Uken som gikk…

Ukens beste dag… Jeg tror jeg må gå for mandag eller torsdagskvelden med jentene hos Selini. Mandag kveld serverte hun oss tacosquash til middag, og ga meg en smakebit på opplæring i sprøytestikking. Hoho, jeg var prøvekanin og observerte hvordan det hele skulle gjøres, og noen dager senere da vi møttes igjen fikk jeg prøve meg på egenhånd! Åh, jeg synes dette er så vilt spennende, og det passet liksom perfekt ettersom jeg hele denne uken har lest på blod og sirkulasjon i anatomien. Lurer meg på om jeg har funnet mitt favoritt-tema?

Ukens film… Filmen Room. Kjære vene, for en fantastisk historie! Jeg anbefalte dere den tidligere denne uken i en egen bloggpost, men jeg gjør det gjerne igjen for denne MÅ sees. “Anmeldelses-innlegget” finner dere HER. Nå har vel også Bridget Jones startet på kino? Wuhuu, da skal jeg se å få snurret den også til uken.

Ukens høydepunkt… Uten tvil å få Sikabesøk! Jeg blir bare et gladere menneske med hund i hus. I går hadde vi jentekveld hjemme i leiligheten mens D var i bursdag, og herlighet så hyggelig vi hadde det. Sika fikk spabehandling i badekaret, og lå klin inntil meg under dyna resten av kvelden mens jeg leste pensum. Lørdagskvelden sin det <3

Ukens nedtur… Da det gikk opp for meg at at løveprosjektet jeg dro og arbeidet med som frivillig i Zimbabwe ikke var så fantastisk som jeg trodde. Helt siden 2012 har jeg gått og anbefalt reiser som dette til alle og enhver ettersom min opplevelse ble en av de fineste i minneboken, men det er det mildt sagt slutt på. Hele kategorien er nå tatt bort fra bloggen og aldri skal en tur med dette reiseselskapet vurderes noen sinne igjen. For en sinnsyk industri, og at det går an å bli så lurt! Arh, jeg angrer sånn på at jeg var så naiv at jeg ikke engang stilte spørsmål til alt det “flotte” jeg fikk servert mens jeg var der nede i 2012. Tenk, du betaler en liten formue for å reise til den andre siden av jorden og støtte et prosjekt for bevaring av Afrikas løvebestand, og ender opp med å støtte ren slakting av dem. Noe så sykt?! Huff, aldri aldri igjen. For dere som ikke har fått med dere denne galskapen så kan dere lese Kristina sitt innlegg om det HER.

Ukens cravings… Gode, lettvindte middager, og pizzahorn til lunsj. Jeg bakte 32 pizzahorn denne uken og alt ble spist opp før helgen, så i kveld skal det bakes på en ny porsjon. Mmm! Kanskje jeg må dele en egen oppskrift på dette også etterhvert. Veldig mange av dere etterspør dette, men så langt har jeg altså bare brukt en horn-oppskrift fra Trines Matblogg. Superenkel og god!

Akkurat nå… Skal jeg klappe igjen pcen, legge alt av bøker på hylla og dra med meg mann og hund ut i sola! Vi har fått nok en solskinnsdag her i byen og jeg har våknet opp med en intens trang til å padle i kano…

Så det står på min søndagsplan!
Kos dere i dag jenter og gutter <3 Det skal jeg.

25 kommentarer
    1. Synes det er veldig dårlig av deg å dra alle løveprosjekter under samme kam… Trodde du var smartere enn som så.

    2. Ville vært forsiktig å dele så mye av at du setter PVK på andre, nå som du bare er student. At du gjør prosedyrer du ikke mestrer på andre, utenfor skolen, vil dette kunne få konsekvenser for din utdanning videre.

    3. Vil bare gi en liten heads up angående stikking og prøvetaking hjemme og på egenhånd. Da jeg studerte var det flere på kullet mitt som gjorde dette, og da de snakket høyt om det ble de tatt inn til skikkethetsnemda på universitetet for å ha opptrådd uforsvarlig. Så det kan være lurt å passe litt på i alle fall 🙂 det var i allefall ulovlig for oss å øve hjemme på slikt. Kjekt å se du trivest på studiet!!

    4. Kristine: Oida! Jeg ville ikke gjort det alene, men det var jo ferdig utdannede sykepleiere tilstedet. Ei som viste meg hvordan alt skulle gjøres og ei som jeg fikk stikke på, så da trodde jeg det var innafor? Vi skal jo ha ferdighetstest i dette til jul, og lærerne er jo bare tilgjengelige et par timer i uken så hvis ikke jeg får øve på egenhånd så kommer jeg vel aldri til å bestå? :O

    5. Enits: Jeg bruker bare de vanlige ferdigboksene på butikken 🙂 Kjenner ikke noe særlig forskjell på de ferdige jeg så jeg tar alltid bare den billigste 🙂 Hehe! Coop sin variant pleier å være god!

    6. Jeg var på premieren av Bridget Jones på fredag, og guri meg, den var SÅ morsom! Den tror jeg du hadde likt altså, skikkelig feel good film 😀

    7. Det var absolutt ikke for å skremme jeg sa det. Og det finnes sikkert grenser for hvor strenge de er. Folk hadde både legeforeldre og sykepleierforeldre, men vi måtte fint ta til takke med skumgummi armene på skolen altså. Jeg vet om mange som øver hjemme. Men det er lurt å ikke snakke for høyt om det da. Alltid noen som vil stikke kjepper i hjulene på en. Bare et velmenende råd. Ha en fin ny studieuke i morgen 😀

    8. Det er unyansert å slå alle løveprogrammer under en og samme kam. Jeg har selv vært på Alert sitt program i Zimbabwe, men da i gweru og ja det var fantastisk, men også ideen til prosjektene og alt de har fått til med en flokk med løver som nå jakter og klarer seg selv. Jeg har vært på et prosjekt i sør Afrika som var helt jævlig. Det stinket penger og grådighet hele veien og dro derfra på dag 2. Jeg angrer ikke på at jeg dro til Zimbabwe, og følte jeg lærte mye og bidro både økonomisk og rent nevenyttig med det vi gjorde. I sør Afrika følte jeg meg pill råtten.
      Ellers: blod og sirkulasjon var og min favoritt, så ble det hjerte og kar og arbeider nå med hjertesyke, spennende fagfelt 🙂

    9. Kanskje litt sent, men jeg må bare anbefale deg verdens beste hornoppskrift. Jeg vet ikke om du er vant til å bruke kulturmelk når du lager horn, men det er seriøst magisk. Disse har jeg lagd flere ganger og jeg får alltid skryt av at de er så luftige og saftige. Lagde nettopp en porsjon selv og de går ned på høykant. Kanskje ikke den sunneste varianten akkurat, men det får gå. Anbefaler veldig å prøve ut denne! Check it out: http://www.hegemor.com/2013/08/fylte-horn-med-ost-og-skinke.html.

    10. Kristine: Ja, det forstår jeg <3 Takk for at du sier ifra! Skal absolutt prøve å forholde meg til reglene heretter 🙂 Takk! En finfin uke må du også ha 🙂

    11. Huff, jeg forstår godt at det ikke er noe gøy å finne ut av sannheten om disse Løve- prosjektene. Jeg har selv vurdert å reise ned mange ganger, men nå er jeg uendelig glad for at det aldri ble noe av! Selv har jeg kun jobbet frivillig med hvithai, men det sier seg jo selv at disse ikke holdes i fangenskap under prosjektet 😛
      Forresten, neste film du burde se er “A girl like her” hvis ikke du har sett den allerede! Fantastisk sterk, ærlig og viktig film! Jeg tror du kommer til å elske den <3 Klem!

    12. Hei! Jeg er legestudent og øver hjemme på venner/kjæreste/familie hele tiden, både PVK og andre ting. Alle professorene vet om det, og vi har aldri fått beskjed om å la det være. Så det må du bare fortsette med, mengdetrening er bra!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg