The Very First Signs of Fall



Morna! Jeg lovte dere et lite bildedryss fra mandagskveldens tur, og her kommer det! Selv om solen sto høyt på himmelen og gradstokken viste 17 varmegrader, føltes det på mange måter som høstens første. Septemberluften kjennes definitivt annerledes ut, og med blåbær, eikenøtter, og rognebær til alle kanter ble det riktig så høstlig stemning i går! Jeg liker hvordan denne nye årstiden sniker seg sakte men sikkert innover oss i stedet for å komme som nitten sure regndager i strekk. Høsten er så forbaska fin når solen står på himmelen og gjør det mulig for oss å ta slike spontane toppturer i lett treningstights, joggesko og singlet. Fy så forfriskende det er!

– Some snapshots from last night –

I går gikk turen rett til topps på det frodige fjellet vi har utsikt til fra verandaen vår, og med oss hadde vi to flakslodd som skulle skapes som belønning på toppen. Hihi! Lite visste vi om at det allerede lå en belønning og ventet på oss her. Jeg har virkelig aldri sett maken til blåbærparadis! Og vi som gikk i timesvis for å fylle bøttene våre for en måneds tid siden. Haha, vi kunne jo fylt bøtta på en halvtime like utenfor dørmatta. Her snakker vi busker med mer blått enn grønt på, også så forbaska store og smakfulle. Foråsidetsånn: den hvite treningsjakken min var farget blå på fem minutt, og det samme var mannens både lepper og hake. NOM!

Ja til mange flere slike koseturer i høst. Det er vel den eneste formen for trening jeg får. Heh! Nei, jeg må få fingeren ut og melde meg ut fra Fresh så jeg kan melde meg inn i et treningssenter jeg har som nærmeste nabo.




Da blir ihvertfall ikke bussturen noen unnskyldning lengre..
Åh, nei er det noen som kan kose seg på tur, så er det meg og deg <3

18 kommentarer
    1. Så koselig det så ut . Ser ut at dere koste dere masse på tur . Ha en koselig dag videre marthe . Som alltid er du så pen 🙂

    2. Hei fine deg! Du er så heldig som går på sykepleien, jeg skal søke sykepleie til neste år når jeg er ferdig med vgs. Hvordan går det på sykepleien? Hvordan er skoledagene, klokkeslett?
      Håper du stortrives på det fantastiske studiet <3

    3. Hvilken topp var det dere gikk til? Og har du noen tips til andre topper her i Kristiasand hvor det er fint å gå til? 🙂

    4. Maren: Å, vi gikk bare til toppen av en hau rett utenfor nabolaget på Hånestangen i Kristiansand 🙂 Det kan nok ikke kalles et fjell. Hehe! Jeg har vært på fryktelig få sånne turer her i Kristiansand så jeg har nok ikke så veldig mye å komme med av tips til akkurat det dessverre. Jeg har gått mest rundt Hamresanden og i skogen på Tømmerstø. Det er også superfint da 🙂

    5. Ingrid: Heisann Ingrid! Å så gøy at du skal søke det samme 🙂 Du må bare glede deg for så langt er det helt supert. Jeg synes også skoledagene er veldig bedagelige, men det betyr jo bare at vi må lese flere timer hjemme. Ukene er noe varierte i forhold til hvor mange timer det er med forelesning, men noen dager varer fra 08-14 og noen fra 09 eller 10 til 12/13. Dagene er nesten aldri like, men ytterst få av disse forelesningene er obligatoriske. Det er det omtrent bare timer med gruppearbeid og praksis som er 🙂 -Men selv om skoledagen er kort så er det maaasse å lese på og lære seg i spesielt anatomi så det må litt selvstudie til, men det er bare spennende! Du kommer garantert til å like det du også!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg