Nursing School Next

Hurra! Høstens skrivesaker er endelig i boks! Den følelsen når du finner alt du trenger på en og samme butikk. Jeg tror det var en bloggleser som tipset meg om skrivesakene til Søstrene Grene for en ukes tid siden, og etter en titt på nettsiden deres kunne jeg nesten ikke vente med å dra i nærmeste butikk for å storhandle.

Ark, Notabene og disse vanlige bokforhandlerne har så mye stygt? Nei, de har helt sikkert noe brukbart de også altså, men de gangene jeg har gått inn har jeg blitt møtt med bord fulle av knallrosa, grønne eller turkisblå notatbøker, og nei! Jeg orker det bare ikke! Akkurat som fint treningstøy hjelper meg med å opprettholde motivasjonen på treningsstudioet, vil jeg at lekre, rene skolesaker skal gi samme effekt i klasserommet.

Til og med en koffert har jeg fått meg for anledningen! Haha, jeg skal ærlig innrømme at jeg sto og fniste litt for meg selv der jeg sto og lurte på om jeg skulle gå for den største eller minste koffertvarianten, men fader heller den sto jo der og skrek etter meg! Nei, slapp helt av. Dere kommer ikke til å se meg veivende med denne i hånda på UIA, men jeg tenkte jeg skulle fylle den med litt utstyr og ha den hjemme i leiligheten. Det kommer sikkert dager hvor jeg har lyst til å sitte hjemme og øve meg på et eller annet ikke sant? Som sprøytestikking til blodprøver foreksempel. Ååå.. Heldiggrisen Daniel. Han har maaange fine høstkvelder foran seg han <3

Alt av penner, mapper, permer og notatbøker er altså kjøpt på Søstrene Grene, og det samme er kofferten! Tror jeg betalte 300kr for alt til sammen. Ellers fant jeg også et matchende, pastellfarget penal til på Mango for 69kr.

– Preparing for Nursing School –

De aller siste pensumbøkene har jeg også fått kjøpt på nett i dag, men det er to som gjenstår, og det er 1. Vabo, G. Dokumentasjon i sykepleien. 2.utg. 2014 og 2. Jørn Stordalen. Den usynlige fare, 5. utgave. 2015. Har noen av dere lesere disse i riktig årsutgave så send meg gjerne en melding på facebook! Da blir jeg altså sjeleglad.

Dere må uansett ha en finfin tirsdagskveld videre!

39 kommentarer
    1. Hei.
      Jeg lurer på hvor du fant listen over hvilken bøker du trenger?
      Jeg har vært på hjemmesiden til mitt universitet, men finner ingenting? 🙂

    2. Den kofferten må du fylle og ta med hjem til din kjære. Se tips: mariannebeate.com/tag/bryllupskoffert/ Bare dere kan ha den som en kjærlighetskoffert – kan føre til mange herlige situasjoner. ( uringlass fra apotek fylt med “piller” for det ene og det andre – eks anti mase piller, vodka (glemmemedisin), angrespray = vademekum osv 🙂 Du er jo snart sykepleier og gjør deg klar.

    3. Ååå for noen fine farger, de likte jeg godt!! 🙂 Har du noen erfaringer med å jobbe innen helse fra før av? 🙂

    4. Jeg håper dette lever opp til forventningene dine.. sykepleien er et hardt studie, og jeg er så redd for at du ikke vil finne tid til både det og bloggen og at du dermed vil velge bloggen… sykepleie er et fantastisk yrke, så lenge man kommer seg gjennom studiet først. det kan være krevende, slitsomt og det tar enormt mye av tiden din. jeg håper så på dine vegne at dette går veien for deg! bare husk at du ikke kan bruke mye sminke, ha hår flagrende overalt, bruke falske negler, bruke neglelakk, smykker, ringer, øredobber eller klokke 🙂 jeg håper og tror at du ikke er så utseendefokusert at dette vil bli et problem for deg, men det er jo alltid greit å være forberedt 😉 masse lykke til! det blir utrolig spennende å følge deg!

    5. Oi, så mye fint du fant ! helt enig at knæsje farger kan være “litt” for mye 😀 De klassiske sakene slår aldri feil ! Så søt den lille kofferten var ! Du er nydelig som alltid <3 Kos deg masse videre og nyt disse siste feriedagene, søte deg <3 Klem

    6. Heldigvis har man ikke lov til å stikke på andre hvis det ikke er en sykepleier sammen med deg, så du kan beroliggende Daniel med det, hihi! Gled deg til studiestart, håper du kommer til å trives, og hold ut- sykepleiestudiet er tungt til tider, syns spesielt 1.året var veldig tungt, og kanskje litt kjedelig? Men det er en utrolig god utdannelse å ha, for man har så mange muligheter etter- man trenger ikke alltid å ende opp me de “kjedelige” tingene, hvis du opplever at noe er kjedelig eller uinteressant i begynnelsen, det kommer alltid noe som er gøyere! Lykke til 🙂

    7. Så herlig å få unna handelen av skrivesaker og skriveblogger! Det er kjekt til forelesningene 😀 Jeg er så enig med deg – hvordan disse tingene ser ut har mye å si <3

    8. Da jeg begynte på sykepleien for seks år siden fikk jeg noen av bøkene av min svigerinne som begynte i 1997.. Jeg hadde derfor første utgaven av “den usynlige fare”. Vi spurte Jørn om hva forskjellene var og de var ikke så veldig store.. Men han la til kommentaren “.. Jeg tjener jo ikke noe mer på boka hvis ikke dere kjøper den nyeste utgaven..” Da bestemte jeg meg for å bruke den jeg hadde!
      Er gjerne noen andre i kollokvie-gruppen/klassen som du kan sammenlikne med uansett! 😊

    9. kunne du laget et innlegg om hva kjærestepar kan gjøre om høsten??
      hva har du og daniel tenkte å gjøre? kjempe gøy å få tips 😀

    10. Et supert tips til kladdebøker er friksjonspenner, som viskes ut om man skriver feil. De kom godt med og kladdeboka ble ren og pen 🙊🙋🏼😆

    11. Søster Siren: Haha! Sånn tror jeg det er med veldig mange av bøkene, men fader heller jeg tørr ikke å ta sjansen. Har heldigvis fått kjøpt alle mine bøker billig og brukt likevel 😀

    12. Anonym: <3 Tusen takk! Jeg er forberedt på at alt ikke kommer til å være like moro, men er spent på om det blir hardere enn jeg har sett for meg. Gleder meg til å finne det ut veldig snart :')

      Ah, søren heller. Jeg som hadde planlagt å tømme Daniel for blod de neste månedene. Hehehe, neida.. Joda. 😀

    13. Anonym: <3 Nei, jeg har overhode ingen erfaring med å jobbe innen helse fra før. Bare jobbet i butikker, hotellbransje, bar og restaurant før så det blir spennende med noe helt nytt! 🙂

    14. Anonym: Det går nok veldig fint 🙂 Hår og negler klikket jeg jo av for halvannen måned siden allerede. Hehe! Tusen takk. Gleder meg til å komme i gang og finne ut av mine nye rutiner 🙂 Alt jeg håper på er at høsten blir varm og lys. Det tror jeg har mye å si på min motivasjon og hverdagsglede <3

    15. Fin koffert og kjekt å finne nesten alt på en og samme butikk 🙂 Spennende med skolestart da! Savner det nesten litt selv nå, haha. 🙂

    16. Anbefaler Staples for å kjøpe gode skrivepenner! De der kan kanskje bli litt “tunge” å bruke hvis du skal skrive mye for hånd. Jeg setter i hvert fall stor pris på gode penner, og har funnet flere på staples. Det er av den trykke varianten (altså at du trykker ut pennen!?) også er den veldig myk/rund, så den er veldig lett å bruke 🙂

    17. This is gonna be a hell of a ride:-D tror ikke du skal bekymre deg! Hardt blir det sikkert, men verdt det blir det garantert!
      Moren min er spesialsykepleier innen kreft og hun bruker sminke! Tull og tøys at du ikke kan pynte deg litt så lenge det ikke går ut over hygiene. Detta nailer du!

    18. Hei! Akkurat ferdig med første året på sykepleien selv på UiA, og et lite tips: har ikke brukt verken den usynlige fare eller dokumentasjon i sykepleie overhodet, så du trenger ikke stresse med de bøkene! Det er ikke relevant til eksamen 🙂
      Og når det kommer til sprøytestikking: vi lærer faktisk ikke å ta blodprøver! Det er det noen andre som gjør i hovedsak, så sykepleiere lærer det bare på arbeidsstedet hvis det er aktuelt. Så i stedet for å tappe blod, sprøyter vi inn væsker i kroppen 🙂 Både intramuskulært i rumpa og subcutant i armen!
      Gled deg masse, UiA har en veldig bra sykepleierutdanning! Som deg hadde jeg ingen erfaring fra før, men jeg stortrives <3

    19. Det er ofte sykepleiere tar blodprøver, selv om det mange steder er bioingeniører som gjør det. Har selv vært pasient hvor blodprøver har blitt tatt av sykepleier så det må læres. Ulik praksis fra skole til skole, men det er ofte blodprøvekurs (egen dag) ila. 3. -5. semester. Kan være lurt å ikke øve for mye hjemme på blodprøver, ved hiOA (Oslo) ble en elev for noen år siden blodforgiftet og reglene strammet heftig inn.. Lykke til Marthe 🙂

    20. Så gøy! Har selv begynt på sykepleien nå, men siden det er fadderuke har vi ikke kommet skikkelig igang med studiene enda. Gleder meg til å få kommet ordentlig igang 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg