En tjuvstart på studiene

– De første bøkene er i hus –

Dette har kanskje ikke vært den mest spenstige måten å starte helgen på, men fader heller jeg synes faktisk det er litt moro å titte igjennom mine nye studiebøker! Det er så mange temaer jeg allerede finner spennende, og det å være litt foran timeplanen kan da umulig skade. Bøkene jeg holder i armene her er faktisk Selini sine gamle. Hun er akkurat ferdig utdannet sykepleier, og selv om ingen av dem står på pensumlisten min, tror jeg ikke det skader å titte litt i dem også. Jeg skal jo igjennom både medikamentregning og psykiatri jeg også etterhvert, og her har Selini  markert ut det aller viktigste for meg! Brukte bøker er altså bare helt glimrende spør du meg.. Ikke bare er de halvparten så dyre, men jobben med å stryke ut nøkkelord er allerede gjort! Haha, hurra!

Krysser fingrene for at jeg får kjøpt alle pensumbøkene mine brukt jeg. -Så lover jeg å komme med en bloggpost hvor jeg oppsummerer alle innkjøp jeg gjør inn mot skolestart! Et slikt innlegg tror jeg nemlig aldri jeg har fått flere etterspørsler etter. Tydeligvis flere enn meg som stusser på hva som må være på plass til 15 august!
 

Nå skal jeg hoppe ut av kosetøyet og inn i treningstøyet, for jeg skal ut på powerwalk! Andrea har akkurat kommet hjem fra ferie, og jeg kan nesten ikke vente med å høre om all galskapen hun har funnet på i Portugal. Ellers skal ettermiddagen gå til litt mer blogging før jeg etter solnedgang tar turen ned til Selini for krabbefiske! Wuhuuu. Vi er en liten gjeng som skal ut og lyse etter krabber igjen i kveld, så håååper, håper, håper vi får noe da!

Fersk krabbemiddag ville ikke vært feil i morgen!
Dere får uansett ha en riktig god helg! -Og ja planten min trenger vann.

37 kommentarer
    1. Det er veldig artig å kikke gjennom skolebøkene på forhånd egentlig – og ikke minst veldig lurt, så får man et bedre innblikk i hvordan fagene er 🙂 Så moro med krabbefiske – ha en super helg 😀

    2. ibok.no her legger folk ut brukte bøker. ganske genialt 🙂
      og de fleste sender hvis en ikke befinner seg i samme by

    3. Spennende! Kjøpte omentrent alle pensumbøkene mine i fjor (typ 24 stk) brukt, og i år har jeg allerede klart å kjøpe nesten alle brukt! Gull verdt altså, selvom jeg ikke kommer til å selge noen av mine videre. Synes de er greie å ha til bacheloren og etter det også 🙂

    4. Å du er bare så herlig og skjønn, Marthe <3 Gleder meg til det innlegget om skoleinnkjøp ! Lurer veldig selv på hva jeg trenger å kjøpe til skolestart 🙂 Hvor er shortsen og t-skjorten fra ? Det så så herlig ut ! Må og spørre hvor ofte du vasker håret og om du bruker noe produkter i det ? Selv har jeg så kort hår som deg og dit er så fint ! Så lurer på hvordan du styler det ? <3 ha en flott dag videre og kos deg på krabbeleting ikveld søte, herlige, vakre deg <3 klem

    5. Det hadde vært hjelpsomt med et innlegg om hva du kjøper inn til skolestart:-) jeg starter 22 august, og gjorde mine første innkjøp for noen dager siden:) Håper du får en fin dag med venninnene dine! Klem<3

    6. Skjærer i ørene mine å høre at det er bra at noen har markert FOR deg.. Hahaha.. For min del er i alle fall dette noe man virkelig vil gjøre selv, da man lærer mye mer, og plukker med seg så mye mer enn ved bare å lese gjennom.. Når man guler ut blir man mer eller mindre tvunget til å lese det man markerer flere ganger! Jeg selv lærer sååå mye bedre ved å gjøre dette, og hater tanken på å kjøpe bøker son allerede er gulet i..

    7. Synnøve: Ja, man liker jo å lære på forskjellige måter! -Men jeg tror det er veldig mange som meg, som setter pris på å kjøpe bøkene brukte også 🙂

    8. Caroline: <3 God du er. Tusen takk! T skjorten er fra Vero Moda og shortsen fra H&M. Superdeilige plagg begge to. Angående hårvask så tar jeg det som regel annenhver dag og bruker tørrshampoo om det blir skittent før 🙂 Vanligvis styler jeg det bare ved å rette og tuppere det litt, men i dag har jeg lekt meg litt med krølltangen igjen gitt! Jeg har den største krøllstaven fra Makestyle. Synes den er så god 🙂

      Ha en super fredagskveld selv! Klem

    9. Hei 😄
      Sykepleierutdanningen er super! Hvis du skal begynne å lese tidlig, så anbefaler jeg deg å lese på til mikrobiologi og anatomieksamen. Det er helt sykt mye å kunne, og den mest krevende av alle eksamene 🙂 er faktisk ganske greit å ha to anatomibøker. Forstår du ikke noe i den ene boken, kan det faktisk være lettere skrevet et annet sted!
      Lykke til! 😀

    10. Lisbeth: Hei! Å elsker når det tikker inn tips som dette. Tusen takk Lisbeth! Skal se og få tak i anatomibøker så jeg kan få begynt på den biten med det samme <3 Det er det jeg gruer meg mest til. Hehe <3

    11. Er to bøker til anatomi eksamen ! Det er desidert den kjedeligste og verste eksamen. Vi hadde den først på sykepleien iallfall 🙂 kjøp de og les litt igjennom. Vist det er av interesse så har jeg et studie hefte til anatomi ! Vist du svarer på de spm og pugger på de så klarer du den fint ! Får bare spm utifrå det heftet 😀 vist du vill, så kan jeg sende det på e-post eller face 😀 ! Da får du snik startet også, og skal love deg det vill være til hjelp 😀

    12. Vær så snill å se pasienten og ikke ty til medikamenter ved første mulighet, selv om presset rundt deg sier det. Håper du husker dette.

    13. Marianne: Å herlighet! Det vil jeg veldig veldig gjerne 😀 Hjelp, så snilt! Hvis ikke du har lagt meg til på facebook allerede så må du gjerne gjøre det. Jeg har profilbilde med hvit skjorte og choker om du skulle komme over en av de falske profilene. Haha! 😀

    14. JA takk til innlegg om innkjøp/utstyr til studiestart! Elsker søte penal, penner, blokker og u name it, men mangler litt inspirasjon på området i år. Og en del er ofte ganske dyrt, i alle fall om man skal kjøpe veldig skikkelige saker. Håper å finne litt inspirasjon hos deg. Gjerne pass på å skriv hvor alt er fra hihi 🙂 Skal forresten også studere i Kr.Sand, under samme fakultet som deg, men annen linje. Gleder meg til å flytte ned og oppleve Sørlandet. Masse lykke til!

    15. Gratulerer så mye med å ha kommet inn på studiet mot verdens beste yrke <3 Det er tre tøffe, men utrolig lærerike og kjekke år! Selv var jeg ferdig for et år siden, og det er få ting som gleder meg mer enn å si at jeg er sykepleier når folk spør! (Høres veldig klisjé ut men, hehe)
      Blir spennende å se hva du liker best, og hvor du ender opp med å ville jobbe! Masse lykke til, stor klem fra meg <3

    16. Herlighet jeg blir så inspirert av deg! På alle mulige måter og nå altså når det gjelder motivasjon til at det nye studieåret begynner! Vedder på at du kommer til å klare deg kjempefint! Og ja takk til innlegg om studiene og lesetips med slike fine bilder som du tar<3
      Stor klem!

    17. Lykke til med utdanningen. Det er virkelig et fantastisk yrke. Men må bare si at studietiden er tøff, så bra du allerede har startet 🙂

    18. Kan tipse deg om gruppen kjøp og salg av pensumbøker UiA på facebook, om du ikke allerede er medlem der 😀

    19. Lykke til med studiene!
      Anbefaler på det sterkeste å lage bruker på sykepleiepluss.no! Der finner du utallige undervisningsvideoer som hjelper deg med alt fra anatomi og fysiologi til medikamentregning 🙂

    20. Masse lykke til med studiene!
      Jeg skal starte på sykepleien selv, men finner ingen pensumliste..lurer derfor på hvor du fant den?:)

    21. Les til anatomieksamen først, den er krevende og har svært høy strykprosent. Vår anatomieksamen besto av 2 deler, der den ene delen besto av å plassere de latinske navnene på f.eks hjernen, hjertet, blodårene, skjelettet ++ og den andre delen med ulike spørsmål. Anatomi er vanskelig fordi man skal kunne ting helt ned til cellenivå, men det er i tillegg svært interessant så det skal nok gå fint! 😀 Lykke til!
      Tips: lær deg alt om hjertet og respirasjonssystemet!!

    22. Hei 😀
      Har fulgt bloggen din lenge. skal du studere Sykepleie? Isåfall, godt valg. Jeg går deltidsutdanning som sykepleierstudent selv, og det er så lærerikt og spennende! De bøkene du har der, kommer du 100% sikkert bruk for 😀
      Lykke til med studiene ^_^

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg