Ukens film: Room

Rm_D17_GK_0115.RW2

Okei, tusen millioner takk til deg/dere som tipset meg om denne filmen forrige helg! Jeg har allerede anbefalt den videre til sånn ca enhver venninne jeg har (via grinesnaps like etter rulleteksten), og nå er det sannelig på tide å tipse resten av mine kjære lesere også <3 Hjelpe meg, for en rørende historie da! Jeg har ikke hutret så mye på lenge, til tross for at filmen var av sjangeren drama/thriller. Puh! Skal dere snurre bare én av alle historiene jeg har tipset om de siste par månedene, så lov meg at dere velger denne. Okei? Dere kommer ikke til å angre.

– Room –
Som 17-åring ble jentungen “Joy” kidnappet og plassert i en eldre manns lydtette hageskur. Etter to år i fangenskap med voldtekter på nattestid, føder hun sønnen Jack som hun knytter et uslitelig bånd til. Det er bare de to, sammen, men alene i et bittelite rom i syv år. Det eneste de har av dagslys er en takluke av et uknuselig vindu, og maten de spiser er det kidnapperen selv som leverer sammen med overgrepene sine.

Lille Jack aner ikke hvilken verden som befinner seg utenfor rommets fire vegger. For at han skal få et verdig liv fanget bestemmer nemlig Joy seg for å lyve om jorden, og late som om det bittelille rommet er alt som eksisterer. -Helt til natten hvor kidnapperen forteller henne at han har mistet jobben og ikke lengre har råd til å betale for strøm og mat. Først da våger hun seg på et rømningsforsøk hun aldri trodde hun skulle bygge opp mot til.

Hvordan det hele går får dere nesten finne ut av ved å se filmen! Jeg leide den på Viaplay for 49 kr, men kanskje den finnes andre steder og? Traileren legger jeg også ved under her, men om dere ikke vil ha mer avslørt enn det jeg allerede har nevnt i posten så burde dere bare droppe den, og gå rett på filmen!
 

Dere finner den altså som leiefilm på Viaplay <3
Flere som har sett den alt? Hva synes dere?

24 kommentarer
    1. For en tilfeldighet, lånte boken som jeg regner med filmen er basert på, på biblioteket tidligere i dag! hadde ikke hørt om den før, men virket veldig interessant. Kjekt å vite at den har blitt filmatisert, gleder meg til å se (og lese) den 🙂

    2. En av favoritt filmene mine fra forrige Oscar utdeling! Utrolig bra fortelling, men også skuespill – av både Brie Larson og Jacob Tremblay.
      Anbefaler også å se noen youtube intervju/prisutdelinger med Jacob Tremblay – en mer sjarmerende unge må man lete lenge etter.
      Feks: https://www.youtube.com/watch?v=sjjf_rrCq7Q

    3. Hh: Hmm! Har du prøvd å skrive den inn i søkefeltet? Den skal komme opp som leiefilm da skjønner du. Tror ikke den ligger under kategorien “drama/thriller” for der ligger vel bare de som ikke koster noe, men om du søker skal den dukke opp <3

    4. Therese: Heisann! Ja, du må bare skrive inn Room i søkefeltet så dukker den opp som leiefilm. <3 Tror ikke den ligger under de vanlige kategoriene ser du.

    5. Bloggingen din bærer veldig preg av forhåndsskrevne innlegg. 3 av de siste 4 innleggene dine handler om et eller annet ukes-tips eller uken som gikk. Kjedelig

    6. Kine: Mener du Ukens filmtips og Ukens kjøleskap? Kjedelig at du ikke liker disse innleggene Kine, men det er veldig mange andre som gjør det så det er nok spalter som er kommet for å bli <3

    7. Jeg har ikke sett filmen enda, men lest boken som filmen er basert på. Det er den beste boken jeg har lest. Vil absolutt anbefale å lese boken!

    8. Jeg ELSKER ukens filmtips og kjøleskap! Hilsen en annen Kine :)!
      Tror du denne filmen faller i smak hos gutta også? 🙂

    9. Kine 2: Jaay! 😀 Ja det tror jeg. Den er så bra laget og så spennende med råflinke skuespillere at denne tror jeg faller i smak hos alle og enhver. Jeg så den om igjen i går kveld med Daniel faktisk og selv han måtte felle en tåre 😀 Hoho, det skjer sjeeeldent!

    10. Så gøy med disse film tipsene ! Leide den på Viaplay i går etter jeg såg dette innlegget. Kjempe fin og trist film <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg