Ukens film: The Blind Side

BS-16478
QUINTON AARON as Michael Oher and SANDRA BULLOCK as Leigh Anne Tuohy in Alcon EntertainmentÕs drama ÒThe Blind Side,Ó a Warner Bros. Pictures release.

God kveld, jenter og gutter. Nå har jeg akkurat inntatt et nydelig måltid biff, og skal straks slenge meg på sofaen for å snurre ukens første film! Forhåpentligvis blir den like bra som den jeg har tenkt til å tipse dere om i kveld. Altså, tusen tusen takk til deg som anbefalte meg “The Blind Side” forrige uke. Jeg blir så forbaska glad når dere legger igjen filmtitler i kommentarfeltene mine, for de viser seg jo å være helt supre gang på gang! Si meg, kjenner dere filmsmaken min inn og ut alle sammen? Ah, digger dere! <3 Historien jeg vil dele akkurat denne lille-lørdagen er nesten for fin til å være sann, så jeg håper dere vil gi den en sjanse alle mann. 

– The Blind Side –
Michael Oher har vokst opp på verst tenkelig vis. I Memphis’s ekleste strøk bodde han med et halvt dusin søsken og en mor med store narkotikaproblemer helt til han en dag ble skilt fra dem alle. Nå har han vokst seg 193 centimeter høy, 140 kilo tung, og sover i skolens garderobe når gjestfriheten til vennene tar slutt og han ikke lengre får overnatte der heller. Ikke har Michael noe sted å kalle hjem, ikke har han noe familie, og på skolen nærmer karakterene hans seg så dårlige at det stilles spørsmål til hvorfor han ikke alt har blitt kastet ut.

Livet ser mørkt ut for den snille, store gutten.. -Helt til han en ufyselig kveld treffer på nydelige Leigh Ann som protesterer på at han skal bli med familien hennes hjem for natten. Én natt blir til flere, og for første gang i sitt liv opplever han omsorg og kjærlighet fra en familie som gjør alt de kan for å hjelpe ham. Leigh Ann tar vare på Michael som sin egen, og det fantastiske forholdet de danner forandrer deres begge liv <3

Vet dere hva det beste er? At historien er sann! Åh, det fikk meg ikke akkurat til å hullke noe mindre… Her ler og griner man om hverandre og det er mye takket være fantastiske Sandra Bullock som spiller en av hovedrollene. For ei dame! Filmen kan leies på Viaplay for 29 kroner, og traileren kan (MÅ) dere se under her.
 

-Bare sånn for å la dere overbevise enda litt mer.. 
Tusen takk igjen til den snille leseren som tipset meg <3

20 kommentarer
    1. Ååå den fikk jeg lyst til å se! 🙂
      LItt rart kanskje, men jeg ble litt glad for at du skrev at du hadde biff til middag. Føler ingen tør å skrive at de spiser kjøtt lenger i frykt for å få masse kommentarer om å spise kjøtt. Selv prøver jeg å spise minst en kjøttfri middag hver uke(ofte flere også), men jeg liker også å spise en god biff med masse tilbehør en gang i blant 🙂 Litt rar kommentar kanskje 😛 hahah

    2. Hei. Dette er faktisk min favoritt film, elsker også sandra sine filmer som huset ved vannet og mens du sov. Jeg vil oxo anbefale alle av Nicolas Sparks, kommet en ny som heter the choice. Best of me gråt jeg meg i hjel av, men det kommer alltid noen tårer av disse filmene. Ellers vil jeg anbefale chocolate med en ung johnny depp i og ps I love you. Og så syns jeg filmene som er laget av jane Austin er fine, som stolthet og fordommer.
      Ellers vil jeg si at jeg elsker bloggen din, jeg har ofte dager hvor jeg er veldig lei meg pga jeg må igjennom en hjerte oprasjon og har utviklet sekundær pulmonal hypertensjon, pga hull i mellom nedre hjerte kammerene. Så da tar jeg alltid opp bloggen din og leser. Den gir meg mye glede.
      Ønsker deg alt det beste med studiene.
      Klem

    3. byAnne: Hehe, jeg skjønner godt hva du mener. Jeg kan nesten ikke dele en bloggoppskrift som inneholder kjøtt lengre, uten å få kjeft for å være miljøsvin, dyremisshandler det ene og det andre. Jeg er ingen vegetarianer, men prøver å ha en sunn kombinasjon mellom kjøtt og kjøttfrie middager. I går var det biff på menyen, i dag er det vegetarske falafler <3 -Som det forøvrig kommer oppskrift på også. Mihi!

    4. tine helen: Å <3 Dette var koselig lesning på morgenkvisten. Tusen takk for gode ord Tine Helen. Ble så glad for å høre at blogglesingen kan være med på å gi deg litt glede i denne situasjonen. Det er aldri kjekt å måtte gå igjennom noe slik, men heldigvis har vi noen vanvittig flinke leger i dag, som nærmest utfører magi. Håper de får tryllet litt med ditt hjertet også, for du må bli frisk <3

      I mellomtiden skal jeg gjøre mitt beste på oppmuntringsfronten! -Så skal jeg sjekke ut både den nyeste Nicolas Sparks og disse to andre filmene med Sandra Bullock, for de har jeg ikke sett enda 😀 Takk for tips fine, og masse god bedring. Klem <3

    5. De filmene Tine Helen anbefaler over her er alle kjempefine!
      Kan også legge til pay it forward hvis du ikke har sett den 😀

    6. Du må forresten se “De urørlige” hvis du ikke har sett den! Er på fransk da, men finnes på netflix med norsk tekst 🙂

    7. Denne filmen tror jeg at jeg har sett 3 ganger! Den er så fin.<3 Filmtips; Vet ikke om du har sett "Safe Haven", men det er virkelig en bra film! Veldig romantisk og fin, engasjerende og spennende, samt at det handler om noe mange kvinner (og sikkert menn) dessverre opplever i livet sitt. Håper du vil sjekke den ut, jeg anbefaler den virkelig!

    8. Må bare anbefale samme film som Kine over her kom med! jeg pleier aldri å se på filmer uten engelsk/norsk tale, men selv om denne er fransk så er den så ufattelig bra 🙂 De urørlige anbefales på det sterkeste!! 🙂

    9. Veldig fin film <3
      Hvis du vil se god krim bør du benke deg foran Aber Bergen -en norsk serie på TV fra Bergen, der bla min bror er med ( han er jo skuespiller )
      wohoooo ønsker deg en vakker dag 🙂

    10. Du bør absolutt se ‘The perks of being a wallflower’ om du ikke har sett denne før. En film som anbefales på det sterkeste! Du finner den på Netflix 🙂

    11. Hvis du noen gang er interessert i å se en grinefilm kan jeg anbefale “Hachiko” på det varmeste! Veldig fin og utrolig trist!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg