Ukens oppskrift: Biffwok

Alt man får gjort når ikke solen står på himmelen altså! Dette har vært en supereffektiv mandag, og en sånn dag trengtes akkurat nå. Mannen har løpt rundt og vekslet mellom å vaske klær og polere bil i hele dag, mens jeg har tilbrakt seks timer på kjøkken og kontorstol. Deilig, deilig, deilig! Absolutt alt som sto på dagens to-do-liste kan nå krysses av, og alt som gjenstår da er en tur ut på havet! Åjada, det blir krabbefisking på oss! Om tre eller fire timer hiver vi oss ut på sjøen for å teste ut svigers nye båt og fange krabber til langt på natt. Hihi, jeg tror bare jeg må ta meg en powernap først så jeg ikke slukner med håven i hendene allerede før midnatt. Det er jo ikke noen hemmelighet at jeg er sovemonster nummer 1.. Spesielt etter en G-I-G-A-N-T-I-S-K porsjon biffwok. Mmm!

Du trenger: 1. 1 dl soyasaus 2. 1 dl oystersaus 3. Salt/pepper 4. Biffstrimler for to 5. 1 rød paprika 6. 1/2 boks minimais 7. Litt sesamfrø 8. En håndfull sukkererter 9. 1/3 hodekål 10. 2 fedd hvitløk 11. Tagliatelle for to


Slik gjør du:
1.
Kok pastaen etter anvisningen bak på pakken og hakk opp alt av wokgrønnsaker.
2. Krydre først kjøttet med litt salt og pepper og stek det nesten helt ferdig i en stekepanne med litt olje.
3. Ta så kjøttet ut fra pannen igjen og wok alle grønnsakene i 2-3 minutt. Ikke for lenge! Du vil ha dem sprø.
4. Ha kjøttet i pannen med grønnsakene igjen og hell til slutt over 1dl soyasaus og 1 dl oystersaus.
5. Når det hele er blitt varmet opp i saus, siler du vannet av pastaen og serverer med et dryss sesamfrø på.

Du kan eventuelt også ha nudlene i pannen sammen med grønnsakene, kjøttet og sausen hvis det blir plass!

Spør hvis dere lurer på noe da dere. Oppskriften skulle egentlig være til to, men det ble som vanlig så mye at retten sikkert kunne ha mettet fire også.. Jeg lagde forresten verdens friskeste fruktsalat til dessert og i dag, men oppskriften på denne skal dere først få neste uke, mens jeg ligger på en eller annen solseng og nyter meg <3


Vi kan bare glede oss <3 Ønsk oss lykke til i natt da dere!
Krysser fingre og tær for masse fangst så det blir krabbelunsj i morgen.

9 kommentarer
    1. Kjæra mi tid! Dette så utrolig godt ut, Marthe! Egentlig så ser det meste godt ut, av det du legger ut av matoppskrifter. Tror dessverre du er en smuuule mer begeistret for å stå på kjøkkenet å kokkelere enn hva jeg er. Så jeg tenker det at du må nok bare invitere alle leserne dine på et lite middagsbesøk 😀 Neida, men det ser kjempegodt ut!
      Og guri malla så heldig dere er som skal på ferie igjen! Jobbinga har begynt for fullt i sommer, og min ferie hadde jeg i juni. Er liiitt kjipt å høre på alle de på jobb som teller ned til ferien deres og forteller om hvor de skal, mens vi sitter her på sør/vestlandet med pøsregn!
      Så vær så grei, når dere reiser; ta med dere solen hjem igjen (ikke til kristiansand, men til stavanger, takk <3 )

    2. Du er SÅ flink på kjøkkenet, Marthe! Tusen takk for mange gode retter og nye idéer til mat du deler med oss <3 Jeg håper uken din er topp!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg