11 ting å finne på med kjæresten

God morgen kjære, gode dere, og riktig god HELG! Et blogginnlegg som dette har vært etterspurt i hele sommer, så dette har jeg gledet meg litt ekstra til å dele med dere. Endelig har jeg fått fingeren ut og snekret sammen noen spreke idéer til ting man kan finne på sammen med kjæresten både nå og senere i høst. Håper dere lar dere inspirere! Jeg sier som jeg har sagt mange ganger før: Kom dere ut, og om dere så har vært sammen i mangfoldige år, aldri slutt å date hverandre. Litt flørting er på sin plass selv etter årevis i ekteskap spør du meg.

– 11 ting du kan finne på med kjæresten –

♥ Skogstur med sopp eller blåbærplukking! Eller tyttebær om du liker den slags? Vi har enda 10 gode dager igjen av august måned og forhåpentligvis fremdeles litt sol og varme i vente så benytt dere av disse! Dra ut i skogen med hver deres bøtte og fyll dem med det dere måtte ønske mens dere planlegger hva som skal lages av ingrediensene når dere kommer hjem. Åh, dette kunne jeg gjort hver eneste dag.

♥ Dra ut på krabbefisking. August måned skal være den aller beste måneden for krabbefisking, så nå er det bare å komme seg ut! Pakk med lommelykt og hov og hiv dere i robåten en sen augustkveld. Kanskje blir fangsten så stor at en krabbefest kan holdes sammen med venner eller familie dagen etterpå?


♥ Ha en studiehelg sammen! Pakk en weekendbag full av kosetøy og pensumbøker, og kjør ut på en hytte om dere har en tilgjengelig. Eller bare et annet sted dere er fullstendig uforstyrret. Dette planlegger Daniel og jeg å gjøre flere helger i høst, både på hans hytte og på besteforeldrene mine sin. Hvor herlig er ikke det? Så studerer vi et visst antall timer av døgnet og koser oss resten av tiden med gode turere, mat og avkobling. Ah!

♥ Klatre sammen! Enten du ønsker å gjøre det innendørs eller utendørs. Klatring er GØY altså. -Og forbaska god trening. En Via Ferrata tur som den Daniel og jeg var med svigermor på forrige måned må virkelig anbefales.

♥ Sprett en flaske vin og se på hus sammen på finn! Bare husk å forholde dere til de realistiske boligene hele veien. Det hender at jeg forviller meg inn på kategori “Sjøtomt til 17 millioner” og gråter en liten skvett av misunnelse. Det er det jo lite vits i! Haha. -Men ja, å planlegge fremtiden sammen er faktisk forbaska romantisk.

♥ Fisketur. Ja, fiske kan man gjøre hele året rundt, og det fungerer som rene terapien. Har dere tilgang på en kano så dra ut for å fiske i den da vel? Har dere ikke det, så pakk bare med en fiskestang eller to og sett dere på en brygge eller et fjellberg sammen. Noe god snacks kan også være hyggelig å pakke med i sekken.

♥ Selvlaget strømbrudd. Slukk alt av taklys, og tenn i stedet noen små stearinlys. Finn frem favoritt-brettspillene deres, eller kjør en “boyfriend & girlfriend tag” konkurranse bare for moroskyld! Daniel og jeg gjorde dette en kveld på ferie i Hellas og endte opp med å le oss ihjel samtidig som vi fikk frisket opp i litt gamle minner. Slike morsomme B&G spørsmål om skostørrelser, høyde, eller favorittfilm f.eks finner man lister på over alt på nett.

♥ Dra på teltcamping for et døgn. -Med bål og hjemmelaget pinnebrød. Eller grillet, egenfisket fisk! Jeg synes ihvertfall de beste campingturene tar plass ved et vann eller på en holme ute i sjøen.


♥ Kjør en frokostdate til en forandring. Å tilbringe en regnfull søndagsmorgen innendørs med film og tykke dyner kan være minst like romantisk som å ligge på beachen sammen en sommersdag! Av og til smaker slike late dager til og med enda bedre. Kjøp inn til en ordentlig god frokost dagen i forveien og disk opp sammen så fort dere har stått opp. Kan nesten nesten ikke tenke meg noe koseligere enn morgener som dette.

♥ Inviter vennepar på dobbeldate. Jeg tror det er veldig sunt å ikke bare være dere to hver eneste kveld, men av og til tilbringe litt tid med andre par også. Her skulle jeg ønske Daniel og jeg var mye flinkere. Venneparene våre i nabolaget har jo reist til USA for et år, så nå har vi ikke lengre disse herlige sammenkomstene, men vi bli flinkere til å invitere over andre vennepar på både middag, film eller spillkveld. Det er jo så hyggelig!

♥ Dra ut på en kvelds-powerwalk. Dere kan selvfølgelig løpe eller trene styrke sammen også, men jeg synes det er hyggeligere å gå en tur akkurat med kjæresten. Så får vi muligheten til å prate litt sammen, og ikke bare puste og pese. Bor du i nærheten av en fjelltopp, så ta en powerwalk opp den og nyt utsikten som venter på toppen!


Her ble det mange aktive idéer, men det er jo så sunt og GODT å komme seg ut!
Krysser fingrene for at dere har lyst til å utføre noen av punktene ihvertfall.

18 kommentarer

Siste innlegg