10 ting jeg vil gjøre i august

♥ Starte på sykepleierstudiet, få tak i alt av pensumbøker, betale semesteravgift og gå til innkjøp av skolesaker som penal, tusjer, skrivebøker og den slags. Første skoledag er 15 august! GUD som jeg gleder meg nå.

♥ Ha en uforglemmelig fadderuke og bli kjent med nye klassekamerater. Håper jeg holder ut mer enn én kveld på byen denne gang. Heh, jeg blir jo helt utslitt av å være på flaska flere dager etter hverandre, men når det er sånn universitetene arrangerer bli-kjent-uken sin så er det klart jeg skal ta utfordringen.

♥ Dra til Stavanger på familie og vennebesøk! Papsen er jo i byen de neste seks ukene, og dessuten savner jeg allerede tante og besteforeldre. Satser på at jeg får reist på besøk uken før skolestart!

♥ Feire min egen bursdag! Wuhuu! 31 august fyller jeg 24 år. Åjada, så gammel er jeg altså blitt. Det er ikke noe stort tall, men litt må jeg vel feire likevel? En eller annen gang i august får jeg fylle ballongene og invitere over jentegjengen på boller og brus. Kanskje noen av mine nye medelever også? 

♥ Oppgradere høstgarderoben. Jeg føler nesten ikke jeg eier vanlige plagg. Dongeribukser, simple jeans, skjorter og varme, langermede gensre er sånn som jeg bare har prioritert bort mot skjørt og kjoler i alle år! Jeg er helt nødt til å gå til anskaffelse av noe litt mer høstvennlig. Varmere kåper, hverdagssko uten hæl… ja, rett og slett godt hverdagstøy. I august/september skal det shoppes! Spare får jeg gjøre i mitt neste liv.

♥ Finne en avkoblingsserie til sene augustkvelder. Noen kvelder har jeg sikkert litt tid til overs og da vil jeg koble helt ut med en eller annen serie. Dessuten vil jeg se Bad Moms på kino. Den ser helt hysterisk ut..

♥ Sette i gang med treningsrutinene igjen. Jeg har nesten ikke trent overhodet den siste måneden. Jeg har rett og slett vært i feriemodus! Etter fadderuken skal det innføres tre faste treningsøkter i uken igjen, og gjerne før skoledagen starter. Elsker å svette før frokost.

♥ Innføre fast tacofredag! Ja, ja, JA! Er ikke taco bare den beste fredagsmiddagen? Dette er den eneste retten jeg klarer å spise så ofte som en gang i uken. Tror aldri jeg blir lei meksikansk mat generelt.

♥ Ta med en sporty venninne på dagstur til preikestolen. Har jeg så mye som én ledig dag med fint vær så skal jeg dra med meg Andrea på roadtrip til lysefjorden. Det ble dessverre ikke noe av disse planene i juli, men august er da en sommermåned det også! Håpet om å få litt solskinnsvær på vestlandet er ikke over riktig enda!

Måtte lørdagen deres bli fin! Her skinner sola, og jeg skal ut på båttur!
Denne helgen blir bra. Jeg har det på følelsen <3

28 kommentarer
    1. Å jeg digger slike innlegg ! De gir så mye inspirasjon <3 Gleder meg til å følge deg på veien mot studiene, det blir spennende ! Du kommer til å klare deg sååå bra og alle må jo bare digge deg <3 Ha en flott dag og kos deg på fisketur ! <3 Klem

    2. Så fin liste! Kjenner eg også gleder meg STORT både til å begynne på studie og til å oppdatere haustgarderoben. Blir to av høgdepunkta i august iallefall! Så får du ha lykke til på studie – det blir nok kjempekjekt😃

    3. Å herlig innlegg! Deilig med noen positive tanker mot høsten også 🙂
      Skal selv begynne å jobbe igjen nå etter over et år hjemme i mammapermisjon, det blir en stor overgang, men skal bli godt å komme inn i rutiner igjen 🙂

    4. Så fine ting for august! Og så moro det blir med nytt studie <3 Husker fadderuka mi for to uker siden, det er en fin og spennende uke det - herlig å ha denne uka til å bli bedre kjent med de man skal studere med 🙂 Ha en super dag ute på vannet <3

    5. Kan du ikke lage ett “must haves til sykepleierstudiet” innlegg? Du har mange lesere som skal begynne nå ☺️

    6. Et lite tips e å venta me å kjøba pensumbøkene før du e litt godt i gang me studiet:) På sykepleien skrive de ofte opp lange remser med bøker, men det e kje alle som e liga viktige! Eg har hatt god bruk for: Sykdomslære, anatomi, grunnlegende sykepleie 1-3, klinisk sykepleie 1-2 å etikk 🙂 (Du trenge kje å kjøba klinisk sykepleie før 2året:))

    7. Hei!
      Jeg lurte på om du har noe kontakt med moren din, hører liksom bare om faren din her på bloggen. <3 Synes du er veldig flink til å blogge!

    8. 10 ting? Ble vel bare 9 her! 😛 Neida, bra liste 🙂 Typisk meg å rette opp i andres feil, but can’t help it xD
      Digger bloggen din <3

    9. Hei. Tenkte bare legge ved noen serie tips:
      *Fosters-feel good serie
      *Hart of dixi- feel good serie
      *criminal minds- Krim/spenning
      *agent Carter- action/spenning
      *modern family-feel good serie
      *Big bang theory- feel good serie
      *New girl- komedie
      *the Blacklist- spenning
      *revenge-spenning
      *full house og fuller house.
      *Black-ish- komedie
      Her er noe av det jeg har sett eller ser på.
      Håper du finner noe😊 ønsker deg lykke til med skolegang.
      Klem
      Tine

    10. Hei Marthe!
      Har lest bloggen din i maaange år nå og tenkte jeg skulle legge igjen en kommentar for å ønske deg lykke til på sykepleierstudiet!! 🙂
      Har selv vært utdanna sykepleier i to år og jobber på ei kortidsavdeling på et helsehus, noe som er utrolig givende og læringsrikt
      Klem fra Gudbransdalen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg