Min levende lille engel

Å, jeg får lyst til å gråte når jeg ser tilbake på disse bildene bestefar knipset like før avreise i går. At det går an å savne noen så fort? Det må vel bare bli sånn når besteforeldrene dine tilfeldigvis er de varmeste, snilleste menneskene på denne jord. Se på den dama!? Hun blir lavere og lavere for hver gang jeg kommer på besøk, men de knallblå øynene hennes lyser bare mer og mer og mer av godhet. Jeg har følt meg så vanvittig godt tatt vare på hele livet, og det er fordi jeg vet at uansett hvor jeg befinner meg i verden så sitter denne dama og tenker på meg. Bekymrer seg, sender varme tanker, og noen beskyttende engler i de stunder hvor det trengs. Jeg er så glad i dette vesenet at jeg ikke engang vet hvor jeg skal gjøre av meg når jeg tenker på henne.

Den dagen jeg finner noen som elsker meg like høyt som deg, bestemor.. Som bryr seg så mye at ingenting annet betyr noe. Den tror jeg faktisk ikke vil komme. Du har satt standarden for kjærlighet alt for høy. Jeg unner alle å kjenne på en sånn trygghet og et så unikt bånd som det den lille familien vår har <3 Å vite at bestemors armer står åpne enten jeg er tykk eller tynn, fattig eller rik, arbeidsløs eller velutdannet.. Det er den beste følelsen i verden. Å vite at jeg har noen som er stolt uansett hva livet måtte gi meg.. Uansett hvor mange feil jeg måtte begå.. Helt utrolig er det. Besta har vært min aller beste venn siden første gang jeg hørte stemmen hennes. Hun er min største fan, og min beste støttespiller, og for det elsker jeg henne høyere enn til himmelen.

Tusen millioner takk oldermor, for at du satte denne nydelige bestemoren min til verden. Uten deg er det ikke godt å si hvem jeg ville endt opp som den dag i dag. Det er du som har lært meg å sette pris på de små tingene i livet, og det er du som har lært meg å aldri ta for gitt den gode hverdagslykken. Hos oss har det aldri handlet om å ha dyre biler eller merkeklær. Du bestemor har lært meg at lykken over et sofakjøp er nøyaktig like stor om den koster 2 eller 60 000, og det er jeg helt sinnsykt takknemlig for. Det har gjort livet mitt så enormt mye enklere, og antagelig spart meg for en hel del press og stress. Jeg unner alle ungdommer i dag å ha en veileder som deg å se opp til. Du har vært min levende, lille engel helt siden jeg ble født, og i dag vil jeg bare gi deg et lite takk.

Så det så! Litt familiekjærleik på morgenkvisten. Bildene her knipset vi altså like før avreisen min i går, og ettersom smoothie-eksperimentering er blitt en ny tradisjon vi har innført Stavanger-besøkene mine, smalt vi sammen en deilig youghurt-variant til dessert. En mix av banan, jordbær, blåbær og vaniljeyoughurt, om dere vil teste selv. Tusen takk for denne gang <3 Jeg savner turtelduene mine sånn allerede at jeg nesten ikke kan vente med å finne ut når neste skole-frie-uke er. Neste gang jeg kommer skal jeg klemme dere flate begge to.

– Smoothie date with my best girl – 

25 kommentarer
    1. For et rørende innlegg <3 Jeg lurte på
      Om du har noe tips eller råd om bra(e)
      Nedtellingsapper,slik at jeg kan telle
      Ned dagene til kjæresten kommer hjem.
      Tusen takk på forhånd <3.

    2. For et utrolig koselig innlegg, hun er like heldig som har deg! ☺️ Jeg lurer bare på en ting, hvorfor nevner du aldri foreldrene dine på bloggen? Kan hende du har gjort det, og at jeg bare ikke har fått det med meg, men 🙂
      Ha en fin dag, Marthe! ☺️

    3. Så heldig du er! Er ikke alle som kan skryte av det samme, men det kan heldigvis jeg 😀
      Jeg lurte på en ting, veit du om venninnen din Annika fortsatt lager headere? Skal flytte til Australia for et år og tenker å blogge om det, slik at familie og venner kan “være med på reisen” 🙂 Og har da lyst på en litt ordentlig header.. Ha en fin søndag! <3

    4. Der kom det jammenmeg noen tårer også gitt! For en flott bestemor, og så heldig hun er som har deg som barnebarn!

    5. åh, så skjønt innlegg! Jeg føler akkurat samme ovenfor mine besteforeldre. Besteforeldre er gull verdt, og man må virkelig ta vare på det så lenge man har de <3

    6. For et rørende innlegg, Marthe! Besteforeldre er virkelig gull verdt <3 Hva skulle man gjort uten...

    7. Åå, dette innlegget var skikkelig fint!! Kjenner meg så igjen, mormor er sånn for meg, hun er der alltid, kan snakke med henne om hva som helst og hun er så utrolig god <3 Hun er allerede blitt 93 år, men hun er enda veldig sprek så håper hun holder seg sånn <3

    8. Linn C: <3 Annika har begynt å studere nå i høst så jeg tipper hun har litt for mye å sette fingrene i om dagen, men du kan jo alltids høre med henne på mail: [email protected] 🙂 Spennende med australia-blogg 😀 Det blir nok litt av et år!

    9. Ingvild: <3 Hmm, nei jeg er ikke så ivrig på å laste ned apper selv så her er jeg nok ganske blank. Men det dukker nok opp noe om du tar et googlesøk eller to 🙂 Koselig med nedtelling til kjæresten kommer hjem 🙂 Venninnene mine pleier også å laste ned slikt for å telle ned til ferier. Hihi!

    10. Dette innlegget var så utrolig fint og rørende! Jeg blir så glad når jeg leser slike innlegg, og den kjærligheten som er mellom bestemor/mor og barnebarn/barn er så utrolig fin og ubetinget, og det er så deilig å vite at noen vil elske deg uansett hva du gjør og hva du er <3 stor søndagsklem til deg

    11. Så utrolig koselig og søtt! Viktig å ta vare på hverandre <3 Nydelig genser også, hvor er den fra? 🙂

    12. Så nydelig 🙂 heldig som har så gode besteforeldre!
      En ting jeg har lurt på, hvorfor nevner du aldri moren din på bloggen?
      Nattaklem til deg!

    13. Jeg ser det er en stund siden du har skrevet noe om Daniel. Har det skjedd noe?
      Ønsker deg noen fine høstdager fremover mellom de tunge og krevende anatomi- og gysiologitimene på skolen.

    14. så fantastisk fint! heldige begge to! <3 skulle ønske jeg hadde et slik forhold til min bestemor, men heldigvis har jeg verdens snilleste, godeste mamma så jeg trenger ikke mer <3

    15. Så fint <3 Du er utrolig heldig som får lov til å beholde besteforeldrene dine langt oppi 20-årene 🙂

    16. For noen fine ord! Hun må virkelig ha verdens herligste barnebarn! Du er så vanvittig snill, Marthe!

    17. Å gud bedre Marthe! Jeg fikk skikkelig gåsehud av det innlegget her…hun og du er sykt heldige som har hverandre! Besteforeldre er det fineste som fins, og jeg takker ofte Gud hvor heldig jeg er som også har det:) <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg