Antrekk – 130816

Dette er så j*velig typisk meg. Jeg er veldig takknemlig for at jeg aldri har slitt med verken kviser eller urenheter siden jeg var i puberteten for 10 år siden, men skulle det dukke opp en så kan jeg banne på at den blomstrer natten til jeg skal i en bursdag, konfirmasjon eller første skoledag… Jeg tror ikke jeg hadde en kvise i løpet av hele sommeren, og gudene vet hvor mange netter jeg ikke orket å fjerne sminken, men natten før familietreffet i Stavanger… jo da brøt det ut en tennisball under øyet mitt. Hele helgen gikk jeg og irriterte meg over denne gigakulen som bare hovnet mer og mer opp, og nå.. to dager før skolestart har kroppen min bestemt seg for å få et utbrudd av Perioral Dermatitt. En hudsykdom jeg ikke har vært plaget med på to år. Å, jeg orker ikke..

Jeg trodde bare det var litt eksem som jeg skrev for et par bloggposter siden, men etter å ha kjent og sett litt nærmere på det skjønner jeg jo at jeg bør erstatte neste ukes vindrikking med en antibiotikakur. Det er enda bare i startfasen, men jeg har erfart hvor grusomt dette blir uten behandlig så jeg skulle aller helst ha startet kuren allerede i dag. Om det finnes noen i Kristiansand by som har et brett eller bare et par tabletter av Tetracyclin Acro så vær så snill å hyle ut! Jeg kan komme og hente dem hvor som helst. Legen har jo ikke åpent før mandag, og de der timene på legevakten er så ufattelig lange at jeg nesten gjør alt for å slippe. Heh!

Fingers crossed! Nå skal jeg hoppe ut fra mitt staselige høstantrekk og inn i skogshabitten, for ved siden av meg står mannen og tripper etter å komme seg ut i skogen. Gleder meg til en avslappende kveld med bare meg, han og blåbærtuene <3 Så håper jeg lørdagskvelden deres blir like bra!

– Skjerf fra Gina Tricot, Poncho, veske og smykke fra H&M, Bukse fra Only –

22 kommentarer
    1. Off kviser er så kjedelig og vonde.. Spesielt om man for en på en veldig synlig plass som kan Være vanskelig å dekke…
      Lekkert antrekk du har på deg! Det kledde du kjempe godt 😀 <3

    2. Så kjedelig. Slikt kommer ofte i stressede perioder. Men sjekk på mineresepter.no Du logger deg inn med bankid. Dersom du har fått denne medisin av din egen lege før så kan det hende det ligger en resept der som kan brukes mer enn en gang. Leger pleier gjerne det når det gjelder slik sykdom. Da kan du gå rett på apoteket. Hvis ikke så ber du legen din om å legge en resept der slik at den ligger klar til et eventuelt neste utbrudd. Det pleier alltid jeg gjøre. Kjedelig når utbrudd kommer i en helg og legekontoret har stengt.

    3. Har akkurat bestilt meg samme veska på hm 🙂 Den såg heilt fantastisk ut.Da har eg ei litt finare veske ein stelleveske 🙂 Kom gjerne med fleire tilbud og slik for oss med lavere budsjett 🙂

    4. Så fint antrekk! Det er så kjipt med sånne kviser som kommer akkurat på feil tidspunkt. Håper du får tak i tabletter, og snart blir bedre:-) Håper du hadde en fin kveld! Klem<3

    5. Huff, det er aldri gøy med hudsykdommer som bare plutselig kommer.. Håper det ordnet seg, og at du fikk tak i tabletter <3 Elsket antrekket ditt, det var utrolig fint! 😀 Hadde ponchoen det beltet når du kjøpte den, eller er det et du hadde fra før, som du bare tok rundt? 😀

    6. Den hudsykdommen er ille, hadde det for 1,5 år siden.. Å helst ikke bruke sminke er jo umulig med det stygge utbruddet.. Hehe, håper det går fort over, jeg fikk ganske sterk antibiotika som jeg skulle ta i 3 mnd, men det gikk over etter 2 uker 🙂

    7. At man ikke kan drikke alkohol samtidig som en pågående antibiotikakur er en myte, hihi 🙂 Så kos deg i fadderuka med god samvittighet 😉

    8. Martine Ellefsen: Ikke sant? Ikke får man bruke fuktighetskrem heller og da føler man seg jo som en sviske! Hehe, heldigvis går det fort bort når man bare får tabletter <3 Huff, håper ikke du får det igjen.

    9. Ingvill: Det er så absolutt ikke en myte? Det er fordi alkohol er vanndrivende noe som gjør at medisinens effekt reduseres og det da ikke er sikkert man blir frisk, mye mulig man da må gå på en kur til.
      Når det er sagt, du ser fantastisk ut som alltid Marthe 😀

    10. Malene: er jo nettopp dette som ikke stemmer…. Det var sånn før i tiden ☺️ Ingenting galt i å ta seg litt vin til tross for AB-kur 😉

    11. Hei 🙂 Lest bloggen din i mange år! Fortsatt nyskjerrig på innkjøpene dine. Lurte på om du kan vise alle innkjøpene i et innlegg også sammen i antrekk senere? 🙂 Liker også at du har begynt på sykepleier studiet siden jeg jobber som sykepleier 🙂

    12. Ingvil, jeg skjønner hvorfor du sier som du gjør, men her skal man passe på å uttale seg, for det skal sies at det er stor forskjell på antibiotikakurer. Mange går det fint med, men det er fortsatt noen det absolutt ikke er greit på, så spør alltid legen eller på apoteket 🙂 når det gjelder de som skriver over at du kan ha resept liggende har du nok ikke dette siden e-resepter (utenom p-piller) bare er gyldig i ett år og det er to år siden du hadde utbrudd. Håper du blir kvitt det fort og at du får en fin fadderuke 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg