Welcome to the Weekend

Hei igjen dere! Tenk, for første gang på fem år kjenner jeg litt på den berømte helgefølelsen! Fra og med i dag har det faktisk noe å si om det er mandag eller lørdag. Noe så rart. Haha! Som blogger har jo hverdagen alltid sett lik ut uansett hvilken dag og uansett hvilken tid på året! Nå skal jammen jeg også begynne å verdsette helgedager littegrann ekstra. Hihi! Etter fire timer med anatomi på morgenfristen tuslet jeg tidlig hjem fra skolen og lagde meg en forfriskende smoothie til lunsj. Tenkte jeg kunne legge ved oppskriften på denne under.

– How i like to start my weekend –

Ellers har jeg som i går gjort et forsøk på å lese litt i solen igjen, men nok en gang endte jeg opp snorkende i over en time. Hadde det ikke vært for at baksiden av lårene mine skrek av solbrenthet hadde jeg vel sovet til sene kvelden der ute. Farlige greier det der.. Jaja, det er ihvertfall ingen grunn til å stresse, for i kveld reiser Daniel og jeg på hytten hans for å ha studiehelg der. -Ja faktisk akkurat som jeg beskrev i forrige bloggpost! Jeg ble visst inspirert av meg selv i dag… Vi blir der hele helgen, og skal studere fra morgen til kveld med bare noen deilige spise og fiskepauser innimellom. Planen er å dra på meny så fort dere er oppdatert og kjøpe inn på reker og krabbe så vi kan ta fredagskvelden fri og bare nyte siste rest av solen med litt vin. -Så starter vi på oppgaveskrivingen i morgen tidlig når været melder øspøsende regn! Høres ikke det ut som en glimrende plan?
 

Du trenger: 1. En boks vaniljekesam 2. 1,5 dl vann 3. 1 1/2 banan 4. 200g frossne skogsbær

Miks alt sammen i en blender og vips lunsjen er klar!

22 kommentarer
    1. Hei! Jeg lurer på hvordan du holder deg så bra i form? Du har en kjempe fin kropp! Ser på Snapchat at du spiser litt kake, godteri og pai her og der, spiser du ellers veldig sunt? Er du streng med hva du spiser eller spiser du litt det du føler for? Prøver selv og kutte ned på usunn mat.
      Elsker bloggen din!
      Klem maiken 🙂

    2. Smoothien så utrolig god ut! Og så fin farge! Til tross for at dere skal lese på hytten, høres det ut som en perfekt helg:) jeg tar turen til tante som bor i Oslo, og blir der til i morgen kveld:) hadde håpet du skulle på findings festivalen, så jeg kanskje hadde fått møtt deg. Håper jeg får muligheten snart, det hadde vært så fint! Men som ordtaket sier: den som venter på noe godt, venter ikke forjeves. Så håper det stemmer:) Ha en flotters kveld<3 kos dere!

    3. Hei! Jeg lurer på hvordan du holder deg så bra i form? Du har en kjempe fin kropp! Ser på Snapchat at du spiser litt kake, godteri og pai her og der, spiser du ellers veldig sunt? Er du streng med hva du spiser eller spiser du litt det du føler for? Prøver selv og kutte ned på usunn mat.
      Elsker bloggen din!
      Klem maiken 🙂

    4. Har du mottatt de møblene du bestilte fra Voga? Eller vet du når du får de? Jeg har så lyst på en stol derfra men har hørt det er over 6 -8 måneder før en får varene en bestiller.

    5. Hei! Hvordan er det å gå på høgskolen der du er eldre enn de som begynner rett fra vgs? Merker du stor forskjell på alderen? Eller er det en del på samme alder som deg?

    6. Bruker så å si samme oppskrift – bare med vaniljeyoghurt istedenfor kesam, og eplejuice istedenfor vann. Det blir utrolig syrlig og godt 🙂 Og tips om du ikke vil ha stener; enten sil den, eller bruk frosne blåbær! God helg 😀

    7. Anonym: Heisann! Akkurat på sykepleien er alderen veldig variert synes jeg. Det er noen som kommer rett fra vgs og noen helt oppi 30-40 årene så du finner alltid noen på din egen alder 🙂 Jentene i min faddergruppe er noen år yngre en meg, men det går helt fint. Jeg merker jo at jeg er litt eldre, men det gjør virkelig ingenting 🙂

    8. Kathrine: Heisann! Ja det har jeg 🙂 Jeg fikk dem i slutten av mai tror jeg, men da hadde jeg altså ventet i nesten fire måneder. De ble forsinket i tillegg så jeg tror ikke jeg hadde orket å bestille noe derfra igjen. Jeg har ikke tålmodighet til å måtte vente på noe så lenge. Hehe!

    9. Maiken Nilsen: Heisann! Jeg har bare god forbrenning. Jeg spiser akkurat som jeg vil og følger ingen kostholdsplan eller noe slikt. Trening har jeg også lagt på hyllen siden før sommeren så her går det bare av seg selv. Om det varer hele livet vet jeg ikke akkurat, men akkurat nå føler jeg at det går fint å ikke være så nøye på det selv når jeg ikke trener. Jeg ville nok ha stresset litt mer med å spise sunt om jeg la på meg fort, men foreløpig gjør jeg ikke det så da nyter jeg det istedet 🙂

    10. Vilde: Vi har fått studieoppgaver til alle kapitlene allerede nå. De ligger på fronter så vi kan titte på dem før undervisningene om vi vil. Tenker det er lurt jeg selv om det ikke er obligatorisk 🙂

    11. Veronika: Det er ikke så veldig mye mer å vise akkurat her vi bor nå. Vi leier en leilighet med et fryktelig bad, do og gang så dette har jeg ikke engang lyst til å vise frem, men soverom, klesrom, stue, kontor og kjøkken har jeg allerede vist fra alle mulige vinkler føler jeg :’D Jeg har heller lyst til å spare house-touren til den dagen vi kjøper oss noe eget som enten er splitter nytt eller som vi kan pusse opp til å bli splitter nytt og akkurat som vi vil ha det 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg