Ukens filmtips: Paranoia

Hei fine dere! Nå kan jeg endelig melde om at vi trygt har landet i Norge igjen. I skrivende stund sitter vi faktisk på bussen tilbake til Kristiansand! Planen var vel egentlig å fly, men da det ikke gikk noen flere avganger mot sør verken med det eller tog i kveld, ble det mitt favoritt-transportmiddel i stedet. Nei, jeg kødder ikke. Jeg elsker å kjøre buss! Hater å vente på den, men elsker å kjøre. Buss-selskapene er nemlig de eneste som klarer å levere når det kommer til internett-dekning hele veien. Haha! Da er jeg fornøyd vet dere. Jaja, over til bloggens faste, nye spalte: Ukens filmtips! Hvis du sitter hjemme i stuen, og funderer på hva du skal bruke lørdagskvelden din på, så har jeg et glimrende forslag til deg: Fyll godteposen i nærmeste butikk, og snurr Paranoia <3

– Paranoia –
Adam Cassidy er en ambisiøs, ung kar som jobber innenfor IT bransjen og drømmer om å klatre i karrierestigen. Både for å bli noe stort, og for å kunne ta vare på sin syke far som krever medisiner og hyppige besøk av en hjemmesykepleier. En dag får han og vennene hans sparken på urettferdig vis, men i stedet for å legge seg ned for å gråte, bestemmer han seg for å bruke kunnskapen sin til å fikle med firmaets kredittkonto og feste ulovlig på jobbens regning. Dessverre går det ikke mer enn en natt før Adam blir tatt, og stilt foran sjefen som gir ham et ultimatum: 1. Dra i fengsel eller 2. Bli ansatt som spion for å spionere på sjefen i firmaet de konkurrerer mot.

Den høye lønna frister Adam til å gå for sistnevnte, men han finner fort ut at han befinner seg i et livsfarlig spill hvor overhode ingen kan stoles på. Disse firmaene vil begge ofre liv for å ivareta bedriftenes hemmeligheter.

Det er kjekke Liam Hemsworth som spiller hovedrollen i denne dramafilmen, og oppi all galskapen treffer han nydelige Emma, som gir filmen et hint av romantikk i tillegg. Jeg vil ikke gi historien mer enn en 4’er på terningen, men jeg storkoste meg virkelig de minuttene jeg satt med paranoia for hvordan det hele skulle ende, og dermed ble det et filmtips ut av denne fortellingen også. Traileren legger jeg som vanlig med under her. Enjoy!

Filmen kan du blant annet finne på Viaplay <3

4 kommentarer
    1. Takk for tips! Vi rullet filmen her hjemme i gårkveld og jammen var den spennende til siste slutt! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg