This week’s fridge & menu

– Denne ukens middagsmeny –

God kveld, god kveld! Nå ligger Daniel og jeg som slakt på sofaen etter å ha inntatt ukens første middag. Værmeldingene har skiftet og gitt oss regn istedet for sol, så eventyrplanene mine er blitt erstattet av filmtitting og latskap. Kanskje like greit ettersom vi skal tidlig opp i morgen og kjøre på dagstur til Valle! Wuhuuu, vi skal på klatretur med svigermor! Hun kom med forslaget om å bestige Straumsfjellet i Setesdal for noen måneder siden, og nå har vi endelig funnet den perfekte dag å gjøre det på. Kanskje noen av dere har klatret Via Ferrate opp hit allerede? Jeg aner ikke hva jeg har i vente, om det blir en daffetur eller en real treningsøkt, men jeg gleder meg!

Kamera blir med, så jeg krysser fingrene for noen supre utsiktsbilder fra toppen av fjellet! NÅ, over til ukens kjøleskap og middagsmeny. Seks retter er handlet inn til, og alle sammen finner dere over her. Sistnevnte på bilde til venstre er jeg utrolig spent på om jeg kommer til å like. Mexicansk salat med reker, ruccola, mango, chilli, avokado og tortillachips høres ikke så godt ut, men jeg tror virkelig det er det! Inspirasjonsbilde jeg fant av retten på pinterest så ihvertfall vanvittig fristende ut. Jeg er under en utforskningsprosess av nye salatoppskrifter skjønner dere! Tenkte jeg skulle pakke med meg litt forskjellige varianter som niste til studietiden, og for at jeg ikke skal la meg friste til et kantinebesøk i tillegg må salaten være både god på smak og mettende.


Jeg får dele oppskriften videre om den faller i smak!
Oppskrift på risottoen skal dere ihvertfall få i løpet av uken <3

43 kommentarer
    1. Hei!
      Lurte på om du kunne ligge ut oppskriften på Currysausen!:D
      Elsker bloggen din og den herlige utstrålingen din!

    2. Pleier du å legge tomatsuppen i kjøleskapet? 😛
      Du har en fin blogg forresten, så inspirerende og kjekk og lese 😀

    3. Først og fremst; Du er så ufattelig vakker,nydelig og søt i skriveriene dine. MEN,jeg synes du begynner å bli veldig,veldig tynn. Kanskje etter MIN mening,litt for tynn..
      Håper du har det godt.

    4. Ååå fjelltur ! Det har jeg så lyst til å gjøre før sommeren er over ! Det var en utrolig fin genser må jeg si ! Hvor er den fra ? Du passet den fargen utrolig godt ! <3 ha en nydelig kveld videre nydelige deg, Marthe ! <3 klem

    5. Vil gjerne ha oppskrift på det meste! Er så matlei og kanskje datteren min spiser noe også 🙂

    6. Hei Marthe 🙂
      Jeg vurderer sterkt å dra til Zimbabwe på frivillighetsarbeidet Kids & lions, noe lignende du var på i 2012, med Goxplore. Det jeg lurer på er- husker du hvilke vaksiner du tok før du dro? Er så fryktelig redd for å pådra meg noen sykdommer under oppholdet. Om du har noen gode tips, kom gjerne med dem! 🙂
      Ønsker deg en fin uke! Klem<3

    7. Har ikke klatra via ferrata i Valle selv (bor i nærhete), men alle vennene mine som har sier at det er sykt gøy, og virkelig en opplevelse, så gled deg masse!:D

    8. Reagerte bare på at du legger kokosmelk og tomatsuppe i kjøleskapet? :p
      Ellers gleder jeg meg til å se hvordan middagene dine blir!

    9. Utrolig fine menyer! Håper alt kommer til å smake godt. Kjenner jeg gleder meg veldig til å få montert kjøkkenet nå slik at jeg også kan begynne å lage middager igjen 🙂 Du er inspirerende 🙂

    10. Har du alltid så ryddig kjøleskap haha, her er det kaos og man må lete før man finner (evt finner ut at det må være tomt)! Bra system da og lett og se hva man har!
      Ha en fin fjelltur 😍

    11. Elsker disse innleggene! Kjekt med litt inspirasjon i matveien. Kan du lage et innlegg om hva man kan gjøre enten alene eller med samboeren på regnværsdager? <3

    12. Så fint inlegg!
      Dette er virkelig ikke vondt ment, men jeg har fulgt bloggen din lenge og har sett flere kommentere i det siste at du ser tynnere ut, noe jeg selv har lagt veldig merke til og tenker over hver gang du har lagt ut bilder av deg selv. Ser også at du kommenterer tilbake at det ikke er tilfelle, men dersom du ser på bilder av deg selv før og nå så er det en vesentlig forskjell.. Håper det går bra med deg og at du ikke er i ferd med å bli syk..

    13. Kjøper du/dere ikke produkter fra f.eks first price eller Coop sine merker? Det smaker like godt og er billig. Lett å spare penger på å kjøpe sånne produkter 😀

    14. Hei! Dette henger ikke helt sammen med innlegget, men lurer på hvor du får tak i pensumliste til 1. året sykepleien (siden du allerede skal kjøpe bøker)? Skal selv begynne på studiet nå i august og har veldig lyst til å kjøpe bøker nå, men er så usikker på hva jeg bør kjøpe da det ikke er sikkert at pensumlistene i år er lik fjorårets.. Er jo greit å kjøpe nå mens det fortsatt selges billige, brukte bøker 😊 Håper på svar! Ha en fortsatt fin uke!

    15. V: Heisann! Du jeg tenker bare å kjøpe de bøkene som man skal lese hele av, og ikke de som pensum gjerne bare er 10-20 sider i. Pensumlistene ligger ute på universitetenes nettsider allerede så det er bare å søke opp studie ditt og så klikke på pensumliste 🙂 Jeg tror den skal være oppdatert? Jeg håper da det <3 Kjøper alle mine bøker brukt jeg, og resten som bare skal leses litt i låner jeg på biblioteket 🙂

    16. Anonym: Åjo! Vi har coop prix som nærmeste nabo så jeg føler ikke vi har annet enn coop i kjøleskapet. Tror det skal stå et syltetøyglass i kjøleskapet her også? 🙂 Har til og med prøvd coop sin ost, men den likte jeg ikke <3

    17. Madelen: Hehehe, nei det var bare for å vise at det som står på middagsmenyen er handlet inn og fylt opp i kjøleskapet 😀 Haha! Har ikke basilikumbusken, kokosmelken eller saften heller i kjøleskapet til vanlig <3

    18. Victoria: Jeg kunne ikke hatt det bedre, og har som sagt aaaldri hatt et anstrengt forhold til verken trening eller mat. Jeg trener ikke overhodet for øyeblikket *feriemodus* og spiser akkurat like mye som før, så at det ikke synes på kroppen er jeg bare glad for å høre 🙂

    19. Caroline: Yaay! Hyggelig å høre 😀 Ja, det kan jeg gjøre. Jeg føler jeg har skrevet et slikt innlegg før også, men jeg finner ikke frem til det. Hmm, skal jakte litt til i arkivet og linke det til deg om jeg finner det <3

    20. Tiril: Heisann Tiril! Å, mitt beste tips er bare å dra! For en fantastisk opplevelse <3 Jeg måtte ha både Hepatitt A og B og gulfeber-sprøyten 🙂 Bare husk å ta dem i tide 🙂

      God tur! Du kommer ikke til å angre <3 Klem

    21. Svar; Aha, da forstår jeg! Tenkte ikke over de andre tingene, men akkurat tomatsuppen så litt snodig ut der. Godt vi er enige 😉 Ha en god sommer <3

    22. Alle rettene høres kjempe gode ute! Håper du legger ut fremgangsmåte på biffstrimler med søtpoteter også 🙂
      Ha en fin helg <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg