Ukens film: Fathers & Daughters

F&D_Day25_0040.CR2

God morgen! Nå skal jeg straks starte på prosjekt koffertpakking til den store Stavangerhelgen, men aller først vil jeg tipse dere om en helt nydelig film som jeg oppdaget i går kveld! Daniel var på avslutningsfest med jobb hele torsdagen så da benyttet jeg meg av anledningen til å lage meg noe snacks og kose meg med hele to filmer her hjemme i leiligheten. En av dem var denne “Fathers & Daughters” og himmel og hav for en fin historie!

  – Fathers & Daughters –
Den berømte forfatteren Jake Davis havner i en bilulykke hvor kona blir drept og han selv hardt skadet. Epileptiske anfall følger ham i årene etter ulykken og i frykt for at han skal få alvorlige psykologiske forstyrrelser etter skyldsfølelsen av konas død, vil legen legge ham inn på et mentalsykehus. Syv måneder må han reise bort fra datteren sin “Katie”, som nå er alt han har igjen å leve for, og når han endelig kommer tilbake for å hente den lille jenta si igjen, får han beskjeden om at hans grådige svigerinne vil ta fra ham foreldreretten.

Amanda Seyfried spiller 25 år senere den voksne “Katie”, og gjennom hele filmen veklser klippene mellom den vanskelig barndommen hennes og nåtid. Som 30 åring er Katie blitt en flittig psykologstudent, men på innsiden sliter hun med både ensomhet, savn og mangel på kjærlighet. Er du glad i en real grinefilm kombinert med innslag av både romantikk og drama, så er jeg sikker på at dette er historien for deg. Jeg gråt meg ihjel samtidig som jeg smilte og lo om hverandre <3 Denne har rett og slett litt av alt, og man blir oppslukt fra første stund.

Absolutt en film som er verdt 1 time og 50 minutt av livet ditt. Traileren legger jeg ved under her, så dere kan ta en sniktitt. Jeg så den forresten på Viaplay til dere som lurer på det <3 Den er gratis så lenge du er abonnent!

Nå, hva synes dere? Virker det som en film dere vil se?

13 kommentarer

Siste innlegg