– 12 ting jeg vil gjøre i september –

Da var det på tide å si hei til september! Under her har jeg remset opp hele 12 punkter over ting jeg ønsker å gjøre denne måneden. Håper dere finner den inspirerende! Jeg har hatt nok en lang og lærerik studiedag hjemme, og skal nå hoppe avgårde til Geir en tur før jeg skal direkte videre på kino. Nemo 2 skal sees med en hel vennegjeng denne torsdagen, så det blir et herlig lite avbrekk mellom lesing, bloggerier og husvask. Håper det står bra til med dere alle. Hang in there! I morgen kan vi tross alt ønske hverandre god helg igjen <3

1. Reise til Stavanger for en forsinket bursdagsfeiring. Feiring med venner og kjæreste er fantastisk, men det er klart man må ha en feiring med familien også! Hehe, spesielt ettersom halve husholdningen i Stavanger fyller år på samme dag! Sikler jo bare av tanken på bestemors kaker.. 

2. Få bedre holdning! Åh, jeg er sikkert ikke alene om å ta meg selv i å sitte med pukkelrygg når jeg jobber? Nakken min henger stadig bare å slenger forover, mens ryggen er krummet og alt annet enn stram. Jeg kan sitte sånn og blogge eller lese i timesvis, og når kvelden kommer verker det o-v-e-r alt. Jeg er bare 24 år gammel, og vil gjerne være frisk i noen år til, så dette er jeg altså nødt til å ta tak i.

3. Lage store, gjerne doble middagsporsjoner så D og jeg kan ta med restene som skolelunsj. Vi har mikrobølgeovn i kantinen som kan benyttes gratis, men det finnes også mange middagsretter som smaker like godt kaldt, spør du meg! Wok, pizza, pastaretter, salater.. Litt kreativitet kan gjøre hverdagen billigere.

4. Bli godt kjent med mine nye medstudenter! Være hakket mer åpen mot nye, ukjente mennesker og ikke bare gå inn for å bli kjent med dem, men også la de få bli kjent med meg. Jeg trives nok noen ganger litt for godt i mitt lille skall, og velger gjerne ut litt for få som får lov til å slippe forbi det helt overfladiske. Her vil og skal jeg bli mer uredd, for hvem vet? Kanskje mangler det enda noen i kretsen av mine aller kjæreste venner?

5. Få skvist inn noen faste treningsrutiner i ukeplanen igjen. Ikke så fryktelig mange, men kanskje en eller to er nok til å begynne med? Jeg har ikke svettet på så lenge jeg kan huske, og savner spesielt styrketrening. Dessuten vet jeg at noen nakke og ryggøvelser også gjør susen for vonde låsninger i overkroppen av pc-skriving og studering. Nei, trening er godt for absolutt alt, så det er “bare” å komme i gang.

6. Være med min kjære mann på fjelltur! Jeg ønsket meg ordentlig kvalitetsturtøy i bursdagsgave i år, og fikk ikke bare verdens fineste Harkilajakke, men sovepose, liggeunderlag og fjellsko også, så nå er jeg klar for høstekspedisjoner i all slags vær, og i alle slags naturomgivelser!

7. Stå opp klokken 06.00 hver dag. Ja! Så lenge jeg legger meg innen 23.00 kvelden før så går dette smertefritt. Begynner forelesning 09 eller 10.00 skal jeg fremdeles stå opp 06.00 for å få unnagjort litt blogging og opprettholde gode rutiner i samme slengen. Studiedager hjemme er forresten ikke det samme som fridager jeg kan sove lenge på. Tvert imot. Studiedagene skal være de dagene jeg jobber aller mest effektivt på.

8. Koble helt av når timeplanen sier pause. Ingen kan jobbe på spreng fra morgen til kveld. Pauser er viktige, og har jeg lagt inn en hel kveld på å bare slappe av, så skal jeg gjøre nettopp det med god samvittighet.


9. Knipse fine, fargerike høstbilder når bladene skifter farge og inspirere både meg selv og dere lesere til å bli glad i denne årstiden også. Den eneste årstiden jeg liker mindre enn høsten, er vinteren, og det har jeg lyst til å gjøre noe med. Det er jo en hau av ting å sette pris på ved disse månedene vi nå har i ventet også. En må vel bare lære seg å fokusere på akkurat dette!

10. Ta en høsthelg på Bortelid i farmor og farfars splitter nye hytte. Ja, ja, JA! Endelig er farmor og farfar ferdige med malingsprosjektene sine, og Daniel og jeg kan herved ta turen opp for inspeksjon. De har kjøpt seg en helt enorm hytte med tidenes utsikt oppi høyden på Bortelid, og jeg kan nesten ikke vente med å pakke pensumbøkene i sekken og dra opp for en helg med turgåing, lesing og god mat om hverandre. 

11. Gå til innkjøp av en hau stearinlys i høstdufter som eple og kanel. Mmm! Det begynner allerede å bli tidligere mørkt om kveldene, og hva er da hyggeligere enn å tenne stearinlys som lukter himmelsk?

12. Ikke la eventuelt surt septembervær ødelegge for humør og motivasjon. Foreløpig melder de bare 20 graders temperaturer og strålende sol på sørlandet, men høsten er nok like rundt hjørnet, og jeg nekter å la det ødelegge livsgnisten som jeg har bygget opp igjennom hele den varme og gode sommeren. Motivasjonen i forhold til både skole og jobb er virkelig helt på topp om dagen, og noen grå, ufyselige dager skal ikke få ta det fra meg.

Nå, hva er deres hverdagsmål for september måned?
Alle bilder her er tatt fra pinterest <3

10 kommentarer
    1. Koselige punkter! spesielt å dra på hyttetur, fjelltur, og dra i bursdag ^^
      Tror det må være å få meg en jobb. Har en jobb, men altfor sjeldent. Så nå MÅ jeg. Skal på et kurs for det først da, så håper mulighetene åpner seg fort nå (:

    2. Mine hverdagsmål er å komme ordentlig i gang igjen med treningen, og ikke å være så negativ siden det er høst, haha… Sommeren lenge leve! 😀

    3. Bortelid er en kjempefin plass! Har hatt hytte der i mange år og både trekket og skiløypene er fantastiske <3

    4. Siden du skal ha slike poster hver mnd, hva med å oppsummere månedene på slutten! Spennende å høre hvordan det gikk med målene dine. Klarte du det? Hva gikk bra? Hva var utfordrende?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg