Ukens kinofilm: Nerve

Hei på dere! Som nevnt var jeg en tur på kino igjen i går kveld og så thrilleren “Nerve” sammen med ei annen Marthe! Hehe. Planen var vel egentlig ikke å dele noe filmtips med dere før til helgen igjen, men denne falt altså så i smak at jeg ikke klarer å la være. For en nervepirrende, morsom, og romantisk sak! Absolutt verdt de hundre kronene billetten kostet. Kom dere på kino med en eneste gang for denne var bare superunderholdende.. 

– Nerve –
Vee Demarco går sitt siste år på videregående skole og er ei fornuftig frøken med gode karakterer, som sjendent trer ut av komfortsonen. Hele livet har hun levd i skyggen av sine dominerende venner som stadig finner på morsomme, halvgale påfunn, men én dag får hun nok. Hun er lei av å bli kalt den kjedelige, forutsigbare, og bestemmer seg for å melde seg som “spiller” i New Yorks mest populære mobilspill “Nerve” for en utfordring. Det hele starter med uskyldige morsomheter, men så fort følgertallene øker i takt med pengepremiene hennes blir hun bitt av konkurranseinstinktet hun også. Spillet leder henne til grisekjekke Ian som følgerne vil hun skal spille på lag med, og sammen tar de del i noen utfordringer som bare blir mer og mer farlige og nervepirrende.

Selv om avslutningen var av typen “typisk amerikansk klisjé”, er selve historien så vanvittig relevant til virkeligheten. Det hele minner faktisk litt om en ekstrem versjon av pokemon go hvor man ikke bare må gå rundt med telefonen i hånden, men også filme utfordringene og få pengepremier + følgere dersom du lykkes i gjennomføringen. Nei, jeg likte denne filmen skikkelig godt! Det var spennende scener hele veien fra begynnelse til slutt, og både morsomme og romantiske innslag i tillegg. Jeg følte filmen var ferdig på et blunk og satte for første gang på lenge igjen med lysten til å se den på ny med en gang!

Traileren virker kanskje litt rar, men ikke la dere lure. Dere kommer til å digge den dere også. Dessuten må det bare nevnes at Dave Franco er et S-Y-N. Wow, for en kjekkas! Han var så sjarmerende at jeg fikk lyst til å dra rett hjem og se alle de andre filmene hans også. Tror jeg har fått meg en ny celebrity crush! Høhø.

Flere som har sett filmen på kino allerede? Hva synes dere om den?

10 kommentarer

Siste innlegg