Uken som gikk…

Ukens høydepunkt… Jeg har hatt noen helt nydelige dager sammen med familien i Stavanger. -For ikke å snakke om med Iselin på både kino, shopping og lunchdate. Uken har bare flydd forbi, og det er vel fordi jeg har nytt ethvert minutt på vestlandet. Når solen i tillegg titter frem der borte så har jeg det bare helt ypperlig. Helgen i Kristiansand har også vært super. Virkelig. For første gang i år tror jeg ikke at jeg har noen favorittdag. Jeg har fått litt av absolutt alt denne uken, og sitter nå bare råklar for å starte på et nytt, spennende høst-kapittel. I morgen er det mandag, og studiestart for oss universitetsstudenter! Jeg.Gleder.Meg.

Ukens nedtur… Nei, det må vel være mitt lille utbrudd av Perioral Dermatitt. Dere som har erfaring med dette vet hva det går i. Man føler seg som en sviende, inntørket sviske. Rett og slett.

Ukens cravings… Bestemors gulrotkake, tantes boller, iskalde frokostsmoothies og Maarud Tortillachips. Sistnevnte skal jeg SÅ lage pulled pork nachos av til uken. NOM! Det er på tide med litt nye oppskrifter her på bloggeriet, synes dere ikke? Det begynner å nærme seg to uker siden forrige!

Ukens innkjøp… Hva har jeg ikke kjøpt og fornyet denne uken? Hihi! Skoleveske, mobildeksel, ny garderobe, ny undertøysskuff, skrivebøker og dilldall til skolestart.. Jeg fant så mye fint i Stavanger, og jeg gleder meg til å vise dere mye av det i antrekk fremover. Måtte vi få masse sol i august/september så jeg får knipset en hau.

Ukens film… Kinofilmen “Bad moms”. Jeg har ikke ledd så hardt på lenge. Seks nye skrekkfilmer har også tatt plass i filmsamlingen min denne uken, og disse gleder jeg meg til å kose meg med en kveld og to til uken <3 Faren er stor for at neste ukes filmtips blir en thriller.

Ukens produkt… Jeg har brukt og elsket de runde body lotion boksene til Body Shop i mange mange år, men WOW! Denne nye varianten av Pina Colada! Dere MÅ prøve den. Jeg fikk min boks av bestefar så jeg er ikke helt sikker på pris, men de ligger vel på rundt 200kr? -Så varer de i en liten evighet.

Ukens spilleliste… Denne uken har en av Spotify sine spillelister gått på repeat dag inn og dag ut, og det er listen “Sommerhits 2016”. Tror bare jeg vil anbefale dere hele denne jeg.

Akkurat nå… Har jeg akkurat inntatt en kopp kakao til frokost og skal snart hoppe avgårde til svigers sammen med Daniel. Kakao var det eneste vi hadde av “mat” i hus denne søndagen så jeg satser på at svigermor har noe spiselig vi kan dytte i oss før vi hopper avgårde på tur i skogen. De melder så fint vær i dag at Daniel og jeg har bestemt oss for å dra på blåbærtur i dag også, og denne gang blir kamera med!

Ha en superduper søndag alle sammen!

18 kommentarer
    1. Skal du lage pulled pork nachos av bestemors gulrotkake… det blir spennende hehe:) ( du mener vel sistnevnte og ikke førstnevnte )

    2. Hei Marthe!
      vil først bare si at jeg elske bloggen din! Leser den hver dag og koser meg masse! De brune tøfflene du hadde på deg i innlegget “i`m havin a freakin friday”(?), hvor er de fra?
      Ha en fin søndag videre <3

    3. Ååååh, kjære godeste Marthe! I dag gav du meg et smil om munnen og litt latter. Og det skal sies at er godt gjort, fordi jeg har nettopp brutt med kjæresten min gjennom mange år, så latteren sitter ikke akkurat løst…
      “Ukens cravings… Bestemors gulrotkake, tantes boller, iskalde frokostsmoothies og Maarud Tortillachips. Førstnevnte skal jeg SÅ lage pulled pork nachos av til uken. NOM!”
      Du mente kanskje sistnevnte? Eller skal du lage pulled pork nachos av bestemors gulrotkake? 😉 Takk for dagens smil <3

    4. Håper virkelig at du ikke skal lage pulled pork nachos av førstnevnte , altså gulrotkake haha:)) Ellers får du ha lykke til med studiestart!

    5. Hei Marthe! 🙂
      Jeg har også perioral dermatitt, men jeg fikk et godt tips og har begynt å ta vitamin B3 (niacin/nikotinamid), som har gjort underverker for huden min. Jeg kjenner også flere som har hatt samme effekt.
      Flere hundre enzymer i kroppen er avhengige av B3 og har blant annet stor betydning for huden. Du kan få kjøpt det reseptfritt på apoteket i lavere doser i B-vitamin kosttilskudd og i høyere doser med ren B3-vitamin, nikotinamid 50 mg. Det er ikke skadelig, kroppen trenger det naturlig og har ikke bivirkninger som antibiotika tbl gir. Det kan ta litt tid før det virker, men det er verdt å prøve ut!
      Hilsen sykepleierstudent 😉

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg