8 gode grunner til å klippe håret

Hallo mandag! Den følelsen når ukens første skoletime starter 10.15. Tre timer har jeg hatt denne morgenen, på å spise en deilig frokost, planlegge ukens bloggposter og gjøre meg klar til bussen. AH! Mer av det takk. Litt surfing på pinterest etter inspirasjonsbilder av bob og lob har jeg også gjort, for i dag tenkte jeg at jeg skulle inspirere dere alle til å klippe dere kort! Haha. Ja, det er sant. Jeg angrer ikke et sekund på at jeg klippet av mitt og synes bare dere alle skal kjøre på om dere har ørlite lyst. Det er jo så mange grunner til å elske korte frisyrer!

1. For det første så sparer du uendelig med tid på hårføning. Jepp! Tidligere kunne jeg stå under den varme vinden i tjue minutt før håret var tørt. Jeg var så svett når jeg var ferdig at jeg antagelig burde ha tatt en ny dusj. I dag bruker jeg nøyaktig fem minutt på dette ritualet. JAAY!

2. Du får volum! Ja, selv du som tidligere har hatt håret fullstendig klistret til ansiktet. Jo kortere håret er, jo lettere blir det logisk nok å løfte naturlig fra hodebunnen. Gudene vet hvor mange ganger jeg har gasset ihjel håret for å kunne holde på en frisyre. I dag får jeg volumet jeg trenger bare av et rufs med hånden, og bruker jeg litt hårspray i tillegg så sitter sveisen hele dagen.

3. Du føler du får dobbelt opp med hårstrå. De slitte tuppene er borte vekk, og du sitter igjen med et hår som både ser og kjennes dobbelt så tykt ut. De første ukene klarer du dessuten ikke å holde fingrene unna så mykt det er. Ja det er akkurat så silkemykt som det ser ut, og det forblir sånn.

4. Shampooflasken varer! Endelig kan du ta deg råd til frisør-produkter, for flaskene varer dobbelt så lenge.

5. Kort hår = tid spart. Enkelt og greit. Enten jeg skal krølle eller rette håret går det aldri mer enn 10 minutt. Er man litt strukturert når morgenalarmen ringer så har man da stort sett alltid tid til å gå ut døren stylet på håret.

6. Du innser at du faktisk har et okei ansikt, og at det ikke var de lange lokkene som gjorde deg fin.

7. Det blir slutt på hetetokter. Håret ligger ikke lengre og varmer opp skuldre og bryst. Dette må jeg bare si føles HELT fantastisk. Én kveld prøvde jeg å sette i extentions i sommer, men endte med å rive det ut igjen før alle clipsene var satt i. Jeg ville nesten krepere! Klam nakke blir det slutt på med bob.

8. Hater du det, så vokser det ut igjen. Ganske fort også, nå som tuppene ikke bare brekker av hele tiden. Dessuten får man kjøpt 50 cm langt clip-on hår for tusenlappen i disse dager. Null stress!

Så, hva venter du på? Slay that hair! Haha <3
Ha en finfin mandag dere! Nå skal jeg inn i skoletime to her.

23 kommentarer
    1. Klipte håret mitt kort for noen uker siden. Har lenge hatt kort hår men ikke så kort hår som nå. Eneste problemet nå er at jeg sliter med å finne ut fine firsyrer til det. Jeg må ha håret oppsatt på jobb. 🙂 har du noen gode ideer til kreative frisyrer til kort hår!

    2. Jeg klipte bob i fjord så nå lar jeg
      Håret gro ut igjen. Har du forresten
      Hørt om den nye glattetangen?
      Den er så magisk. Det er børste
      Og glattang i 1. Du bare drar børsten
      Gjennom håret og vips så er det glatt.
      Den anbefales på det varmeste. Jeg prøvde
      Den hos frisøren og etter det var jeg
      Frelst 🙂

    3. Har lob selv og elsker det! Hatt det siden februar og har holdt den ved like men nå begynner den å bli lang igjen å får nesten litt fnatt haha!<3 Må nok bestille meg en tur til frisøren igjen. Kjente meg igjen i den ene quoten, kjæresten min liker det lange håret mens jeg bare klipper igjen og igjen 😉

    4. Emma: Haha! Det er visst like avhengighetsskapende som extentions. Når vi først har fått smaken på det så vil vi ikke ha noe annet 😀 Guttaboys kan si hva de vil. Hehe <3

    5. Ingvild: What? Det hørtes helt genialt ut. Må den kjøpes på frisørsalong da eller kan jeg finne den på nett et eller annet sted? 🙂 Jeg stresser litt med å gre hver hårdel før jeg tar rettetangen over så skulle gjerne hatt en slik to i en-sak 😀

    6. Vilde: Ja, det er helt sant at alternativene til frisyrer blir litt ferre med kort hår, men det er jo så fint å bare ha det rett eller krøllet også synes jeg. Jeg har aldri satt opp hele håret mitt siden jeg klippet meg, men skal jeg på trening eller bare ha det bort fra ansiktet så liker jeg å lage en høy tutt midt på hodet bare av det øverste håret og la resten henge fritt. Synes det er så fint 🙂

    7. Synes du kler kort hår utrolig godt! Men tror nok ikke jeg ville kledd det, selvom det avogtil er veldig fristende når jeg ser du passer det så utrolig godt <3

    8. Mange fine grunner.Jeg har hår til rumpa og bruker sykt lite tid på håret:P lager flere kreasjoner med fletter på 5 min, hestehale, hav bun, osv:P Jeg har fått mye volum i håret i det siste, dusjer det maks hver 3 dag + bruker tørr shampo fra tomy and guy som gir sykt mye volum og fjerner all overflødig fett , bruker sjeldent balsam(håret mitt blir for glatt og tungt) Men en gang i mnd tar jeg kur på håret mitt og lar det være glatt, siden det ser jo bare ut som jeg har rettet det:P Men nr.7 stemte veldig bra (Y) nr.8 tar nok noen år før det blir til rumpa igjen for min del 😛

    9. Så inspirerende! Jeg har tenkt leeenge på å klippe meg kort, men tør ikke.
      Er så avhengig av å flette og ha det i hestehale ved trening, eller når jeg bare vil lage fine fletter.
      Her er det kjæresten som vil jeg skal klippe meg kort – hjelp! Han har også tilbudt seg å betale frisørtimen min, stripingen/farge og klippingen. Hehe, så jeg trooor jeg tar den muligheten, er bare så redd for om jeg kommer til å angre. Extensions har jeg aldri vært borti før, så er ikke bare å sette på det heller, haha.

    10. Så flott du ble med kort hår. Nå fikk jeg bar såååå lyst å sette meg under saksa og klippe av meg lokkene. Skal jeg vente til høsten eller ringe å bestille time med en gang???

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg