Sol og sightseeing i Lindos


Kjære, gode dere! Denne posten skulle egentlig ha vært publisert i går kveld, men like før bildeopplastningen var fullført forsvant nettet her på hotellet for natten, så da var det bare å klappe igjen hele pcen. Jeg har nemlig ikke vært så lur å investere i sånn et fanct fri-data-i-utlandet abonnement til mobilen. Jaja, nå kommer bildedrysset fra Lindos-sightseeingen vår i dag i stedet <3 Himmel, for en koselig, liten by! Tre ganger har jeg vært på øyen Rhodos tidligere, men av en eller annen grunn har jeg aldri fått til å besøke Lindos. Endelig fikk også vi oppleve denne flotte byen som bare er O-M-R-I-N-G-E-T av gresk idyll. Vi snakker turkise bukter med sandstrender, esler til alle kanter, og små greske hus med shopping-gater som alle er farget i hvit og blå. Åh, jeg vil tilbake!


I stedet for å booke noe utflukt her med startour, leide vi oss bare en bil og dro inn på egenhånd, og det vil jeg absolutt anbefale dere også å gjøre. Det tok toppen halvtimen å kjøre fra Kolymbiakysten, og ettersom leiebil-sjappen ikke hadde cabrioleten jeg ønsket meg (høhø), fikk vi en søt, liten Fiat til 350kr døgnet i stedet.


Det er jo bare en tredjedel av hva utfluktene med reiseselskapene koster, og med eget kjøretøy følte vi virkelig at vi fikk vi sett absolutt alle perlestedene som skjulte seg i Lindos! Akkurat rundt den kjente høyborgen Akropolis var det selvsagt en bråde turister, og ettersom stranden her lå veldig lunt til klarte vi ikke å ligge her i mer enn en times tid før vi hev oss i bilen igjen og dro på jakt etter en strand som var mer vindfull og fri for folk. Det fant vi, og fy som vi koste oss her resten av ettermiddagen <3 Bare meg og han på en diger strand helt for oss selv.


– This sure is paradise –


Nå venter en ny soldag oss før vi drar inn til gamlebyen i Rhodos <3

27 kommentarer
    1. Åh, Lindos er så VAKKERT! Håper dere får en fin dag i gamlebyen, der er det også superkoselig <3 Jeg var på en helt amazing restaurant der, jeg husker såklart ikke hva den heter men den ligger i gamlebyen, opp en litt trang gate og på en måte på toppen av alt annet. Det ser ut som en hage og det er bare så koselig der!

    2. ÅÅÅÅ det der så herlig ut ! Dere er heldige ! Nydelige bilder og for et flott sted ! Det ser ut som dere koser dere masse og det fortjener dere begge te <3 Hvor er den blå toppen fra ? Den var kjempe fin ! Ha en nydelig dag på stranden søte dere ! Klem <3

    3. SÅ FANTASTISK HERLIG! Jeg har vært på Rhodos to ganger, men jeg har heller ikke fått surret meg til Lindos til tross for at man får beskjed om at man ikke har vært på Rhodos om man ikke har besøkt Lindos 😛 NESTE GANG!

    4. Hei Marthe 😀
      Jeg synes det er så artig å følge deg på denne ferien da jeg skal på samme hotell i august. Kjenner jeg gleder meg mer og mer nå! Hvilken strand var det du og mannen dro til i Lindos hvor bare du og han var? Det hørtes så romantisk og idyllisk ut, at jeg ønsker å ta med meg min mann der 🙂
      Kos deg videre i paradis og nyt varmen <3

    5. Hei! Jeg lurer på om du Gjør noe spesielt med boben din får å opprettholde den så fin og glatt annet en eventuelt å rette den? Har selv akkurat klippet bob men den holder seg sjeldent så rett og fin som din er på bildene 🙂

    6. Birgitte: Heisann! Jeg har bare naturlig veldig rett hår så den er alltid så godt som glatt, men jeg liker likevel å rette håret for å få disse små utsvingningene i kantene. Jeg har ikke orket å gjøre det på ferie, men til vanlig så retter jeg altså boben hver dag 🙂 Jeg har altså ikke noe annet triks på den fronten <3

    7. Åse: Hei Åse! Nei så moro at du skal hit selv om bare en liten måned. Gled deg! Området er nydelig og maten på restauranten(e)… Woow! Helt fantastisk 😀 Hihi <3 Angående denne stranden så vet jeg ikke hva den het dessverre. Den hørte til et mindre hotell som vi kjørte forbi langs veien tilbake fra Lindos, men i enden av den fikk vi hele strandlinjen for oss selv. Det er helt sikkert flere slike steder også langs veien så dere må bare få leid dere bil en dag! 😀 Tusen takk!

    8. Marlene Nilsen: Ja, da har du noe å glede deg til neste besøk 😀 Gamlebyen i Rhodos er jo suuperkoselig den også, spesielt på kveldstid. Der har du helt sikkert vært! 🙂

    9. Caroline: Tuusen takk Caroline! Nå ble det et litt sent svar her, men jeg håper du får det med deg likevel. Det går i ett på ferie. Vil virkelig ikke hjem her :’) Den blå toppen jeg har på meg er fra Bikbok. Synes fargen på den er så fin <3

    10. Christina i London!: Vi drøyde gamlebyen til i dag i stedet, så nå skal jeg på jakt etter en restaurant med hage på toppen av alt annet 😀 Haha! Tusen takk Christina. Jeg har vært i gamlebyen noen ganger før, men var aldri fornøyd med restaurantbesøkene så nå krysser jeg fingrene for at jeg finner frem :’)

    11. Det ser så utrolig nydelig ut der, helt fantastisk! Og du ser jo som alltid super bra ut, kan jeg spørre om hvor shortsen er fra? 🙂 Kos dere masse resten av turen og nyt!

    12. Lindos og området rundt er bare så fint! Husker jeg var der i fjor, og det som er litt kult er at dere var der nøyaktig et år etter jeg var der! Haha
      Håper dere koser dere masse! Det ser virkelig sånn ut på bildene du deler med oss<3

    13. så fantastisk ut! syntes det er rart at du ikke er lenger oppe på topplisten, du har en fantastisk flott blogg. Du stråler av glede og bloggen din er ikke overfladisk men utrolig oppmuntrende å lese! stå på !!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg