette, uansett hva det er, veldig bra, det er jeg helt sikker på<3 ha en fortsatt fin søndagskveld, husk å alltid tenke positivt! Stor klem fra meg<3

    4. Virker som at det har skjedd noe med Daniel..
      Åh, dere er jo tidenes flotte par da, håper det ordner seg <3 Masse gode tanker fra meg!

    5. <3 sender deg en good klem Marthe, og en haug med fine tanker! føler jo at jeg kjenner deg, jeg, så får så vondt når du ikke har det helt ok<'3

    6. Det er dessverre helt sant.. ting kan ikke alltid være på topp og det suger, rett og slett. Som du sier selv er du heldigvis ikke alene, og man setter uendelig stor pris på den støtte og trøst man finner i sine aller nærmeste. Håper alt går seg til, for du virker så god og snill! Sender deg en varm klem og de beste tanker!

    7. Det var leit å høre at uken ikke har vært helt på topp, men det finnes dessverre noen slike uker også. Vent med å forklar til du er helt klar for det. Håper den neste uken blir en fin uke, du fortjener kun alt godt:-) Min uke har heller ikke vært noe særlig, jeg har vært mye lei meg etter en trist beskjed, men det er sånn jeg ikke får gjort noe med. Men det er da jeg merker hvor utrolig gode venninner jeg har, og hvor mye jeg setter pris på de fantastiske jentene. Jeg vet at du også har gode venninner å lene deg på, du er veldig heldig der<3 Håper du får en fin start på skolen igjen! Klem<3

    8. Du skrev et innlegg 4. oktober om at du skulle være flinkere til å vanne gresset (kjærligheten) og at du skulle låne svigers båt for å fange årets hummer etter høstferien, men når jeg leste at du må finne frem lommetørkle denne uken så er jeg redd det er nettopp kjærligheten som er slutt?

    9. Enten er det vel noe med kjærligheten eller så er det familie problemer? :-/ uansett hva det er så husk at du er en fantastisk jente. Jeg har lest bloggen din i mange år og er blitt skikkelig glad I deg selvom jeg ikke engang kjenner deg! Tenk hvor glad venner og familie er I deg da, når til og med vi blogg lesere er oppriktig glad I deg! Stor klem

    10. Uansett hva det er som plager deg, så håper jeg virkelig at det går fort over! Du fortjener det aller beste, Marthe!<3 Stooor klem fra meg!

    11. Herregud, nå merket jeg at jeg fikk ordentlig innlarri vondt inni meg, så måtte nesten skrive en kommentar. Du er så fantastisk positiv og inspiretende og får en klump i halsen av å tenkte på nedturene dine denne uken. Unner deg bare alt godt og håper det går fint med deg. Føler skikkelig med deg.
      Stå på Borge <3

    12. Det var utrolig kjipt å lese om nedturene dine uka som var.
      Jeg håper alt ordner seg for deg og ønsker deg kun det beste, og at du får en ny uke full av oppturer! Det fortjener du! Ha en fin mandag videre! Stor klem fra meg <3

    13. Hei pena! Kan du skrive litt om dine treningsturnering og forhold til trening og mat.. jeg sliter litt for tiden hvor jeg har fått påvist av lege at jeg er i begynnelsen på en spiseforstyrrelse, vil ikke ha det slik.. Kan ikke spise noe uten å få dårlig samvittighet.. og trening er noe jeg MÅ gjøre .. takler ikke den dårlige samvittigheten..

    14. Åh, Marthe. Det er så lenge siden jeg har lagt igjen en kommentar her hos deg (selv om jeg er trofast leser), men jeg fikk så vondt av deg i det siste avsnittet at jeg bare måtte ta meg sammen og kommentere igjen.
      Hva enn som har skjedd så håper jeg at det går bra med deg. <3 Og om det ikke går bra akkurat nå, så må du vite at det alltid vil komme bedre dager. Ta godt vare på deg selv og husk at det er lov å være trist, uansett hva som har skjedd. Og det er lov unne seg de tingene som gjør at det vil føles bedre. Enten det er en reise hit eller dit, eller bare en dag under et pledd på sofaen mens man trøstespiser sjokolade.
      Og om du trenger fri fra bloggen så ta deg det, ingen forventer at du alltid skal være til stede. Vi er alle bare mennesker, og viktigst av alt er det at vi tar vare på oss selv.
      Stor trøsteklem, uansett hva som har skjedd <3

    15. Fikk litt støkk i meg nå. Håper dagen i dag er bedre enn gårsdagen. <3 Fortell når du er klar - vi er her, uansett om du trenger en dag eller femten. <3

    16. Ja nå venter vi.. fortell! Hadde håpet du kunne skrive om litt mer personlige ting enn bare matlaging, skole, trening, reise og venninnekvelder. Du vet, følelser, personlige opplevelser, meninger. Bare som eksempel. Det blir fort litt overfladisk på denne bloggen. Misforstå meg rett, jeg liker bloggen din, og har vært fast leser i mange år, men nå henger det i en tynn tråd.. mange har vært student, inkludert meg selv, og ja – det er sikkert interessant å lese litt om opplevelsene dine rundt skole, men tro meg – det flink pike syndromet du legger frem kommer til å dabbe av i løpet av de 3 årene du har foran deg. Ikke for å være negativ, men som leser savner jeg litt mer variert og givende lesing.

    17. Håper du blir tatt godt vare på og at du også tar vare på deg selv ❤ Du er et smil i hverdagen min og vill gjerne sende deg et varmt tilbake. håper at alt ordner seg Marthe!

    18. Har gått å tenkt på dette helt siden innlegget i går kveld 🙁 Håper du får det bedre <3 Stor klem!

    19. Huff, var sikker på at det var slutt med deg og Daniel da jeg leste det siste innlegget “den dagen jeg finner noen som elsker meg like høyt som deg, bestemor” Sender deg gode tanker <3

    20. Har vært trofast leser av bloggen din over mange år, men tror jeg aldri har lagt igjen en kommentar, men føler jeg må bli flinkere til det. For du er virkelig en stor inspirasjon for meg, og det går ikke en dag uten at jeg titter innom for å se om du har oppdatert bloggen din. Du er ei jente som har så utrolig mye godt å by på, så positiv og du skriver på en veldig god måte. Veldig kjipt å lese at uken som var ikke var av de beste, for du fortjener å ha det godt, alle gjør det! Håper det ordner seg for deg, ta den tiden du trenger!! ❤️

    21. 3 baller midt i fleisen. Huff,tenker på deg. Det ene er nok kjærligheten. Aldri lett om den ene plutselig ikke ønsker å fortsette i et forhold. Spesielt om det kom overraskende. Litt lettere når man selv ser tegn på at et forhold går mot slutten. Håper ellers du får fortsette som side2 blogger. Vet de har gjennomgått sine kontrakter i disse dager. Bloggen din har jo ikke generert store annonser for side 2, men håper du får fortsette likevel. Krysser fingrene mine for deg 🙂

    22. Sender over en stor dose med klemmer til min favorittblogger <3 Ta tiden du trenger og ikke forhast deg med å fortelle hva som har skjedd..

    23. Håper det går bra med deg Marthe. Du er en solstråle som sprer noe vannvittig med glede, jeg blir alltid glad av å gå inn å lege bloggen din. Derfor var det ikke mye moro å lese at du ikke har det bra…
      Godt å høre at du har venner og familie som er der for deg <3
      Håper du gir et livstegn når du har fått summet deg litt, slik at vi slipper å bekymre oss.. <3
      Gir deg en stor klem <3 <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg