Sightseeing i barndomsbyen

Tenk, jeg har bodd i Stavanger by i tolv år uten å vite om fargegata. Hva i all verden!? Først i dag oppdaget jeg denne herligheten, og det takket være snuppa mi Iselin som tok meg med her for en kopp kakao. For et sjarmerende strøk! Hit må dere ta turen neste gang dere er i byen. Vi satt her egentlig bare for å vente på at den indiske restauranten “Jai Hind” skulle åpne, men det var så koselig å sitte og titte på alle fargeklattene av noen hus at jeg bare fikk lyst til å bli og drikke kakao hele dagen. Heldigvis gjorde vi ikke det, for dette indiske stedet ville jeg heller ikke vært foruten! NOM <3 To tomler opp for dagens restaurant-sightseeing. 

Hvordan har torsdagen deres vært? Nyter dere ferien, dere som har den? Jeg er nå trygt plassert i bestemors sofa igjen, med fruktfat på bordet og koseteppe surret rundt føttene. Råskap snurrer på skjermen og øynene er nesten i ferd med å gli igjen. Det har vært en lang dag fylt med både det ene og det andre så det blir nok ikke mer enn en times tid før jeg ligger og snorker på hodeputa. Det er kanskje ferie, men når klokken slår 23.00 er jeg like zoombie for det. Ville bare titte innom og dele et lite bildedryss fra formiddagen min før jeg takker for meg. Note 1: Besøk fargegata. Note 2: Spis indisk på Jai Hind. To verdige torsdagsopplevelser <3

 

God natt og sov godt <3 Vi sees her i morgen!

15 kommentarer
    1. Hahah søte du! Har du seriøst bodd i Stavanger by i tolv år uten å vite om fargegata?! Jeg har vært i byen en gang og det første jeg besøkte var den mye omtalte fargegata – hahaha, ler meg ihjel :’)

    2. Neste gang du er i byen og ønsker et fantastisk indisk måltid så anbefaler jeg Mogul India som ligger over gata for magasin blå! Det ser litt shabby ut når du først skal opp trappene, men ikke la deg lure av det. Maten er virkelig noe av det beste jeg har smakt av Indisk 👍🏻

    3. Anbefaler te hos Efendi i fargegata! Verdens triveligste mann som driver den, og teen er fantastisk 😀

    4. Det er kanskje fordi når du bodde i stavanger fantes det ingen fargegate? Den ble malt i 2005 men det er de siste årene området har blitt virkelig bra 🙂

    5. Martine K. Akselsen: Ja det er jo helt utrolig. Bestemor har tenkt at jeg har visst om den hele tiden så hun har ikke tipset meg om gaten hun heller så lenge jeg har vært her. Haha! Nå vet jeg ihvertfall om den, og heretter skal jeg ta turen hver eneste gang jeg er her 😀

    6. Åh, du er så flott og virker så koselig Marthe! Må bare påpeke at håret ditt ble superfint, og fargen passet godt til genseren også:) Ønsker deg en riktig god helg!

    7. Hei søte Marthe! For det første – elsker bildene dine og generelt bloggen din! Din positivitet og dine oppmuntrende innlegg gjør meg så glad 😀
      Også til det jeg lurer på haha… Jeg bor selv i Stavanger og har lyst til å spandere indisk på typen! Men ettersom det er ganske dyrt (og jeg selv er student) så ønsket jeg bare å høre med deg om du tror det holder å kjøpe en rett, og at det holder til to personer? Vet at det er slik på Mother India i Krs, så tenkte kanskje på om du visste om det gjelder her også? <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg