– Blåbærsøndag –



God kveld dere! Neida, neida jeg skal ikke lage noe pulled pork nachos av bestemors gulrotkake. Herlighet, det er godt dere følger med. Det går bare litt fort i svingene noen ganger. Hehe! Daniel og jeg kom nesten akkurat hjem fra tidenes blåbærtur. Fem timer har vi trasket rundt i skogen denne søndagen.. Eller Daniel har trasket. Jeg har svømt. Jada jeg lå og plasket i en beverbekk allerede etter en halvtime jeg. Sånn går det når man ikke klarer å se seg for i gressmyra! Takk gud for at jeg holdt kamera høyt nok så ikke det også fikk seg en svømmetur. Jeg gikk vel rundt med ca 1 liter vann i hver støvel resten av turen, men hadde det helt supert for det.


Tuene var å finne til alle kanter og de var proppfulle av store, smakfulle blåbær. Åh, som vi koste oss der vi gikk og plukket og spiste om hverandre. Først da klokken nærmet seg halv syv tuslet vi hjemover til svigers igjen og da hadde vi altså så mye blåbær i bøtten at vi kunne spist til vi sprakk i fire dager. -Og det tror jeg jammen vi skal også! Hehe. Vi skulle egentlig inntatt første porsjon til håndballkampen nå, men når mannen foreslår å se Twilight 3 istedet.. Vel da sier man ikke nei. Det er ikke hver dag man får den slags luksuriøse tilbud <3

Jeg ville bare innom for å dele et lite bildedryss fra den fine dagen vår. For et vær! 21 grader har vi hatt hele søndagen, ogi en alt for varm skinnbukse var det egentlig bare på sin plass med en avkjølende svømmetur i sumpen. Måtte værgudene fortsette å levere ut hele uken! Det ser ihvertfall lovende ut så langt.


Nyt resten av kvelden dere! Det skal vi. Daniel har akkurat rensket ferdig alt av bær så nå skal jeg finne frem sukker og fløte. Mmm! Litt av en avslutning på uken si <3


– Ikke vanskelig å se at han gikk på tryne i en blåbærbusk –



Takk for en super dag kjære! <3

20 kommentarer
    1. Dere er bare så herlige ! Det så ut som en fantastisk plass og tur ! Det er jo slike morsomme opplevelser som gjør sånne turer til gode minner ! Ha en flott kveld begge to <3 klem

    2. Hei! Må bare si at du er, og alltid har vært, så fantastisk flink til å ta flotte, livlige og inspirerende bilder!! Du legger ikke ut ETT bilde jeg ikke kan bli sittende og beundre litt og tenke “wow, hvordan klarer hun og få bildene til å se så bra ut?”, eller “hvordan kan hun alltid være så fotogen?”
      Du har hatt like flotte bilder i de 3 årene jeg har fulgt deg, fortsett slik!
      Ha en flott dag videre 🙂

    3. Kathrine: Ja det burde du! Bærene er så gode på smak også nå. De har fått stå og godgjøre seg litt i solen i noen uker og da smaker de så mye mer enn de gjør helt i begynnelsen :’)

    4. helene: Ååå <3 Tilbakemeldinger som denne! Tusen takk for tidenes gladkommentar. Herlig med en real oppmuntring like før jeg hopper avgårde til første skoledag :') Jeg skal definitivt gjøre mitt beste med å opprettholde de gode bildene 😀

      Du må ha en super mandag selv! STOR klem <3

    5. Å, så gøy det høres ut! Tror jeg må dra ut og plukke litt blåbær jeg også! Og så er det jo kjempe godt og ikke minst sunt!

    6. Åh, blåbær!😍 Tips for å få bort blå fingre – sitronsaft! Som man får kjøpt på slike små flasker 🍋

    7. Så super koselig ut! Var på bærtur (hehe) selv her om dagen, gikk å tuslet alene rundt omkring i skogen bare meg og hunden og fant masse masse blåbær! Et lite tips,hvis du ikke har smakt det før burde du prøve vaniljesaus eller vaniljekrem til blåbær istedet for fløte 😁 jeg Elsker ihvertfall den kombinasjon! ♡

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg