En lettvint laksefavoritt

God mandagsmorgen alle sammen! Eller formiddag som det nå har blitt alt. Jeg sitter i skrivende stund på Duo frisørsalong og blir dullet med. Heldige meg skal få sette på litt tape-extentions igjen. På lørdag brukte jeg clip on hårforelgelse for første gang siden hårklippen i sommer, og selv om det var et herk å få på i forhold til Hairtalk, så følte jeg meg så innmari fin med lange lokker igjen. Det skal bli en fryd å traske rundt med litt lengde i toppen nå som det er over og ut med de ville sommertemperaturene og festsesongen er like rundt hjørnet <3 

Tenkte jeg skulle starte denne mandagen med å dele en superenkel laksefavoritt med dere jeg! Oppskriften på denne tomatsalaten har jeg tatt fra farmors kjøkken, og jeg kommer ikke over hvor god den er til fisk. Avokadokremen er også vanvittig lettvint og potetene lager seg jo selv, så dette er et ypperlig middagstips til en dag du ikke har mer enn 15 minutt å kokkelere på. Min oppskrift holder til to, men her er det jo bare å doble i vei.

Ikke la dere skremme av å finne sennep i ingrediense-listen på tomatsalaten forresten. Jeg liker ikke sennep engang jeg, men av en eller annen grunn gir det bare en helt nydelig smak akkurat her. Vil du ha den litt svakere så kompenserer du heller bare ved å blande den litt mer ut med en spiseskje ekstra vann. 

– Pannestekt laks med tomatsalat og avokadokrem –

Du trenger: 1. 2 ferske eller tinte laksefileter 2. 2 store poteter 3. 2ss pesto 4. 4 store tomater 5. 1 fedd hvitløk 6. 1/3 rødløk 7. 1-2 ss dijon sennep 8. 2-4 ss vann 9. Salt/sitronpepper 10. 1/2 boks lettrømme 11. 1 avokado 12. Stekesmør/matolje


Slik gjør du:
1.
Finhakk løk/hvitløk og skjær tomatene i skiver, bland alt sammen med 1-2ss sennep og 2-4ss vann.
2. Smak tomatsalaten til med salt/pepper, skjær potetene i to og ha potetene i en ildfast form.
3. Ringle over litt olje, strø over litt sitronpepper og stek potetene midt i ovnen på 200g i 20 min.
4. Like før potetene er klare steker du laksestykkene ferdigstekte i en stekepanne med litt smør.
5. Mos 1 avokado og bland den med 1/2 boks rømme. Smak avokadokremen til med salt/pepper.

Legg en dæsj pesto på hver potet, og nyyt! <3

9 kommentarer
    1. Så deilig ut!
      Tenkte bare å komme med et lite tips hvis du er glad i sminke og klær! Er ei gruppe på facebook som heter beautyaddicts. Elsker den! 30 000 medlemmer i norge og masse gode tips

    2. Hei!
      Har aldri kommentert bloggen din før, men tenkte det var på tide å fortelle deg at du gjør meg i skikkelig godt humør! Synes du virker så utrolig positiv, fin og god, og bloggen din har blitt en liten safe-space for meg, der jeg alltid kan se smilende ansikter og nybakte kanelboller!
      Du er herlig, tusen takk! <3

    3. På punkt 1 mangler det noe info. Står bare 2-4 vann. retten ser super god ut, dette må jeg teste ut!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg