10 ting jeg vil gjøre i juli

♥ Reise til Hellas 16 juli og bare ha tidenes avslapningsferie i nydelige omgivelser, bli brun.. nei sort! Bade helt latterlig mye og dra på oppdagelsesferd når vi føler for det. Jo og spise alt for mye god mat.. og drikke alt for mye god vin.. Ååå, kjenner jeg gleder meg litt ekstra nå som regnet plasker ned på verandaen.

♥ Dra på årets familietreff! I fjor var det i Kopervik og i år er det i Stavanger igjen! Gleder meg som en gal til å få samlet hele gjengen, dratt i kongeparken, spist farmor og farfars deilige mat, og best av alt sett PAPPA igjen! Det er et helt år siden sist! Han styrer med sine prosjekter i Thailand og jeg styrer med mine i Kristiansand, men når årets familietreff finner sted flyr han hele veien fra Chiang Mai bare for noen dager <3 Love it!

♥ Kjøpe alt av skolebøker. 15 juli får jeg greie på hvilket studie jeg har kommet inn på, og da tenker jeg å gå til innkjøp av bøker med det samme. Kjekt å ha tatt en sniktitt gjennom pensum før skoleåret starter! Jeg satte sykepleier på førstevalget til dere som måtte lure på det! *Fingers crossed*

♥ Dra på campingtur til Prekestolen! Jepp! Etter familietreffet 10 juli har vi enda noen dager å slå ihjel før Hellasferien, og da tenker Daniel og jeg å ta turen videre til Prekestolen. Det er en skam at vi ikke har fått vært her enda. Svigers har akkuart kjøpt seg en sammenleggbar kano også, så er vi riktig heldige får vi kanskje låne med oss denne og padle litt i lysefjorden. For en drøm å teltcampe et par dager i slike omgivelser.

♥ Fiske. MYE. Jeg elsker å fiske. Kanskje aller mest i havet, men ferskvann duger jammen det også. Derfor passer det perfekt at svigers har hytte ved et! Hihi, her planlegger jeg også å snike til meg noen soltimer i juli. Fisking av krabbe har jeg også vanvittig lyst til å få til en gang denne måneden, men hvordan det skal la seg gjøre uten båt vet jeg ikke helt. Kanskje jeg har noen bekjente som jeg kan invitere meg selv med. Hehe!

♥ Nyte det fine været, spise norske jordbær med melis til jeg kaster opp, være MYE utendørs og gjerne til sent på kveld når været spiller på lag. Jeg vil virkelig NYTE de lyse og varme sommerkveldene! Før jeg vet ordet av det så er den sure høstvinden tilbake og da vil jeg ihvertfall kjenne på at jeg fikk brukt sommeren godt.

♥ Lese en feriebok. Jeg regner med at jeg begynner å titte litt i pensumbøker fra og med 15 juli, men én god feriebok må jeg vel klare å lese innen den tid. Har dere noen tips her så hyl ut! Jeg trenger alltid romantips.

♥ Det er på høy tid å gjøre et headerskifte! Spesielt med tanke på at det lange håret nå er borte. Jeg får kjøre en fotoshoot en av de nærmeste soldagene og få min bedre halvdel, Annika til å hjelpe meg på den fronten igjen <3

♥ Ha tidenes palmesus-weekend! I dag og i morgen braker det løs med festival her i Kristiansand og selv om jeg ikke engang har prøvd å skaffe meg billetter blir det i morgen tidenes fest her før vi drar på byen! Istedet for å ha bar til bar-vors har alle vi som bor i samme blokk og nabolag bestemt oss for å kjøre “leilighet til leilighet-vors” hvor hvert vennepar har fått utdelt et tema hver. Her i hus skal vi stelle i stand til Mexikansk party i kveld, så i morgen tidlig klokken 11.00 får vi besøk av 20 stykk som skal få servert mexikansk musikk, tequila, øl, tortillachips og salsa før vi en time senere går over til naboene hvor temaet er et helt annet. Herregud så gøy!

♥ Sette av en varm dag til et besøk i dyreparken med jentene mine. -Akkurat som i fjor. Det var bare en helt nydelig dag med opplevelser i parken fra morgen til ettermiddag og grilling ute på marken med vin om kvelden.

Ja til en reprise av dette! Ah, juli måned blir fin. Jeg har det på følelsen <3
Alle bilder er hentet fra pinterest til dere som lurer!

44 kommentarer
    1. Jeg har også satt sykepleie i Kristiansand på 1.valg. Kanskje vi ses 😀 Jeg tror det blir kjempe gøy:) Klem

    2. Så mye kjekt du har planlagt/vil gjøre! skal absolutt på camping selv, være mye med venner, familie, og kjæresten, nyte finværet, gå på konsert, osv. Kos deg med alt du skal 😀

    3. Så fine mål😍 Du er nødt til å lese “de syv søstre”. Jeg jobber i bokbutikk, og den boken er bare heeelt fantastisk😊

    4. Ååh, så mye morro! Jeg er selv spent angående studieplass, og krysser alt jeg har for å komme inn. Skal selv i dyreparken om 1 1/2 uke, hvor vi først tar en tur i parken på dagen, reiser til byen å spiser når parken stenger så drar vi på Kaptein Sabeltann show kl 23 igjen, og fysøren som jeg gleder meg! Enda bedre er jo at det er samme show i år som jeg var på da jeg var 5-6 år, gleder meg stort 😀

    5. Så spennende at du endte opp med sykepleie til slutt da! Jeg er akkurat ferdig med første året i Stavanger, og jeg vil bare si en ting: Du må bare glede deg! Det er så kjekt!

    6. Så kjekk og inspirerende liste du har laget! Merker jeg har lyst å krysse av på min egen. Jeg har også hatt Preikestolen på lista i mange år, men det har liksom ikke blitt noe av. Skikkelig dumt egentlig siden det er så nærme. Vel, jeg hadde ikke kommet meg så langt i år med forstua ankel haha. Håper du får fin dag i dag <3

    7. Kjempefin liste! Håper du får en super sommer og får ladet skikkelig opp til studiestart! Og det høres smart å velge sykepleier på første! Du virker jo så omsorgsfull og hjelpsom!

    8. For noen fine punkter! Sitter selv å tenker på hva jeg ønsker å få gjort denne måneden. <3 jeg bare håper solen titter fram snart, slik at vi kan nyte de lange lyse kveldene!

    9. Liv Sara: <3 Takk! Glad du likte innlegget 🙂 Du har vel enda noen somre eller år foran deg som du kan besøke Preikestolen på 😀 Masse god bedring med ankelen din!

    10. Katrine: Åå du har masse å glede deg til! Jeg har også fryktelig lyst til å dra på Kaptein Sabeltann show en sen sommerkveld i år. Har ikke gjort det siden jeg var liten og alle sier det er helt fantastisk <3

    11. Maiken: De syv søstre er notert ned! Tusen takk for tips <3 Jeg skal til byen hvert øyeblikk på jakt etter en god ferieroman og nå har jeg ihvertfall to bøker jeg kan lete etter 😀

    12. Har også sykepleiern som førstevalg, men i Tromsø 😉 Krysser fingrene for oss begge, og ønsker deg masse lykke til 🙂

    13. Det varmer en sykepleiers hjerte at du satte det som førstevalg! Du kommer ikke til å angre, men husk at studiet til tingen kan være tungt og tørt. Men hold ut, det blir så sinnssykt bra til slutt!! 🙂 🙂

    14. Så fine ferieplaner du har! Selv skal jeg jobbe hele sommeren, men det har ingenting å si for jeg vet jeg blir fornøyd når pengene står på kontoen haha! Jeg skal nemlig flytte inn i en fin leilighet til høsten og da kommer pengene godt med. Jeg har også søkt sykepleierstudiet 🙂 Boktips: Alt av Cecilia Samartin, jeg elsker bøkene hennes og syns de er veldig fine å lese på sommerferie. Øya av Victoria Hislop er også en veldig bra bok. God sommer, Marthe! <3

    15. Ser ut som om sommermåneden din kommer til å bli topp! Det med leiligheten-til-leilighet-vors var jo bare helt genialt! Kos dere masse i helgen 🙂 Og når det kommer til gode romaner anbefaler jeg Barndomshjemmet eller Et valg for livet! Sistnevnte kjøpte jeg inn til sommeren, men klarte aldri å legge den fra meg da jeg begynte på den. Nå har jeg bare 100 sider igjen ;-P

    16. Så masse spennende du har på planen! 🙂 Har du søkt skole gjennom samordna opptak? Jeg har selv søkt på studier til høsten, men jeg forstod det slik at svar på studieplass ikke kommer før 20.juli? 🙂 Uansett – lykke til!! 😀

    17. xplor: Tuusen takk! Åh, det er så stas med boktips! Jeg har faktisk ikke lest noen av disse så nå gleder jeg meg 😀 Skulle egentlig til byen for å kjøpe ferielesestoff i dag, men så fant jeg et diamantsmykke i støvelen og ble igjen hjemme for å kose ihjel mannen i stedet. Haha! Får prøve igjen i morgen 😀

    18. Astrid: Tuusen takk Astrid! Jeg har faktisk lest både Øya og alt av Cecilia Samartin og eeelsker spesielt sistnevnte. Vi har visst lik smak på bokfronten 🙂

      Ja, har du en flott leilighet som venter på deg så tviler jeg ikke på at det er motivasjon nok til å stå på for litt ekstra penger i sommer <3 Heldiggris! Stå på fina, og riktig god sommer til deg også 🙂

    19. Mamma (33 år) går selv på sykepleien, og skal nå starte på det siste året. Er vist veldig spennende, så er bare glede seg. Det første er nok det verste, men var bare gøy. Om du kommer inn så må du kose deg masse, dersom det blir noe annet, så må du også kose deg med det. Man savner gjerne skolebenken når man ikke går på skolen lenger.
      Er 16 selv, og kun et år igjen på skolen.

    20. Anbefales å ta med telt OPP på preikestolen for å overnatte der! Helt maagisk midt på natta. Vi gjorde det for noen helger tilbake, og det var helt sprøtt. Kjempegøy! Turistene var helt ville når vi våknet dagen etterpå, tok fullt av bilder av oss “gale” turistene som hadde teltet oppe på preikestolen!

    21. Tips fra student i Kristiansand: Kjøp bøker på CDON hvis du ikke skal kjøpe brukte av andre! Hvert år sjekker jeg flere bokhandlere (inkludert uia sin bokhandel) opp mot hverandre, og hvert år blir CDON alt i alt billigst. Det er masse penger spart 🙂
      Bare husk å sjekke at de er fra året pensumlisten din sier, veldig kjipt å ende opp med en bok som er et år for gammel og mangler en del viktige punkt.
      Lykke til med studier Marthe! Bodde like vel Daniel for et år siden, satt like ved deg på bussen en gang, men det så ikke ut til å være drømmedagen din for å si det sånn.Smilte var iallfall ikke på plass, og jeg turte rett og slett ikke hilse på den sene kvelden. Dumt jeg aldri treffer på deg i andre sammenhenger, hadde vært helt fantastisk å sett den virkelige sprudlende og inspirerende Marthe!

    22. Jeg har også sykepleien i Kristiansand på 1.valg! Har akkurat skaffet meg hybel nå, så er spent på å flytte fra Trondheim til Kristiansand (og også på om jeg kommer inn, hehe). Tror sykepleien kommer til å bli så spennende og lærerik 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg