Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… 1. Været i Kristiansand by. Det er alvorlig talt fremdeles sommer her.. 2. Torsdagens girlsnight. Med Selinis deilige wok til middag, jentekos og en spontan tur på kino! 3. Hele helgen. Wow, som jeg har kost meg med min kjære farmor og farfar. De har skjemt meg fullstendig bort med servering av god mat og vin til alle døgnets tider, gitt meg en omvisning i den nye hytten, luftet meg når jeg har trengt det, og nei.. Bortelid altså <3 Må tilbake snarest! -Men først venter et besøk i Stavanger i høstferien, og det blir også herlig!

Akkurat nå… Sitter jeg på skolen og lærer om respirasjonssystemet. Jeg har lest så mye på dette temaet i helgen, og synes det er så spennende. Spesielt ettersom jeg har astma og kan lære litt om min egen sykdom i samme slengen! Ellers skal jeg til bestis og jåle meg litt senere. Hun skal fikse brynene mine, og sette på lange vipper så det gleder jeg meg vilt til. Det er år siden sist jeg hadde vippe-extentions, og det er jo så lekkert.

Ukens innkjøp… Den grønne nye høstkåpen min! Tror jeg gjorde høstens kupp her jeg. Denne skal jeg bære over alt frem til november når det blir så kaldt her at bare feite dunjakker duger.

Ukens film… “A girl like her”. Hjelp, for en bra film. Jeg så den på Netflix tidlig i forrige uke og tårene rant non stop. Det er en slags dokumentar hvor en elev dokumenterer mobbingen hun blir utsatt for på en skole i USA ved hjelp av skjult kamera, og det hele er bare helt grusomt. Denne må dere bare se en kveld.

Ukens nedtur… NONE! Jepp. Det er helt sant.

Ukens mest leste… Det må være innlegget jeg skrev om mine sparetips i forhold til mat. Det kan dere lese HER om dere vil. Kanskje dere finner et tips eller to dere ikke allerede følger for å spare noen kroner?

Ukens cravings… Where to start? Jeg har hatt tidenes matlyst hele uken og spist som en flodhest. Neida, jeg er ikke gravid. Bare glad i livet. Forutenom den sinnsyke hyttematen(!) så må jeg gå for mine egne boller tror jeg. Jeg bakte en hel hau på mandag og spiste absolutt alle opp i løpet av de neste fem dagene. Bakeskillsene mine har virkelig forbedret seg den siste tiden! JAY.

Ukens latter… Fikk jeg meg lørdag kveld da jeg skulle starte på planleggingen av den nye ukesmenyen og spurte farmor og farfar om inspirasjon. Aldri fått så ivrig respons noen sinne. -Men om forslagene var sånn veldig bloggvennlige vet jeg ikke. Hihi! Farmor: Tartarsmørbrød! Eller.. Bacalao! Nei, skalkevafler!! -Vafler av fryste skalker! Farfar: Åh, sillekaker! Mmm… Eller ertesuppe!

Jeg ville le meg ihjel <3 Det verste er at alt dette hadde smakt helt nydelig om farmor lagde det.

Tusen takk for nok en fabelaktig uke <3 Måtte den nye bli like fin.

11 kommentarer
    1. Ser ut som du har hatt en herlig uke. Du må se dokumentaren Audrie og Daisy, hjerteskjærende om overgrep, ydmykelse på sosiale medier og mobbing. Du finner den på netflix.

    2. jeg så også “A girl like her” her om dagen. Måtte google for å finne ut om det faktisk var en dokumentar, noe det heldigvis ikke var! 🙂

    3. Hei! Så fint at du har hatt en bra helg, ville bare informere om at a girl like her ikke er en dokumentar, men er med skuespillere 🙂 Men en utrolig bra film!

    4. Så bra innlegg . Hvor lenge skal du være i stavanger siden jeg skal kanskje også dit i ferien siden jeg har familie der , hadde vært så gøy å få møte deg også ta bilde med deg . ha en koselig dag videre , klem 🙂

    5. De tipsene dine var ikke så gode da… Blir vanskelig å ta deg seriøst når du har hamsret så mye sjokomelk i stedet for å bare kjøpe melk og en boks med sjokopulver

    6. Elise: Heisann! Jeg vet ikke helt når jeg drar eller hvor lenge jeg blir enda 🙂 Skal fintenke litt på det denne uken, men det er ihvertfall på Tasta i Stavanger jeg holder til når jeg er der <3 Tar meg helt sikkert en tur til byen, så da er det bare kos om du vil hilse på 🙂 Klem!

    7. Marie: Hei! Ånei? Er det ikke? Haha, huff da skal jeg gå inn og rette på det. Googlet til og med navnet til mobberen på facebook når filmen var ferdig og fant “henne” der også, så jeg var sikker på at det var en sann historie. Jaja, så feil kan man ta 😀

    8. Kathrine: Tusen takk for tips Kathrine <3 Denne er nå notert ned og skal definitivt sees! Er alltid på utkikk etter nye film og serietips så skulle du ha flere, fyr løs 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg