Uken som gikk…

Wow, så mye som har hendt siden sist jeg pratet med dere! Jeg har vært på fisketur med jentene, lekt meg på sprangbanen igjen med både ponni og hest, og vært i surprise party til min kjære bestis! Alt på et døgn! Haha, elsker når det skjer så mye moro på en gang! Jeg er så støl i legger, lår og rumpe etter en fire timers økt i stallen i går at jeg nesten ikke kom meg opp i dag tidlig, og formen etter bursdagsfeiringen var ikke akkurat topp den heller. FOR en fest det ble! Kristine som trodde hun skulle hjem og slappe av etter å ha spist seg mett på reker med familien sin. Heh, åneida! Full fest ble det med spilling, skåling, gaveåpning og strippeshow som jeg så fint fikk dokumentert på snapchat også. Nei, for en innholdsrik og fin helg. Måtte søndagen bli like bra nå <3

Ukens høydepunkt… Hmm! Det har vært mye bra denne uken, men ukens beste dag må bli lørdagen. Det var så hyggelig å leke på hesteryggen igjen, og da bestis sin feiring i tillegg ble så vellykket var dagen helt komplett. Krabbefiskingen som jeg skulle ut på fredag kveld ble avlyst grunnet for mye vind, men denne kvelden ble også helt super. Siri, Selini og jeg bestemte oss nemlig for å pakke med oss fiskestenger og sette oss i en båthavn istedet. Her ble vi sittende i to timer i solnedgangen med sjokoladeboller og stearinlys (ja stearinlys) og le oss ihjel over hvor dårlig fangsten var. Ikke en fisk fikk vi, men fy som vi koste oss.

Ukens nedtur… Været denne søndagen! Jeg burde kanskje ha satt pris på et ufyselig regnvær på dagen derpå så jeg kunne pakket meg inn i dynen på sofaen med supergod samvittighet, men nei. Jeg er rastløs som aldri før og vil av en eller annen grunn bare være ute. -Men ikke i hvilket som helst vær, så pakking, blogging, og tvtitting it is. Kanskje jeg kan få sneket inn litt nettshopping også. Dere har jo kommet med en hel hau av fantastiske tips under forrige post! Tusen hjertelig takk altså! Nå skal høstgarderoben bli så fin at.

Ukens cravings… Salat! -Og wait for it… brødskiver med makrell i tomat og majones. Haha! Med et iskaldt glass melk til. NOM! Og norske bringebær med vaniljesaus. Mmm! Eller fruktsalat generelt.

Ukens sang… Er det en sang som har satt seg på hjernen så må det være Jennifer Lopez “I ain’t your mama”.

Ukens innkjøp… Denne silkelignende stripeskjorten fra Gina Tricot. Den minner faktisk litt om en pysj både i stoff og stil, men jeg digger den. Blir sikkert superfin til en sort skinnbukse i høst! Ellers klikket jeg hjem en superfin timeplan til skolestart, med matchende notebook til fra nett i går. Gleder meg til å vise dere dette også.

Akkurat nå… Skal jeg hive meg i dusjen, stelle meg og pakke kofferten. Togbillett må jeg også få kjøpt meg, for i morgen tar jeg turen til Stavanger. Det er siste uken før skolestart, og de første fem dagene av den tenker jeg å nyte med familien. Jeg vil ligge på sofaen til bestemor, titte i skolebøkene mine og se OL på skjermen, shoppe med barndomsvenninnen, spise deilig middag hos farmor og farfar, skravle med papsen igjen og bare ha det alt for hyggelig. Kanskje Iselin og jeg kan få sett “Bad moms” på kino også? Har så lyst til å se den!

Ukens film… Utenom kinofilmen jeg så på onsdag “Jason Bourne” som var superbra, vil jeg også nevne komedien The Switch! Jennifer Aniston har hovedrollen sammen med Jason Bateman, og herregud som jeg lo av denne galskapen. Dere kan se traileren HER, og selve filmen finner dere på Netflix.

Have yourself a great sunday!

14 kommentarer
    1. Hørtes ut som en fin uke. Et tips til serie om du har tid og lyst: Springflo. Du ser den på nrk.no. Det er en svensk dramathriller i 10 episoder. Den tok hele lørdagen min 🙂

    2. Ah, The Switch har jeg også digget! Og så fin slutt<3
      Og du likte Bourne filmen? Har lyst å se den men hørte at noen sa den var dårlig?! Nyt søndagen din:)

    3. Fin oppsummering av noe som høres ut som en veldig fin uke 🙂 Du må kose deg masse i Stavanger, og så får du si ifra hvis ikke Iselin vil se Bad Moms – jeg er med! Hehe. Den ser jo hysterisk morsom ut 🙂 Kos deg med innedag i dag, Marthe <3

    4. Freshsister: JA! Likte veldig godt bourne filmen jeg altså. Den ene actionscenen på slutten var kanskje litt i lengste laget for min smak, men utenom den var den veldig spennende. Så til og med den første filmen også noen dager etterpå. Hadde ikke sett noen av dem før jeg:-)

    5. xplor: Du er ikke i Stavanger vel? For da må du bare slenge deg på 😀 Hihi, den virker helt hysterisk. Veldig mange bra filmer på kino om dagen, så vi får ta en annen en hvis ikke 😀

    6. Bourne filmene er digg! Har sett alle bortsett fra den fjerde og den nyeste. De andre kan også anbefales! Synes man kan godt se de med kjæresten, er ikke så mange filmer som funker for begge kjønn;)

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg